Wekken voor PCM of niet?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door aurora5, 18 mrt 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zoonlief is 1,5 jaar en we zijn net thuis vanuit centerparcs. Nu ziek...

X vanmorgen was T huilerig, veel gapen, opboeren (wegslikken) en om 11.30uur flink overgeven. Temp. gemeten was 38.8, toen zetpil (240mg) gegeven en in bed gedaan.

X om 14.30 wakker, vrolijk nog steeds 38 verhoging

X om 17.30 toenemend huilerig en warm, temp 40. Zetpil (240mg), gedronken en naar bed.

X 19.00 huilend en flink bezweet wakker, in lauw badje geweest, vrolijk gespeeld. Grijpt geregeld naar oor en kauwt op tutje. Gedronken, neusspray, kindival tabl gehad en om 20.30 naar bed.

Mijn dilemma is nu, moet ik hem rond 1uur wakker maken voor PCM of niet? Ben namelijk bang voor een koortsstuip als de PCM uitwerkt....anderzijds vind ik wakker maken ook eeuwig zonde zeker als hij oorpijn heeft en liggen toch al geen feest is... Wat zouden jullie doen?

2. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ik zou m niet wakker maken.. Zolang hij slaapt heeft hij waarschijnlijk geen last... Als hij wakker wordt kun je het altijd nog overwegen en dan evt je wekker zetten na 4 uur om even te gaan kijken bij hem.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Ik zou hen laten slapen. Mocht hij wakker worden dan een zetpil geven
    Ik ben van mening dat slapen het beste medicijn is

4. cooksie

cooksie Bekend lid

24 aug 2012
    516
    0
    0
    midden van NL
    Ow ik lees verkeerd... Tjah ik zou m niet wakker maken.. Alsnog niet.. Maar even gaan kijken om 1 uur.

5. oxbow

oxbow Niet meer actief

Ik zou hem ook niet wakker maken, maar hem geven als hij wakker wordt. misschien wel een keer extra bij hem kijken.

Beterschap met hem.

6. Sandana

Sandana VIP lid

9 jan 2012
    5.682
    5
    38
    Vrouw
    Verpleegkundige
    Onder Eindhoven
    Niet wekken.... als hij zich meer ellendig gaat voelen wordt hij vanzelf wakker. Als hij wakker wordt in de nacht wel meteen geven.

Hoe is het gegaan?

7. aurora5

aurora5 Bekend lid

26 okt 2012
    619
    0
    0
    NULL
    NULL
    Het loste zich vanzelf op. Om 23.45 bij hem gaan kijken en hij bleek te hebben gepoept en had hele volle plasluier. Verschoont en koorts gemeten 39.5. Toen zetpil gegeven, hij heeft vervolgens tot 07.00uur geslapen. Bedankt voor jullie reacties! Ben een best zekere moeder maar als hij ziek is twijfel ik snel :)

8. Sarax

Sarax Bekend lid

19 jan 2014
    928
    0
    0
    Provincie Utrecht
    Eergisteren toevallig kinder EHBO gehad.
    Daar word geadviseerd om pas rond 39,5 a 40 graden koorts een zetpil te geven.
    Dan kan het lichaam eerst antistoffen aanmaken, anders is het sneller ziek.
    En net wat jij zelf zegt idd, als je ineens stopt met PCM is kans groter op koortsstuip.
    Maar heb gelukkig nog nooit hiermee te maken gehad met m'n eigen zoontje, dus kan niet uit ervaring spreken.

9. InLove

InLove Fanatiek lid

11 dec 2009
    3.707
    0
    0
    idd met koortsstuip wel echt om de zoveel uur een zetpil geven! Wordt door kinderartsen geadviseerd om die stuip te voorkomen.
    Echter wakker maken is hier niet nodig, als ze slapen slapen ze goed en die zetpil zit er zo in. Gewoon slapend erin duwen, merken ze niks van.

10. raspberry

raspberry Niet meer actief

Als er enkel koorts is, kun je dat idd gewoon aanhouden, maar als een kind zich hartstikke ellendig voelt en pijn heeft en je om die reden PCM geeft, wordt dat anders.
    Een koortsstuip komt verder nou ook niet zoveel voor dat je een kind er in dit geval echt om wakker zou moeten maken, dat zou ik alleen doen als je kind eerder een koortsstuip gehad heeft.

@Aurora: ik geeft 's nachts ook alleen een zetpil als ze wakker worden en als ze doorslapen, ga ik ze er niet om wakker maken. Maar bij oorontsteking is hier de ervaring dat ze toch nog wel wakker worden 's nachts. Dat is ook wel zo'n vervelende pijn dat lang liggen echt niet grappig is :(

11. nicole18

nicole18 Fanatiek lid

20 nov 2013
    4.616
    1.156
    113
    hopelijk is je zoontje weer opgeknapt!
    kinderen krijgen eigenlijk nooit een stuip als ze alleen zijn/slapen...
    op de een of andere manier voelen ze dit aankomen, gaan huilen of jou roepen... en daarna pas de stuip...
    ik zou persoonlijk dus ook nooit wakker maken. tenzij je kindje al vaker stuipen heeft gehad dan wel natuurlijk!

Deel Deze Pagina