Ik vind het dus ook moeilijk maar kan me nog levendig de woorden van de kraamhulp herinneren: het is gevaarlijker om je kindje te warm aan te kleden dan de koud. 20 graden op een slaapkamer en dan nog volop in de kleertjes zou ik dan ook niet doen..
Als het vriest, is het in het huis van mijn ouders misschien 5-8 graden boven. Daar is nl geen verwarming boven, en het tocht. Ik heb winters gehad dat ik beneden sliep omdat mn moeder bang was dat het te koud was. Sommigen zullen wel denken.. huh?! Mijn ouders hebben een open haard en slapen beneden. Alleen vloerverwarming beneden en het is een heel oud boerderijtje met enkel glas op de boven verdieping. Ik sliep altijd met 1 dik winterdekbed en een fleece deken waar ik me in wikkelde Serieus. T ijs staat iedere winter weer aan de binnenkant van de ramen, en op de spiegel. Koud jongen. Niet normaal
Annabel274: zo was het hier thuis vroeger ook. Bitter koud! Denk er nog wel eens aan als ik het in ons huis te koud vind om mijn bed uit te komen. Niks vergeleken bij vroeger in mijn ouderlijk huis
Wij hebben een oud huis net enkel glas boven en daar staan dus de ijssterren aan de binnenkant! Ik stook dan echt boven als het gaat vriezen. Ik zorg dan dat het kamertje niet onder de 16 graden komt. Mijn oudste dochter is in een strenge winter geboren, maar heeft geen extreem dikke slaapzak aangehad.eventueel een extra dekentje was genoeg.
Ja snap ik helemaal!! Zo doe ik het ook hoor. maar mijn ouders hebben dus boven geen verwarming! Nu doe ik het voor onze dochter ook zo, en van de winter ook. Moet toch lukken
Hier gaat de verwarming ook niet aan boven. Alleen op de badkamer. Maar dan alleen als de kleintjes in bad/douche gaan (om de dag) Als het nou echt koud kouder koudst wordt is het een ander verhaal, maar tot dan gewoon aanvullen met kleertjes. Naast een katoenen pyama heb ik nog flanellen pyama's en velours pyama's. Dan kan ik nog sokken aandoen en een romper met lange mouwen. En als de pyama's tekortschieten heb ik nog een soort jogginpak vpor mn dochter. Das een stuk dikker dan een pyama. Mijn kinderen schelen enorm qua koukleumen overigens. Onze zoon lag zijn eerste winter in een katoenen pyama met romper lange mouw alleen in een slaapzak in bed. Dochter lag haar eerste winter in een velours pyama, romper lange mouw, winterzak en een twee dubbel geslagen deken in bed. Het is dezelfde kamer als waar mijn zoon sliep.
Ik zet de verwarming lager maar onder de 20 graden komt het echt niet! Daar kan ik niet zoveel aan doen. Ik woon in een flat, ik heb aan de zijkanten buren én onder en boven mij! Alles stookt! Zeker oudere mensen. En ik lucht elke dag.