Pfff...waarom toch zo bozig?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door HappyRabbits, 22 sep 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Pfff, wat is mijn kleine man een boos en verdrietig jongetje op het moment. Niks is leuk. Het begint al met uit bed komen en aankleden en verschonen. De hele tijd tegenstribbelen, schoppen en jengelen. Vervolgens heel lang doen over het ontbijt. Slecht eten (normaal een enorm goede eter), met speelgoed gooien, boos worden als ik iets uit probeer te leggen wat niet mag, alternatieven bieden of afleiden heeft amper zin. Als hij zijn zin niet krijg, komt er een driftbui met enorme uithalen en soms zelfs zo erg dat het lijkt of hij er in blijft hangen.

Hij is één dag per week bij mijn ouders en voor hun is het best pittig, zo'n dreumes die de hele dag niks wil en jengelt en huilt. Nu gaan ze er nog regelmatig met hem op uit (fietsen, wandelen, boodschapje doen, naar het speeltuintje), maar het wordt al lekker najaar, dus dan ben je ook gewoon vaker binnen. Ook weer niet goed natuurlijk!

Ik denk zelf dat het een fase is en een combinatie van factoren. Er staan een paar hoektanden op springen, verkouden en dus ook niet helemaal fit. En dan beweren mijn ouders natuurlijk bij hoog en bij laag dat ik dit nooooit gehad heb en mijn zusje ook niet. Nee, wij waren echt super brave kiddies vroeger ;).

Hij praat ook nog bijna niet, ja kletsen en een paar losse woordjes. Zou dat ermee te maken kunnen hebben? Dat hij gewoon nog niet kan aangeven wat hij bedoelt en wil? Frustratie? Ik weet het ook niet, ik herken mijn kleine ventje gewoon niet in zijn gedrag. Ook nooit veel last gehad van de zgn. sprongetjes. Op de crèche is hij trouwens wel heel gezellig... tja. Thuis is natuurlijk een veiliger omgeving dus dat snap ik wel.

Ik hoop echt dat dit snel overgaat...

2. birds86

birds86 VIP lid

13 mei 2013
    5.305
    2.002
    113
    Vrouw
    Heb je t over mijn zoon? Precies t zelfde :(
    Niks maar dan ook niks is goed. Driftbuien, boos om alles, wil vanalles maar dan toch weer niet, aankleden, slapen....Pff ga zo maar door.

En t mooiste is nog, zijn we buitenshuis dan is t echt een grote charmeur. Tegen iedereen zwaaien, kletsen, haa zeggen, kei schattig lachen...en dan zet ik m in de auto. ..begint die weer te jengelen.

Fase? Ik hoop t want als die zo blijft doen dan stop ik m tetug in mn buik om een handleiding te halen! ;)

3. demie

demie Bekend lid

17 mei 2014
    931
    0
    16
    De dochter van mijn zusje had dit ook.
    Bij haar bleken haar oren de boosdoeners. Sinds ze buisjes heeft gekregen is het een heel ander meisje. Maar voordat ze hier achter waren duurde wel 6 maand.

Misschien ook wel een fase hoor. Maar het klinkt heel herkenbaar.

4. medj1983

medj1983 Fanatiek lid

12 jun 2012
    3.202
    509
    113
    Mijn dochter is rond dezelfde leeftijd, en herken het soms wel. Ze zoekt vaak de strijd met mij op en kan ook al flinke driftbuien hebben. Ik negeer het meeste 'slechte' gedrag eigenlijk. Je geeft aan dat je kind de hele dag huilt/jengelt bij je ouders, weet je zeker dat er niets medisch aan de hand is, want het klinkt wel wat zorgelijk. Veel sterkte in ieder geval!

5. Beckje

Beckje VIP lid

12 jul 2010
    8.652
    4
    36
    dochter van 2,5 doet het nu ook....
    om helemaal moe van te worden... weet ook niet wat er aan de hand is, gewoon de hele tijd niet in haar hum. tenzij het naar haar zin gaat... grr...

6. Rietje88

Rietje88 Niet meer actief

Zoizo is het handig om lichamelijke dingen eerst uit te sluiten. Maar verder zou het wel eens de peuterpubertijd kunnen zijn. Daan kan je via google veel over vinden.

7. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Maar zou ie dan sowieso niet altijd last moeten hebben (ook op het kdv)? En grijpen naar zijn oortjes/koorts o.i.d.?
    Ja, de peuterpubertijd...die begint dus al vanaf anderhalf jaar lees ik :).

8. Jillzz

Jillzz Fanatiek lid

17 aug 2015
    2.127
    405
    83
    Hier ook ongeveer die leeftijd en precies hetzelfde..
    Hij gaat nu wel opeens heel veel woordjes nazeggen dus ik denk dat zijn ontwikkeling weer een spurtje maakt. Ik hoop dus op een fase en nog niet de peuterpubertijd:)

9. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Herkenbaar! Als hij iets niet mag, of het woord 'nee' hoort wordt hij zo driftig. Echt even vermoeiend nu. Ik probeer veel te ondernemen, hij lijkt zich buiten goed te kunnen vermaken.

10. HappyRabbits

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Ja nu je het zegt: hier ook! Nazeggen inderdaad! Misschien toch een fase. Vlak voor hij ging lopen was hij ook een tijdje uit zn doen.

Deel Deze Pagina