Mijn dochter krijgt vanmiddag de eerste prikken op het bureau. hebben jullie tips/adviez m.b.t. evt. 'gevolgen'. Dus, is een washandje handig of niet nodig? etc.. ik sta er op zich nuchter in, maar misschien is er nog iets wat ik moet weten om haar te kunnen troosten/helpen mocht ze zich er, mogelijk na een paar uren pas, naar van voelen. ach jullie snappen mij wel, we willen het beste voor onze kindjes! gr a
Het enige wat wij hebben gedaan was de rest van de dag geen uitstapjes. Dus gewoon lekker rustig aan. En zetpilletjes (120 mg)gehaald voor als hij er té veel last van zou hebben. Ze hebben vaak wat pijn in de beentjes (lochisch met zo'n joekels van n naalden!) Verder heeft onze knul er weinig last van gehad. De 3e spuiten (4 maanden) waren voor hem wat heftiger. Toen heb ik hem smiddags een zetpil gegeven want hij brulde alles bij elkaar eenmaal thuis aangekomen.
Washandje was bij ons niet nodig. Sterker nog: vooral zoonlief was heel duidelijk dat er niemand aan zijn beentje mocht komen na het prikken. De prikken doen ze helemaal aan het einde. je gaat daarna dus met je kindje naar de wachtruimte. Hier werkte het heel goed om ze niet meteen weer aan te kleden, maar (eventueel met omslagdoek eromheen) ze eerst even te voeden. Dat gaf meteen troost. Daarna hadden die van mij er geen last meer van. Ze hebben gewoon lekker gespeeld, gedronken en geslapen. Beetje verhoging, dat wel. Maar daar waren ze verder niet naar van. Sterkte, het kan spannend voor je zijn, zo'n eerste keer.
Haal zetpil paracetamol 120 mg in huis. Mijn dochter huilde keihard, wel 10 minuten, na de 2e prik. Ze was helemaal van de kook! Nou, daar was ik niet op voorbereid. Ze was echt helemaal overstuur. Had ik haar inderdaad maar aan de borst gelegd daar... goede tip hierboven. Hoewel, als ze overstuur is, dan schreeuwt ze alleen tegen de borst en gaat ze niet drinken. Maar dat geldt vast niet voor elk kindje. Ik heb haar zoveel mogelijk getroost, maar niets hielp! Uiteindelijk aangekleed en in de wandelwagen gelegd en toen pas was het over.
Tip 1: De rest van de dag geen drukke dingen plannen. Tip 2: Zelf rustig blijven Tip 3: Een warme omslagdoek meenemen Het ene kind heeft er meer last van als het andere kindje. Er gaat niets boven moeders aandacht, knuffeltjes en kusjes doen wonderen. Maak je niet teveel zorgen, het gaat vast heel goed.
Ik heb gemerkt dat het belangrijk is om vooral naar jezelf te luisteren! Je merkt vast wel wat je kindje fijn vind. Quincy vond het de eerste paar keer fijn als je de plekjes op de beentjes masseerde, nu wilde ze dat niet meer. Ik zou wel paracetamol in huis halen, al is het niet voor de koorts die ze kan krijgen, is het wel dat het pijnstillend werkt. Als ze er last van heeft zou ik dat wel geven. En even kijken hoe ze reageert, als ze niet lekker in haar vel zit lekker thuis blijven, anders lekker doen wat je van plan was.
Voor de prikken aan voeden wil ook groed helpen. Als het kindje verzadigt is, nemen ze de pijn minder waar. Werkt,e hier altijd prima. Verder heeft onze zoon nooit last gehad! Sterkte vanmiddag!
Of naderhand, als troost.. -Ik zou ook geen uitjes plannen. -een lekker badje naderhand doen. -direct naderhand even het beentje masseren, dan verdwijnt de vloeistof een beetje van een plek weg. -misschien naderhand voeden -paracetamol in huis mocht het nodig zijn -en lekker bij je nemen! Maar hoe is het gegaan?