Wat na de kinderstoel?

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door MiekF, 15 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hoi,

Wij gebruiken nu de ikea kinderstoel (antilop) waar we heel tevreden over zijn. Over een tijdje zal ze daar wel te groot voor worden - hoe hebben jullie dat toen gedaan? Ik overweeg nu een meegroeistoel aan te schaffen, maar misschien willen ze dan toch liever op een gewone stoel met kussen? Maar daar kunnen ze niet zelf op en af. Bij een meegroeistoel vraag ik me wel af of het nog de moeite is om die nu nog aan te schaffen...

2. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Dochter van bijna 3 zit sinds iets na haar 2e op een triptrap ( 2ehands ) is erg fijn want ze kan wel bij opa en oma oid op haar knietjes op een eetkamerstoel, maar dat vind ik geen prettige houding voor een jong kind om te leren eten. Een verhoger zou natuurlijk wel kunnen!

3. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Onze dochter van (bijna) 2,5 jaar zit op een hoge stoel, van Ikea. Moet je wel een kind hebben dat blijft zitten, want zijkanten zijn 'open', en geen tuigje, etc. Vond ik in het begin wel even eng, maar gaat nu al een half jaar goed, nooit gevallen, oid. Als we ergens op bezoek zijn, of op vakantie, dan zit ze op een normale stoel, net als de volwassenen, eventueel met een kussentje onder d'r billen. Maar ze is vrij lang, dus meestal hoeft dat niet.

4. laravelk

laravelk Fanatiek lid

8 okt 2010
    2.970
    2
    38
    Wij hebben een iets hogere stoel van de ikea maar onze tafel is te hoog dus zit hij op een eetkamerstoel met kussens. En hij kan er echt wel zelf op hoor ;)
    Ik wil nu geen meegroeistoel meer aanschaffen maar het lijkt me wel erg handig.

5. cupcakes

cupcakes Fanatiek lid

28 sep 2006
    2.574
    4
    38
    Midden van NL
    Wij hebben een meegroeistoel. Toevallig afgelopen week die van mn oudste uit elkaar geschroefd omdat hij er nu te groot voor werd. Hoewel hij het zelf nog wel fijn vond zitten, maar ik vond het niet meer staan met z'n 6 jaar. En belangrijker: hij zit nu net goed op onze eettafel stoelen qua hoogte tot de tafel.

Het is dus ook afhankelijk van het hoogte verschil tussen stoel en tafel, of ze er al bovenuit komen.

De 2e meegroeistoel hebben wij ook later pas gekocht via marktplaats (voor 10 euro of zo.. dus als het niet bevalt..)

6. AnkeM

AnkeM Fanatiek lid

21 mei 2011
    2.278
    1
    0
    Wij hebben een tripp trapp, begonnen met babyinzet en tuigje maar dat al weer een hele tijd achter ons gelaten. Heerlijke stoel waar dochter (nu 2,5) zelf op en af kan en in hoogte verstelbaar. Op het kdv hebben ze een nepversie en die is prima.
    Omdat ie zonder blad is kan je er gewoon mee aan tafel zitten. Bij de winkel waar we em kochten zeiden ze dat het op termijn ook een prima bureaustoel kan zijn dus dat je er echt heel erg lang wat aan hebt.

Wij gaan voor nr 2 dus een tweede tripp trapp kopen, dochter blijft er voorlopig nog wel op zitten.

7. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Je kunt misschien ook een autostoelverhoger op de stoel zetten.

8. MiekF

MiekF Actief lid

5 dec 2011
    209
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ah, ikea heeft ook wat goede opties zie ik, vind de urban stoel wel leuk maar ook een beetje eng. tweedehands meegroeistoel is ook een optie, vind een nieuwe nu toch wat zonde en tweedehands is beter te betalen. En als ze pas tegen zes jaar op een gewone stoel zitten dan heb je er sowieso nog wel even wat aan, dat is goed om te weten...

9. mommy1983

mommy1983 VIP lid

30 mrt 2009
    12.507
    5
    38
    bij ons zitten ze gewoon op een stoel net als wij. In het begin met een kussen eronder. Mijn dochter wil nu ook al op een stoel haha.

10. chantal1985

chantal1985 Niet meer actief

Hadden bij Ikea getwijfeld tussen de verschillende hoge stoelen, en toen gekozen voor de Urban, omdat die wat breder is dan de rest. Had bij die anderen echt het idee dat als ze een keer zou wiebelen, dat ze er dan af zou liggen. Maar bij de Urban kan dat wel. Ander verschil is dat bij de andere stoelen de zittingen recht zijn, en bij de Urban een beetje inzak in het midden. Helpt ook weer bij het goed blijven zitten. En het is (ruw) kunststof, dus ze glijdt er ook niet af. Bij de andere stoelen, die van glad hout zijn, had ik daar ook wel twijfels over. Hoop dat je hier wat aan hebt.

(ik word trouwens niet betaald door Ikea voor dit verhaal, haha.)

11. Elegance

Elegance VIP lid

13 nov 2008
    5.478
    2
    38
    We gebruiken nog steeds twee trip trap stoelen. Een voor 3,5 jaar en een voor 1,5 jaar met de beugel er nog aan vast. We vinden ze nog steeds ideaal.

Een zitverhoger heb je vaak al voor 10 euro en werkt oom ideaal. Dan zakken ze niet zo door als met een kussen.

12. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook een triptrap en er komt straks een tweede bij. Ons neefje en nichtje zitten nog steeds op de triptrap en zijn 6 en 8...

13. Eylem

Eylem Niet meer actief

Wij hebben een meegroeistoel van de Kruidvat, beetje a la trip trapp (maar dan mooier naar mijn bescheiden mening, haha). Tot 1,5 jaar met tafelblad en daarna gewoon aan tafel. Echt superhandig. We hebben kleintjes dus ook de oudste is, met of zonder kussen, nog veel te klein om op een gewone stoel te zitten, ze kunnen hier nog wel een paar jaar mee vooruit. Vind het veel fijner als ze gewoon comfortabel op een normale hoogte aan tafel zitten als dat ze met hangen en wurgen op een gewone stoel zitten waarbij ze net met hun kin boven de tafel komen.

14. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.268
    1.031
    113
    Zuid-Holland
    Hier ook twee triptrap stoelen bij de eettafel, ideaal!!! Goede zit houding en gewoon bij tafel kunnen!

15. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Mijn oudste van bijna drie zit gewoon op een stoel. Met Sinterklaas krijgt hij een tripptrapp, dat zit toch wat hoger.

16. XmoniqueX

XmoniqueX Bekend lid

1 jan 2011
    945
    0
    0
    Uden
    Wij hebben ook een meegroeistoel. Geen trip trap. Maar meneer wil op de stoel van mam zitten. Dit gaat redelijk goed. Af en toe wil hij gaan spelen, maar hier geven we niet aan toe.

17. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.241
    7.283
    113
    Vrouw
    Brabant
    Hier een bambino stoel gehad van het Kruidvat, Lisa zit nu al een tijdje op een gewone stoel en dat gaat prima. Ze is niet zo groot trouwens, ongeveer 98 cm.

18. Linda86

Linda86 VIP lid

Hier zitten ze allebei nog op een tripp trapp, ze zijn nu 5 en 3. Milan zit soms wel op een gewone stoel, maar met de Tripp Trapp kan hij er toch nog beter bij (vooral handig met knutselen).

19. Mukkie11

Mukkie11 Fanatiek lid

13 dec 2009
    3.378
    2
    0
    Triptrap stoel! Helemaal super! We hebben die van vrienden gekregen maar ik zou ook zo een zelf aanschaffen. Vind t zelf ook best goed zitten haha!

Deel Deze Pagina