2jr en vaak niet slapen overdag

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door boannan, 8 jun 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. boannan

boannan Bekend lid

2 apr 2013
    911
    11
    18
    Haarlem
    Mijn zoontje is bijna 28 maanden maar loopt nog niet want loopt erg achter in ontwikkeling (22q11 deletie syndroom) en heeft een gecorrigeerde hartafwijking maar wel 2 ernstige vernauwingen waaraan hij binnenkort weer geopereerd moet worden.

De laatste tijd slaapt hij vaker niet dan wel overdag. Op de crèche (verpleegkundig kinderdagverblijf 3 dagen p/w) eigenlijk nooit en thuis tegenwoordig ook bijna niet. Hij is niet extreem vroeg wakker (soms 6u maar meestal rond 7u) en hij gaat om 12u30 naar bed. Als hij dan gelijk gaat slapen slaapt hij ook meestal gewoon 2u maar als hij niet gelijk in slaap valt slaapt hij helemaal niets.

Hij loopt natuurlijk nog niet zoals andere kindjes van zijn leeftijd maar kruipt wel en trekt zich overal aan op. Ik vind hem heel actief en hij speelt de hele dag. Hij eet/drinkt zelf helemaal niets en krijgt alles via een PEGsonde. Geen idee of zelf eten/drinken meer energie kost.

Zou hij niet gewoon nog moeten slapen? Einde van de dag hebben we tegenwoordig steeds vaker een jankend kind omdat hij gewoon op is.

2. robijntje1982

robijntje1982 Niet meer actief

zou het gewoon zo laten, als hij niet wil gaan slapen dan er weer uit na een tijdje. elke keer dat hij wel wil slapen heeft hij het dus nog nodig en de andere keer niet.

wel "grappig" mijn oudste heeft de andere variatie van chromosoom 22, hij heeft een verdubbeling. jij bent de eerste die ik "tref" waarvan het kindje dat heeft.

3. blauwespeen

blauwespeen Fanatiek lid

20 mei 2012
    2.133
    0
    0
    NULL
    Gelderland
    Hier een redelijk gewone ontwikkeling
    maar rond die tijd ook ineens niet meer willen slapen smiddags. Soms wel maar soms ook een paar dagen niet.
    nu een paar maand later word er weer geslapen smiddags

als hij niet sliep smiddags mocht hij aan het eind van de dag tv kijken. En hij kreeg wat extra te eten, maar ik weet niet hoe dat bij jou werkt

Deel Deze Pagina