Sonde eruit, zien we iets over het hoofd?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sidmick, 18 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Ons zoontje heeft een lange tijd een neussonde gehad. Tot 6 weken geleden kreeg hij alleen maar sondevoeding.
    6 weken terug zijn we gestart met bijvoeden en dit ging enorm goed. Pap, brood, fruit, avondeten, toetje, alles ging er met gemak in.
    Vorige week ging hij ineens ook drinken uit een tuitbeker.
    Eind vorige week is dus zijn sonde eruit gegaan omdat we die neit meer gebruikte. En sindsdien is eten een drama.
    We moeten een hele trucdoos open trekken om voeding bij hem binnen te krijgen.
    Hij gilt in de kinderstoel als we hem willen voeden en op schoot zit hij druk te doen en te overstrekken.
    Terwijl toen de sonde erin zat ging eten prima.
    Zijn er mensen die deze ervaring herkennen? Zien we iets over het hoofd? Ik vind het tamelijk frustrerend, we weten dat hij het kan maar ik wil er geen strijd van maken

2. xxisoldexx

xxisoldexx Fanatiek lid

1 apr 2009
    1.538
    4
    0
    Heb er geen ervaring mee. Misschien last van zijn maag omdat het in eens veel is? Weet wel dat een strijd aan gaan juist averechts kan werken. Kinderen zijn behoorlijk slim. Anders even met de arts overleggen.

3. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.805
    4.191
    113
    Het is niet meer dan toen de sonde er nog inzat dus dat is het niet. Tandjes hebben we ook gecheckt evenals eventuele schimmel in zijn mond.
    Strijd gaat het zeker niet worden want dan gaat die sonde er maar gewoon weer in. Ik kan het alleen niet helemaal snappen en dat frustreerd me

4. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    Wat gek. Meestal gaan ze beter eten wanneer de sonde eruit is omdat ze dan het slangetje met slikken ook niet meer voelen. Misschien mist hij dat gevoel? Je zoontje heeft best lang sonde gehad.

Hoe is nu verder met hem?

5. HooyoShimbir

HooyoShimbir Fanatiek lid

20 aug 2009
    4.390
    1.667
    113
    Vrouw
    Randstad
    En idd geen strijd van maken want die energie kan hij wel beter gebruiken. Overleggen met zn arts en dan maar wel weer sonde erin.

6. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Is er ( onbewust ) iets aan jullie manier veranderd waarop jullie het eten aanbieden?! Is er meer druk bij jullie omdat de sonde eruit is?
    Voelt hij zich goed? Niet ziek, grieperig of idd tandjes?!
    Houd t gezellig, geen dwang, benoem wat hij met het eten kan doen...
    Ruik maar eens, proef maar eens, mamma vindt t lekker, wil jij proeven! Veel voordoen, mee laten eten, Etc... ; )

Veel succes...

Op een gegeven moment hebben wij kunnen accepteren dat zij haar eigen ding doet, ook met eten....
    Dus ook vertrouw op je kleintje! Ze geven zelf goed aan wat ze wanneer willen!

7. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Ohw en ik zou niet te snel de sonde terug laten plaatsen...
    Hij heeft nu de kans om alles te leren proeven en ervaren... Alle kindjes hebben daar de tijd voor nodig! Het is ook best veel wat hij dan ineens allemaal leert kennen, kan me voorstellen dat dat ook veel indruk maakt!

Grtz.

8. flipflop

flipflop Fanatiek lid

4 dec 2010
    3.253
    1.011
    113
    Zuid-Holland
    keel ontstoken???

9. nelly87

nelly87 Actief lid

27 aug 2010
    115
    0
    0
    NULL
    NULL
    wij hebben het hier ook mee gemaakt ,mijn zoontje wou toen echt geen brood hebben of andere harde dingen .
    toen hebben wij hem gewoon de fles gegeven en dat ging iets beter maar nog niet echt super , toen vertelde de kinderarts dat zijn maagje en keel een beetje geirriteerd was doordat de zonde eruit was , misschien is dat ok wel bij jullie ?
    ik zou het anders niet weten

hopelijk hoeft hij niet terug aan de sonde

Deel Deze Pagina