Dit hoorde ik vroeger altijd van mn moeder. Nu vraag ik me af of het ook voor mn dochtertje van 9 maanden geldt. Ze wil vanmiddag niet slapen maar ligt wel rustig in bed...
Mijn moeder zei dat ook altijd. Hier werkt het soms aan het einde vd middag. Als er dan echt even geen land meer mee te bezeilen is, leg ik haar op bed, gordijnen dicht. Ze ligt dan een half uurtje te kletsen en soms ook wat te jengelen. Maar na een half uurtje kan ik haar uit bed halen en is ze niet meer zo sjaggie. Ik denk wel dat ze iets tot rust komen, even geen prikkels, maar slapen zal altijd het beste zijn om uit te rusten.
Op die leeftijd had t niet zo'n goed effect als een echt slaapje maar hij rustte inderdaad wel even. Onze zoon, inmiddels 3,5 kan echt opknappen van even in bed liggen zonder dat hij perse slaapt.
Ja hoor, gaat hier ook zo. Wil ze echt niet slapen dan krijgt ze een veilig speeltje mee wat ik in bed wel aandurf en dan gaat ze daar op 'los' en na 20 minuten spelen wordt t uiteindelijk ineens wel errug stil....zzzzzz
Ik geloof daar ook wel in. En dan uitrusten in de zin van 'resetten'. Even zonder prikkels, momentje voor jezelf, even geestelijk en lichamelijk tot rust komen.
Nou na 35min kletsen tegen haar konijn en bladeren in haar stoffen boekje is ze alsnog in slaap gevallen. Een half uurtje maar het hielp wel Ga het gewoon vaker doen als ze echt te moe is
Dat deed ik hier ook gewoon hoor bij mijn dochter. Zolang ze niet huilde liet ik haar lekker in bed liggen. Vaak viel ze toch wel even in slaap. Of ik liet haar nog liggen als ze al heel snel wakker was.
Mijn kids liggen ook wel gewoon wakker in bed soms hoor, de jongste ligt vaak wat te brabbelen/vrolijk te kletsen en de oudste twee pakken een paar knuffelbeesten of een boekje. De ene keer slapen ze, de andere keer zijn ze na even al wakker maar ik haal ze er eigenlijk nooit van hun kamertje als er zich geen dramatiek afspeelt. Ik geloof er ook wel in dat ze dan toch rust krijgen. Hier is het met 3 kids altijd druk beneden, maar ook met 1 zijn er op de slaapkamer natuurlijk veel minder prikkels (als die niet ingericht is als een kermis) en dat geeft ook al rust voor de kleintjes. En ook al hebben ze weinig geslapen ik merk dat eigenlijk nooit dus ik denk dat ze dan toch de nodige rust krijgen.