Lekkere titel, maar heeft iemand enig idee hoe ik dit kan oplossen? Sinds dat onze dochter 4 maanden oud is gebruiken we al de lidl luiers, nooit problemen mee gehad. Nu zit ze inmiddels in maat 5 en komt haar poep er steeds aan de zijkanten iets uit. Heb al grotere rompers geprobeerd, vaker verschonen, maar niks helpt. Ik ben het wassen beu, iemand een idee waar het aan ligt?
Uiteraard is zindelijk worden natuurlijk de gemakkelijkste manier, daar gaan we in juni ook mee beginnen. Maar goed dan nog is het niet gezegd dat ze het al op gaat pakken. Bij de lidl gaat het tot maat 5, maar ik verwacht niet dat ze daar al in past aangezien dat 16+kilo is en ze 11 kilo weegt.
Zitten ze niet te ruim bij de benen? Mijn dochter is nu 13kg en bij haar gebruik ik mt5 voor 's nachts, voor overdag 4+ anders gaat de poep er langs de rug- of beenopeningen uit. Ligt ook wel aan de poep, meestal heb ik sowieso wel meteen door dat ze gepoept heeft en verschoon ik meteen, maar soms ploft ze bv nog even lekker met haar billen op de grond en dan sluit mt5 dus niet goed genoeg aan nog.
Ze heeft er een handje van om tijdens haar slaapje te poepen en er vervolgens weer lekker in door te tukken, dus ik kan het niet zien. Maar het lijkt alsof hij goed aansluit, maar misschien sluit hij wel niet goed aan. Ik ga anders wel een paar dagen terug naar maat 4, daar moet ze qua kilo's ook nog in passen. En in juni is ze hopelijk snel zindelijk.
Misschien te grote luiers? Ik zou ook tijdelijk terug gaan naar een kleinere maat. Je moet niet teveel naar die kg's kijken. Dat zegt weinig. Ik heb me iig nooit aan die kg's gehouden. Een kindje kan 15 kg wegen maar bijv lang en slank zijn. Dan kunnen ze qua gewicht wel in de luier maar dan zijn ze qua omvang toch nog vaak te groot.
Met maatje 4 gebeurt exact hetzelfde. Zou pampers actifit nog helpen? Aangezien ze dus tijdens haar slaapje poept en ze er in gaat draaien en spelen en weer slapen kan het ook zijn dat ze de poep er als het ware uitduwt.. Of is dat een rare gedachte.. Ik gebruik of lidl of baby dry dus geen verstand van actifit..? Uitgesloten nu is: - romper - maat luier - Luier ook niet te vol. - ook geen diarree.
ik zou een heel ander merk luiers proberen. ik ben zelf aardig tevreden over kruitvat en etos luiers. en pampers mits het een goede aanbieding is haha
Vandaag heeft ze pampers aangehad, dus dan zou ik inderdaad etos of kruidvat moeten proberen. Etos heb ik ooit al geprobeerd en die lekten toen door, maar goed dat was toen ze een maand of 6 was. Misschien ga ik die nog maar weer eens proberen.
Dit dus. Finley zit bijvoorbeeld al in maat 5+ van Kruidvat. Hij is lang en slank. Zou even een andere maat luier proberen, desnoods van een ander merk.
Ze heeft het dus in maat 4 en 5. Kan me niet voorstellen dat groter beter zou zijn dan. Maar ik ga etos weer eens proberen. Gek eigenlijk dat een luier die altijd goed bevalt nu ineens zoveel problemen geeft, maar goed.
Hier ook erge fan van de Kruidvat luiers, is al een paar keer gezegd, misschien eens proberen? Ik heb er betere ervaringen mee (na maat 4) dan met Pampers. Mijn meisje is ook ongeveer 11 kg en draagt 4+.
Hier ook luiers geprobeerd ivm lekken... Enige wat niet lekt is Palmers active fit of baby dry... Etos is leuk voor overdag maar met slapen altijd romper nat hier...