Ik heb bij alle drie de bevallingen een big shirt gekocht (die dus na de bevalling de vuilnisbak in kon) bij de oudste 2 ook aangehad, maar mijn jongste zoon kwam zo snel (binnen 45 min geboren) dat ik geen tijd had om mijn shirt aan te trekken, ben bij hem dus bevallen in mijn nieuwe shirt.....
Ik had een spaghetti jurkje aan. Kin zo hup m'n tiet er uit 😉👍 na de bevalling om aan te leggen. En niet echt het gevoel dat je in je blote kont ligt wat je met een t-shirt wel hebt
Ik had een pyjama bij de primark gekocht omdat ik helemaal niets in huis had. Uiteindelijk ben ik naakt bevallen omdat ik even geprobeerd had om in bad te gaan. Was er ook totaal niet mee bezig! Na de bevalling ben ik gaan douchen en heb ik de pyjama toch nog aangetrokken. Toch niet voor niets gekocht!
Ik droeg een joggingbroek en wit t-shirt van de zeeman. Lekker makkelijk en als het toevallig kapot ging of vies werd kon het zo de prullenbak in. Wat er uiteindelijk op foto's terecht zou komen boeide me niet zo veel. Een zuster maakte foto's waaronder een paar volle actiefoto's. (van miem terwijl zoonlief er net uitkwam) en toen hij er eenmaal was heb ik mijn shirt over mn hoofd gedaan en zoonlief werd op m'n borst gelegd. Later heb ik foto's geschift welke men mocht zien en welke prive waren.
Ik had een zwart shirt aan en daaronder een bh hempje. Tijdens de ruggeprik mocht ik het hempje aanhouden. Van onderen naakt maar tot het moment daar was gewoon een laken erover. Heb me voor de bevalling ook erg druk gemaakt met de vraag wat ik aan moest maar geloof me: op het moment zelf maakt het je geen bal meer uit! Succes!
Ik heb een oud bigshirt waar ik eerder in sliep bewaard voor de bevalling en heb van die dunne positie-joggingbroek die ik in de tas heb gestopt. Omdat ik misschien een keizersnede krijg heb ik ook een nieuwe pyjama gekocht voor de dagen erna zodat ik toch comfortabel erbij lig en netjes mocht er bezoek komen
Bij de 1e een rood shirt wat ik toevallig aan had. Bij de 2e een los topje. Achteraf vreselijk als ik de foto's bekijk aangezien ik totaal geen steun bij mn boobs had (is maar net waar je op let haha). Nu wil ik zo'n naadloos strakker topje/bh kopen zodat ik toch niet compleet naakt daar lig maar wel snel kan aanleggen enz
Grappig. Ik was ook helemaal bezig met wat ik aan moest doen. Uiteindelijk had ik een groot wijd shirt gekocht en een hemdje die ook open kon voor borstvoeding (voedingsshirtje) en ikhad ook nog een vest mee. Uiteindelijk kwamen die weeën had ik een ander shirt aan en ging alles zo snel dat ik daar in bevallen ben, shirt omhoog trok en de baby daarop legde. Ik geloofde er van tevoren niks van maar ik was er zo niet mee bezig toen. Dus gekocht een groot wijd shirt en een vest mee. En iets heel anders aan gehad dus. Ik had echt geen zin om me om te kleden haha
Een slaap shirt/jurk van de Hema, ik werd ingeleidt dus had voldoende tijd om na te denken over mijn kleding. Dit vond ik toch wel het fijnste. Toen DL aan de borst kwam gewoon mijn shirt omhoog geschoven - net nog de fotos bekeken
Ik had een groot, zacht t-shirt aan. Niet te dik. Gewoon basic ding. Bij de oudste ging hij uit zodra dochter geboren was en lag ik met dochter samen onder een laken. Bij de jongste koos ik voor een ruggeprik en kreeg toen een jasje van het zkh aan.
Eerste bevalling heb ik een oud T-shirt van mijn man aangetrokken. Ik wist ook niet of het erg vies zou worden en wel weer schoon te krijgen zou zijn en deze kon gewoon weggegooid worden als het niet meer schoon kon worden. Uiteindelijk heeft hij het nog jaren daarna gedragen, haha. Ik heb het aangetrokken toen ik wist dat de bevalling was begonnen, om mijn eigen kleren schoon te houden. De andere keren had ik een nachthemd aan. Eerst nog wel met onderbroek eronder, maar aan het eind niet meer, na het breken van de vliezen. Die keren heb ik nog gedouched aan het begin van de bevalling en daarna dit nachthemd aangetrokken. Ik ben wel 3x thuis bevallen. Als ik nog naar het ziekenhuis had gemoeten, had ik het denk ik daar pas aangetrokken. Ik had ook geen BH aan ivm de borstvoeding. Eerste keer wel en dat was een beetje onhandig, daarom de keren daarna niet meer. Het is makkelijk als je je baby gelijk op je blote borst kunt leggen, zonder eerst nog onder je kleren vandaan die bh vandaan te frutselen.
Donker blauw shirtje zonder mouwen. Voor de foto's maakt het niet zo veel uit wat je draagt, bloed zie je toch wel maar vind dan donker wel fijner. Ik had er niks onder aan, wilde zo min misselijk op m'n lijf voelen dus geen beha. Das ook lekker makkelijk als je borstvoeding gaat geven, dan hijs je gewoon je shirt omhoog Is prima schoon geworden trouwens, die kraamhulpen weten van wanten
Omdat mijn bevalling zo snel ging en onze dochter 20 minuten na aankomst in het ziekenhuis geboren is, had ik geen tijd meer om om te kleden. Ik ben dus in een zwangerschapstruitje(en BH eronder) bevallen. Het is maar een beetje vies geworden, dus gewassen en nu weer in gebruik. Het plan was een big shirt, kijken of het deze keer wel gaat lukken.
Ik had deze: whkmp's DREAMCOVERS nachthemd? Bestel nu bij wehkamp.nl Ik had expres zwart gekozen omdat je daar minder goed bloed op ziet en omdat het afkleedt Daarnaast heb ik erop gelet dat het geen vormloos shirt was en dat het model iets langer was (wel zo fijn, omdat je gedurende bevalling om het kwartier van onderen bekeken wordt, dus je geen broekje aan hebt. Met zo'n lang hemd, lig je er niet zo naakt bij. Ik had 2 stuks, 1 voor de bevalling en 1 voor direct erna en ik had ze in mijn ziekenhuistas gedaan. Uiteindelijk werd het overigens een mooi blauw operatieschort Ik droeg er alleen een hemdje onder, geen bh (gaf ook geen borstvoeding overigens...)
Een heel lang pyjama shirt van een lingeriewinkel. Heb ik in ieder geval niet het idee dat ik zo bloot lig (wat natuurlijk wel zo is)
Ik had een big-shirt in mijn tas zitten om in te bevallen.. Uiteindelijk in mijn zomerse maxi-jurk in het ZH aan het infuus beland en die is niet meer uitgegaan haha.. Ook tijdens ruggenprik niet, dus ben in mijn jurk bevallen.. Was gelukkig elastisch dus kon ook omhoog.. Is weer helemaal schoon geworden in de was gelukkig Deze keer poging 2 voor een big-shirt
Ik had bigshirts mee in de koffer, maar ik kwam onder de douche vandaan en had meteen persweeen. Daarvoor gewoon positiekleding aan. Na het douchen geen puf en geen tijd om weer iets aan te trekken. En eigenlijk vond ik het wel prettig om niks om mij heen te hebben. M'n dochter ook meteen op de borst gelegd, dat voelde zo geweldig! Heerlijk huid op huidcontact! Terug naar huis een losse sportbroek en trui.
Ik had een zwart hemdje aan, geen bh eronder (het was ook bloedheet toen) hemdje heb ik na de bevalling weggegooid. Ga deze keer weer een hemdje meenemen, die ik ook weer weg kan gooien
Ik had de kamerjas van mijn vriend aan. Mn eigen pastte niet meer. Tijdens de weeën lekker onder de douche en dan hop kamerjas aan. Daarin uiteindelijk ook bevallen. warm voor als je het koud hebt en zo uit als het te warm is.