Ik had een zwart lang T-shirt aan van de h&m. Die valt echt ruim over je billen dus meer een kort jurkje. Geen bh dat ding had ik gelijk uitgegooid haha.
Wijd is het fijnst, en korte mouwen (vond ik). Je krijgt misschien een infuus, of ruggenprik, of of of, en als je kindje geboren is wil je ook graag lekker gemakkelijk je shirt omhoog willen doen. Ik had daaronder een joggingbroek aan, gewoon iets wat lekker zit. In pyjama heb ik niet gedaan, want ik moest bij beiden naar het ZH en over straat/auto in m'n pyjama vond ik niet echt wat
Ik ben twee keer in de late herfst, vroege winter bevallen en had het beide keren ontzettend koud! Ik had niet nagedacht wat ik tijdens de bevalling aan wilde en had dan ook gewoon meerdere laagjes positiekleding (met bh ) aan. Bij de eerste douchepoging gedaan om weeen sterker te krijgen, maar daarna nog naar het ziekenhuis. Geen idee wat ik toen aan had; totaal niet mee bezig geweest. pas toen we weer naar huis mochten bleek ik in heel lelijke kamerjas gekomen te zijn en geen jas of iets bij me te hebben (had alleen schone kleding in vluchttas gedaan en dus geen jas), terwijl er flink wat sneeuw lag... Zat evengoed supertrots met die kleine in de maxicosy op mijn schoot in mijn rolstoel, met die super lelijke kamerjas.
Ik had ook een lang wijd shirt met knoopjes gekocht...nou ik weet niet wat er gebeurd is maar heb dat ding nooit aangehad whahahaha ligt nu nog onaangeraakt in DE kast En mijn gewone shirt wat ik aanhad zat onder haha! Maar snap je wel hoor ik was er ook mee bezig wilde alles tot in DE puntjes voorbereiden maar achteraf zul je er om lachen!
Ik weet nog dat ik er ook over aan het nadenken was. Uiteindelijk braken mijn vliezen 's nachts en ben ik gaan douchen en heb ik daarna een zwart lang t-shirt aangetrokken. Later een losse broek aan gedaan. Uiteindelijk naar het ziekenhuis gegaan vanwege koorts en ben ik gaan douchen. Weet niet meer of ik mijn beha toen aangedaan heb of uitgelaten heb. Heb toen uiteindelijk een ruggenprik gekregen en kreeg ik zo'n operatie hemd aan. Daar ben ik uiteindelijk in bevallen haha. Ging wel makkelijk uit toen ze geboren was dus dat was ideaal. Ik had het zo enorm warm met bevallen dus zou inderdaad iets met korte mouwen doen. Verder op dat moment boeit het niets. Maar zou voor donkere kleuren kiezen vanwege evt. bloed, dan valt het niet zo op, op foto's.
Mijn voorgangster adviseert iets met korte mouwen, maar ik heb het tijdens een bevalling juist enorm koud!! en dan echt in het extreme. Bij de laatste legden ze constant kruiken bij me en ik bleef het koud houden. Vond ik trouwens ook het allerergste van mijn bevalling, niet de pijn, maar de kou. Zo zie je maar, iedereen reageert anders
Ik ben in een wijd nachthemd bevallen, zonder bh en korte mouwen. Ik had het bloedheet tijdens de bevalling. Ook zou ik voor een donker shirt gaan, anders heb je straks allemaal van die vieze vlekken op je foto's hihi 😉.
Ik had niks aan, ik kon niks aan mijn lichaam verdragen, best gênant eigenlijk maar op dat moment kon het me niet schelen. Had ik ook niet kunnen voorspellen van tevoren. Anders zou ik een lekker wijd hemd/shirt aan doen idd..
Speciaal voor de bevalling shirts gekocht met knoopjes zodat kleine direct bij me kon. S nachts voor we naar zh gingen idd dat shirt aangedaan. Ruggenprik gekregen en toen een mooi zh hemd aangekregen, t kon me op dat moment niks meer schelen. Wij moesten enkele dagen blijven, mijn zoontje op de neo, van tevoren had ik broeken gekocht en leggings (donkere kleur) zodat ik netjes zonder bijvoorbeeld zichtbare lekkage naar mijn kindje kon. Een goede set, want bloedde behoorlijk na en door.
hier bij zoon een trui aan die ik er na ook aan wilde doen ging hem niet worden had me shirt bij en bij dochter een snoopy pyama shirt
S,nachts in hef ziekenhuis aangekomen met een langerop en een shirt er over heen en deze ook gewoon aan gelaten
Ik ben ook in het ziekenhuis bevallen, en had een speciaal shirt in de koffer voor de bevalling..(een zwarte, ik dacht, handig met al dat bloed enzo..) Uiteindelijk ben ik in het pyjama shirt (lange mouw) bevallen wat ik aan had toen ik op het ziekenhuis kwam. Had echt geen zin om me daar nog om te 'moeten' kleden, en heb er eigenlijk ook niet meer bij nagedacht. En daarbij, ik kwam gelijk aan het infuus, bloeddrukmeter en ctg.. Zo ben ik dus in een cremekleurig shirt bevallen. Zo gauw je de baby op je borst hebt, doen ze het shirt over je hoofd..
Ik ben thuis bevallen. Had 2 big shirts gekocht voor de bevalling. Maar alles ging zo snel dat ik in mijn shirt ben bevallen die ik die dag aan had. Ook helemaal niet over nagedacht om mee te verkleden
ik heb met uiterste zorg bij zeeman een goedkoop slaapjurkje uitgekozen. Spagettiband (kan zo naar beneden bij huid op huid contact) net over de billen (dus wel bedekt bij plassen maar niet te lang dat het in bevalhouding onhandig is) . Grijs (dus niet te besmettelijk wit) goedkoop dus daarna lekker weggooien. Oh ja,bij de borsten wat voering. Heb niet zoveel dus voel me daar prettiger bij. Heb hier al begrepen dat bh niet prettig is. maar..... dr zit een beetje kant aan en nou ben ik bang dat ik daar me toch veel te sexy bij lig tijdens de bevalling!!! phoe je kan je maar ergens druk om maken haha!
op dat moment zelf zal het je waarschijnlijk maar weinig kunnen schelen. Al heb je een pipo de clown shirt aan, er is op dat moment maar 1 ding belangrijk.... )
Ik zit nu te denken aan een donkere kleur wikkeljurkje. Misschien trek ik het wel uit, maar zo niet dan is het snel open om de baby bij me te leggen...
Had hier ook vanalles gepland om aan te doen tijdens de bevalling. Uiteindelijk heel snel naar zh moeten gaan en 20 min later was mn dochter er al dus er viel niks te kiezen. Ben bevallen in mijn big shirt waar ik in sliep en de vliezen braken terwijl ik mijn pyjamabroek nog aan had net nadat ik van de wc kwam en op het bed ging liggen. Denk niet dat dat echt valt te plannen
Bij beide bevallingen droeg ik een simpel, mouwloze top. Van die basic tops. Niet te warm in ieder geval. Ik kwam in het ziekenhuis in een trui aan, dus die moest ook echt uit. Daaronder droeg ik altijd zo'n top. BH wel even uitgedaan. Verder niets, ook geen sokken, had ik geen behoefte aan.
Ik had zo'n lange wijde nachtjapon (met korte mouwtjes). Heerlijk! Je hoeft er niets onder aan, het zit lekker luchtig en je hebt het zo uit als je wilt. Ik heb me verder niet om foto's bekommerd, maar mijn shirt was donkerblauw.