geen vruchtwater en gebroken vliezen 33 wkn

Discussie in 'De bevalling' gestart door Emmanuel, 29 jan 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emmanuel

Emmanuel Actief lid

18 mrt 2014
    113
    0
    0
    Ik heb gebroken vliezen en sinds een paar dagen geen vruchtwater meer. Ik ben daarom opgenomen in het ziekenhuis. Het beleid is om het kindje zolang mogelijk in de buik te houden. Heeft iemand hier ervaring mee ? Hoe lang blijft de baby gemiddeld zitten? In het ziekenhuis zeggen ze dat als het goed blijft gaan de baby pas vanaf wk 37 wordt gehaald. Maar is het wel prettig voor de baby zonder vruchtwater? Hoop dat er ervaringsdeskundigen zijn op dit forum...

2. oktober91

oktober91 Fanatiek lid

22 mei 2013
    1.121
    398
    83
    Geen ervaring, maar wil je heel veel sterkte wensen!

3. esje1981

esje1981 Fanatiek lid

28 sep 2011
    1.490
    0
    0
    Sterkte meid.maar in jouw situatie is het dan niet verstandig om het eerder te halen.volgens w in is het ook niet goedzonder vruchten water.daar drinken ze toch ook van.hopelijk snel jullie kleintje in de armen

4. Emmanuel

Emmanuel Actief lid

18 mrt 2014
    113
    0
    0
    bedankt voor jullie lieve reacties. De arts zegt dat de baby continue vruchtwater aanmaakt door te plassen. Maar omdat ik gebroken vliezen heb blijft dat niet lang op zn plek. Er gaat dus wel steeds vruchtwater langs de baby. Ze zeggen dat de voordelen van in de buik zitten zwaarder wegen dan eerder halen omdat een prematuur kindje ook risico's met zich meebrengt. Het is nu dus wachten totdat de baby aangeeft niet langer in de buik te willen blijven omdat t steeds krapper wordt naarmate de baby groeit. Ik vraag me alleen af hoe lang dat gemiddeld duurt...

5. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Geen antwoord op je vragen helaas.
    Hopelijk blijft je kindje nog lang bij je en houden ze je goed in de gaten.
    Zelf maar lekker veel drinken denk....

6. mamavjulia

mamavjulia Fanatiek lid

13 jan 2012
    1.194
    0
    0
    Vruchtwater wordt wel elke keer weer aangemaakt, maar weet natuurlijk niet hoe hard het erweer uitloopt.
    Veel drinken zou ik zeggen.

Hoop dat je kindje nog een paar weekjes blijft zitten. Zou beter voor de baby zijn.

Heel veel sterkte

7. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    Protocol is voor 34 weken dat ze het nog willen tegenhouden (dus behandelen met weeënremmers mocht je weeen krijgen daarvoor) mocht het na de 34 weken toch nog doorzetten zullen ze het niet meer tegenhouden en de kleine laten komen. Maar alleen wanneer dit op natuurlijke manier gebeurt, dus je hebt kans dat als je geen weeen krijgt het moet uitzingen tot 37 weken aangezien ze dan overgaan tot inleiden. (Tenzij tekenen van een eventuele ontsteking krijgt, dan zullen ze eerder gaan inleiden)
    Mijn vliezen braken met 35.4 en kreeg geen weeën, moest ook blijven in bet zkh tot minimaal 37 weken als er niks zou gebeuren, met 36.1 werd ik wakker met flinke weeën.
    Kan vele kanten op en is en blijft onzeker allemaal! Maar het beste is voor je kleintje om te blijven zitten, ondanks het weinige vruchtwater, zal er altijd aangemaakt worden door je placenta en je kindje drinkt + plast het weer uit. Ik vond het ook heel raar dat mijn kleine zonder vruchtwater zat en was ervan overtuigd dat het niet goed kon zijn, maar toch is het beter voor een kleine om lekker in je buik te zitten dan in een couveuse (daar heeft hij/zij ook geen vruchtwater), zoals ze in het zkh tegen mij zeiden: we kunnen veel doen maar een een baarmoeder nabootsen is onmogelijk voor ons.. Daar zit de kleine het beste.
    Sterkte en hopelijk blijft je kleine nog even zitten!

8. Jippie

Jippie VIP lid

3 feb 2007
    11.784
    776
    113
    Mijn vliezen braken met 36w2d. Dat was in de nacht van zondag op maandag. In de meeste gevallen begint de bevalling na het breken van de vliezen binnen drie dagen. Als dat niet gebeurde, dan zou ik op zaterdag ingeleid worden. Dus hier zou ze gehaald worden als ik precies 37 weken was. Maar volgens mij had dat niks met de termijn te maken, maar meer met het feit dat je kans hebt op infecties als je te lang met gebroken vliezen loopt. Als ik die zaterdag geen 37 weken was geweest, was ik ook ingeleid. Misschien dat het beleid iets anders is als je nog maar 33 weken bent, maar ik neem aan dat er bij jou een even grote kans is op infecties. Dat zullen ze vast afwegen tegen de belangen van het kindje.

Bij mij kwam de bevalling vanzelf op gang, precies 24 uur na het breken van de vliezen. Dus dat kan bij jou ook nog een mogelijkheid zijn. Succes!

9. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Hier vanaf 25.2 gebroken vliezen... uiteindelijk met 32.5 geboren... dus ze kunnen t wel volhouden zonder (veel) vruchtwater... Ons meisje is nu 3.5 jaar :)
    Je zit al op een redelijke termijn, dus volhouden, bedrust, en kalm aan doen...

10. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Dat laatste hoop ik niet...! Het is niet goed zonder vruchtwater, maar beter dan een vroeggeboorte...

11. Emmanuel

Emmanuel Actief lid

18 mrt 2014
    113
    0
    0
    Bedankt voor jullie meelevende reacties! Hier kan ik zeker wat mee! Stelt me toch enigszins gerust dat de baby het ook naar de zin kan hebben ondanks het weinige vruchtwater. Het is dan inderdaad afwachten en veel water drinken zodat de kleine voldoende toevoer krijgt :) Ik hoop dat de beeb nog even blijft zitten en dat ik geen infecties krijg. Een prematuur baby lijkt me ook zo heftig...

12. Storm1

Storm1 Actief lid

19 mei 2014
    208
    0
    0
    hoe is t nu met je? Doet je kleine t nog goed? En nog steeds in het zkh opgenomen? Of thuis met thuismonitoring? :)

Deel Deze Pagina