Wat aan tijdens bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Life in Pink, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamavanro

mamavanro Bekend lid

6 apr 2008
    610
    0
    0
    huismam
    Ja erg he :p ...het ging bij mij zo snel dat het me niet echt boeide..maar gelukkig liet manlief me toch niet naakt overstraat gaan en heeft me nog snel een joggingbroek en top aangedaan..zat alleen allemaal verkeerdom, maar goed ik had wat aan haha....terwijl ik me zo had voorbereid dat ik dat toch echt niet zou doen en a gillen van de pijn, zou ik ook niet doe maar je raad het al..ik zat voor het ziekenhuis in een rolstoeltje toch echt te gillen :oops: en te wachten dat manlief de auto geparkeerd had en me naar binnen reed...hahaha..erg he...maar eenmaal op het bed was de kleine er ook binnen een half uur..dus ga maar na hoe ver heen ik al was...ach wonderlijk eigenlijk dat het allemaal anders gaat dan je dacht....
    Spannend meid...de laatste loodjes..heerlijk straks je kleintje! Voorspoedige bevalling vast! :D

2. kdvjuffie

kdvjuffie Niet meer actief

Ik had op de dag van de bevalling een strechshirt met lange mouwen aan(liep namelijk nog in joggingbroek en lekker zittend shirt)... Het was de bedoeling een gewoon t-shirt aan te doen maar toen ik in het ziekenhuis aankwam heb ik daar helemaal niet meer aan gedacht en ben ik bevallen in het shirt dat ik al aanhad!

Het zat me heerlijk en heb me er niet aan gestoort dat ik dat shirt aanhad!

3. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ik had alleen een shirt aan maar het boeide me eigenlijk heel weinig wat ik aanhad :S had zelfs mn bh in me nek hangen omdat ik niet wou dat iemand aan me kwam om die uit te trekken hahaha

4. Linda86

Linda86 VIP lid

Ik had alleen een hempje aan. Was veel te warm voor een bigshirt, en ik had ook echt geen zin om me in het ziekenhuis nog om te gaan kleden, dus gewoon broek, shirt, string en bh uit, en hempje aangelaten.

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    ik zie dat veel meiden gewoon een t-shirt aanhebben ....maar als je in het zh bevalt (of thuis)
    dan word je kindje toch tussen je borsten gelegd ?
    schuiven ze dan gewoon je shirt omhoog ?

want stel je shirt moet uit als ze het kindje tussen je borsten leggen en je hebt een infuus ?
    neem aaan dat het wel goed komt maar zat er gewoon even over na te denken ...

6. Female24

Female24 Fanatiek lid

15 mrt 2008
    2.595
    0
    0
    ze schuiven het hele zaakje gewoon omhoog :D

7. Bizzy

Bizzy Fanatiek lid

30 okt 2007
    2.828
    2
    36
    thuisblijf moeder
    rotterdam
    Een roze big shirt en sokkensloffen met leeuwenkopjes erop hahaha!

Groetjes Bizzy

8. Lampie

Lampie Bekend lid

30 sep 2007
    847
    4
    18
    Noord-Brabant
    Hier een lang nachthemd maar heb het de helft van de tijd niet aangehad, zat onder de douche :)

@sybje, ik had een infuus en ze schuiven gewoon heel de boel omhoog en leggen dan de baby bij je.

9. Zena

Zena Fanatiek lid

9 dec 2006
    2.428
    0
    36
    Ook een bigshirt en de helft van de tijd onder de douche. En ook hier ook gewoon het hele zaakje omhoog geschoven.
    Ik had eerst wat anders aan en ik kan me dus echt niet herinneren dat ik me omgekleed heb. Zal wel na het douchen gebeurd zijn...

10. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    oke dus met een shirt en infuus gaat het helemaal goed komen !
    bedankt voor de reacties

11. Nala

Nala Fanatiek lid

29 okt 2005
    1.236
    1
    0
    Groningen
    Ik had m'n blote niksie aan. Kwam net onder de douche vandaan toen de vk mijn vliezen ging breken. Toen bleek dat Hugo in het vruchtwater had gepoept, moesten we direct weg. Had alleen een badjas aan, maar omdat het hartje hittegolf was, werd dat snel te warm in het ziekenhuis.

Toen m'n vriend de auto parkeerde, heeft de vk m'n badjas nog een beetje netjes gedaan, want ik zat met m'n benen wijd in de rolstoel en iedereen kon zo naar binnen kijken. Het kon me op dat moment niets schelen, maar ik weet nog dat de vk zei dat ik het later niet leuk zou vinden. Ach, het was 6 uur 's morgens en er was bijna niemand voor de ingang van het ziekenhuis. Maar achteraf ben ik haar dankbaar haha.

12. Rups

Rups Actief lid

29 jun 2008
    304
    0
    0
    Den Haag
    Ik had gezegd dat ik in een Big Shirt zou bevallen maar ben bevallen in mijn blauwe tuniek truitje

13. Merijn

Merijn Niet meer actief

Het zal me niets verbazen als ik straks volledig vergeet wat ik aan heb tijdens de bevalling ;) Maar nu gaat mijn voorkeur uit naar een strak truitje met spaghettibandjes. Ik voel me vreselijk onaantrekkelijk in big shirts dus ik heb ze ook niet ;) En ik kan niet tegen die hoge kragen.

14. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Oh man, ik heb het meest mooi setje aangeschaft voor de bevalling. Een mooi spagettibandjes-shirtje en mooi bijpassend broek erbij voor voor vlak voor de bevalling en daarna. En wat denk je? Die is gewoon netjes in mijn tas gebleven en ben ik bevallen in een hempje wat ik gewoon die dag aanhad.
    Ik ben het type wat altijd goed wil uitzien en heb ook gezegd dat ik na de bevalling gelijk onder de douche ga en een beetje make-up op doe om goed voor de dag te komen en dat heb ik allemaal ook gedaan, maar mijn bevallings-kleren aantrekken......tjah het is totaal niet in mijn opgekomen, geen moment er aan gedacht. Het zou me niet eens verbazen als ik naakt zou bevallen. Het interesseerde mij dus totaal niet!

15. Mama K

Mama K Lid

10 okt 2008
    7
    0
    0
    Ik had me van te voren ook druk gemaakt over wat ik aan moest... uiteindelijk een makkelijk nachthemd...maar het was zo warm in het ziekenhuis...dat ik uiteindelijk in mijn blote niksie ben bevallen! en op dat moment kon het me echt niks schelen :)

16. melloncollie

melloncollie Niet meer actief

Ik moest hysterisch op het laatste moment naar het ziekenhuis en de kraamverzorgster of verloskundige heeft gewoon een shirt van mijn vriend gepakt. Ging ik dan; op zijn badslippers, shirt en een joggingbroek hup de auto in :)

17. vosje2000

vosje2000 Fanatiek lid

28 mei 2007
    3.777
    1
    0
    Thuismama en vrijwilligster voor diverse organisat
    Ik had een tshirt van mijn man aan tijdens de bevalling

18. Isademi

Isademi VIP lid

3 jun 2008
    11.327
    2
    0
    Thuisblijfmama
    Zuid Oost Brabant
    ik had alles helemaal geplans, shirt met vest en bh eronder aan (allemaal lagen kon ik makkelijk uittrekken en / of aandoen) ik werd ingeleid dus had die rust om dat te doen maar zoiezo moet je je tas hebben klaarstaan met alles erin met 30 weken dus dan zorg je gewoon dat je de goede kleding daarin hebt lijkt me...

19. joyce30

joyce30 Actief lid

7 aug 2007
    339
    1
    0
    contactverzorgende
    Ik had een heel groot t shirt gekocht bij de wibra voor 3 euro of zo .
    Ik heb het totaal 20 min aangehad of zo .
    Mijn zoontje was geboren en daarna wordt je opgefrist en doe je weer wat anders aan .

20. danili

danili Bekend lid

22 mei 2006
    808
    0
    0
    bij de eerste had ik mijn pyamaatje met korte mouw en lang meegenomen...maar van mij mocht die eigenlijk ook wel uit...het was zooooooooooooooo heet!

nu heb ik mijn ziekenhuis tassie klaar staan met een oud shirt van mezelf rood van kleur, zie je al dat bloed niet zo....alhoewel het bij mij waarschijnlijk een ks wordt en dan zal ik wel een operatie schort aan krijgen.....

Deel Deze Pagina