Wat aan tijdens bevalling?

Discussie in 'De bevalling' gestart door Life in Pink, 15 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. liss10

liss10 Lid

7 okt 2007
    94
    0
    0
    Ik had thuis niets aan, ik woonde ongeveer onder de douche/in bad, en het boeide me totaal niet. Uiteindelijk toch naar het ziekenhuis en heb toen een pyjamabroek aangetrokken, mijn man zn nieuwe trui (zag ik in het ziekenhuis pas :oops: ) en toen het uiteindelijk een keizersnede werd, had ik weer niets aan.
    Heel wat anders dus dan mijn geplande superpyjama met bijpassende haarband :rolleyes:

2. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.059
    2.199
    113
    Brabant
    ik had een nieuw bigshirt gekocht, dacht er dan leuk bij te liggen.. Uiteindelijk in een ziekenhuisjasje bevallen, haha lekker charmant.. Heb alleen geen idee wanneer ik die aan heb gekregen...

3. mamasuusje

mamasuusje Bekend lid

24 sep 2008
    586
    0
    0
    ik had gewoon een zwangerschaps shirtje aan.. toen ik in het ziekenhuis kwam had ik geen zin om me meer om te kleden.. en het is er gelukkig uit gegaan:)

4. dreamingPris

30 mrt 2008
    90
    0
    0
    horeca, bediende
    heb bij hans textiel 3 lekker grote nachtjaponne gekocht ;)

5. Mvj

Mvj VIP lid

22 mrt 2007
    8.623
    0
    0
    zuster
    zuid - holland
    daar ben ik ook in bevallen ;) beviel erg goed :)

6. Mirro

Mirro Fanatiek lid

27 dec 2007
    1.782
    30
    48
    Voor de bevalling ben ik daar ook erg mee bezig geweest: Wat moet ik aan?
    Ik heb uiteindelijk 2 pyama's gekocht voor in het ziekenhuis. Die heb ik ook aangehad. Wat ik heel fijn vond was een pyama die aan de voorkant knoopjes had. Ik heb één knoopje dicht gehouden tijdens de bevalling, maar de bedoeling was dat ik die open zou doen, zodra de baby geboren werd.
    Helaas is het daar niet van gekomen, want ipv lekker op mijn buik te liggen werd hij gelijk meegenomen voor controles.
    Maar het idee was wel aardig dacht ik, haha!

7. Mable

Mable Actief lid

11 nov 2008
    100
    0
    0
    geen wit in elk geval :)
    daar ben ik wel achter dan zie je de bloedvlekker op de foto.
    Ik had een joggingbroek aan, een hemdje, tshirt met lange mouwen en een fleece trui lekker laag over laag.

8. Devy

Devy Fanatiek lid

23 aug 2008
    3.437
    1
    0
    Tilburg
    Tijdens mijn bevalling heb ik heel wat verschillende dingen aangehad, het leek wel een modeshow (maar dan met hele onmodieuze kleding). ;)

Thuis had ik eerst een nachtjurkje met spaghetti bandjes aan, maar die uitgedaan toen ik onder de douche de weeën op wilde vangen. Toen de verloskundige kwam heeft mn man badhandoeken over mn kont gegooid (boeide me echt heel weinig hoe ik eruit zag). En toen we naar het ziekenhuis moesten met de ambulance hebben ze me een tshirt van mijn man aangetrokken. In de ambulance heb ik al de energy drink die ik had gedronken overgegeven op het shirt, dus toen ik in het ziekenhuis aankwam hebben ze me een operatieshirt aangedaan, wat toch wel handig was omdat het een spoedkeizersnede is geworden.

Wanneer er een tweede komt weet ik in ieder geval dat ik me helemaal niet druk ga maken over wat ik aanheb (of niet aanheb, zou ook zo in mn blote bips naar buiten zijn gegaan).

9. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    wit zwangerschaps hemppie van noppies...enne is na 2 dagen pas gewassen en ligt hagel wit weer te wachten op de volgende keer 8)

10. Mams136

Mams136 VIP lid

26 jun 2007
    22.837
    0
    0
    achterhoek
    een groot pyama t-shirt.
    Roze met daarop de tekst:
    Alleen voor beschuit, trek ik em uit...
    Tja het kwam niet meer in me op om wat anders aan te trekken...
    MAar wel toepasselijk he :)

11. Juniper

Juniper Actief lid

23 aug 2007
    372
    0
    0
    Had ook van alles gepland en meegenomen om aan te doen in alle verschillende scenario`s. Maar uiteindelijk is het in het ziekenhuis helemaal niet meer in me opgekomen om me te verkleden dus ben ik gewoon bevallen in het shirtje dat ik toevallig aan had. Ook geen koude voeten gehad, trouwens.

12. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Ik had alleen mijn pyama blouse nog aan. Toen de weeen begonnen moest ik broek uit doen. Ik had er een paar in de zeeman gehaald.

13. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Haha leuk topic.

Had een leuk bigshirt en een pyjama met broek meegenomen...maar tijdens de bevalling liep het anders en ben ik bevallen in een ziekenhuis shirt....zo een voor de OK.

Dus bij mij was er niets vies.

Groetjes,
    Miranda

14. Azeb

Azeb Fanatiek lid

8 aug 2007
    3.352
    5
    38
    Ik had thuis een wijd tshirt (waar ik normaal in slaap) en een soort pyjamabroek aan, die had ik nog steeds aan toen ik in het ziekenhuis uiteindelijk allerlei apparatuur aan mij had hangen. Ik had een meetapparaatje aan de ene kant om mijn vinger voor mijn hartslag en zo'n band voor mijn bloeddruk, aan de andere kant een infuus met weeenopwekkers en een ruggenprik in mijn rug. Ik baalde toen enorm want ik wilde een ander pyjamajasje aan wat open kon als mijn dochter geboren zou zijn zodat ze bloot bij me kon liggen, nu moest ik oncharmant met het tshirt naar boven geschoven liggen. Maar kon niet meer verwisseld worden vanwege alle slangen enzo. Achteraf mocht Isis helemaal niet direct bij mij maar mee met de kinderarts helaas... En toen ze eenmaal bij me was moest ik na korte tijd weg vanwege een placenta die niet los wilde laten dus ik had er weinig aan gehad als ik wel dat andere ding nog aan had gedaan.

15. Dinky

Dinky Bekend lid

28 mei 2008
    531
    1
    0
    Musselkanaal
    uhh.. domme vraag misschien , maar .. MOET dat echt? de baby op je blote buik (dus shirt omhoog schuiven)? kan toch ook gewoon op het shirt liggen?

16. Antares

Antares VIP lid

17 nov 2008
    19.894
    3
    38
    Hey,

Nee je moet niks, je kan het van te voren aangeven als je het wel wilt hoor.

Ik had met mijn VK afgesproken dat ik het niet wilde, wou poliklinisch bevallen. Het leek me zo vies...gek he. Maar de gynae die uiteindelijk de bevalling heeft gedaan wist niet van mijn wens en trok mijn shirt zelf wat omhoog om de baby op mijn buik te leggen. Ik wilde het eerst niet, maar vond het toch wel fijn....

Groetjes,
    Miranda

17. darcy

darcy VIP lid

1 okt 2006
    5.715
    0
    0
    English teacher!
    Zaanstreek
    Thuis had ik een badjas aan en ik heb poepienaakt op bed en op de baarkruk gezeten. Ik had het WARM :)

In het ziekenhuis kreeg ik zo'n sexy blauw OK-hemd aan, met sluitstrips. Tja :rolleyes: :)

18. Cynthia1978

Cynthia1978 Bekend lid

26 sep 2007
    527
    0
    16
    Den Haag
    Niets moet hoor, bij mij ging de bevalling zo snel, ze hebben haar gelijk op mijn borst gezet en had mijn shirt nog aan. Het hoeft dus niet perse ;)

19. Beastie

Beastie VIP lid

9 jul 2007
    10.314
    1
    0
    Tekenaarster
    Zuurkoolcity
    dat moet niet hoor...maar is wel het lekkerste voor je beeb..huid op huid contact..lekker warm ;)

20. Ik ben zo'n doos die zich erg kon ergeren aan foto's van kids die net geboren zijn en daar sta je dn als ma, net bevallen ook bij op de foto in je oudste t-shirt. Dus ik had helemaal een gaaf slaap jurkje gekocht, mooi zwart met gave zwarte geruite kniekousen erbij. Ik zou iig goed op de foto aangekleed staan...

Toen ik bezig was met de bevalling bleef ik even steken op 8 cm ontsluiting en gaf de verloskundige aan, joh ga even douchen. Dus ik had me uitgekleed. Ik sta 10 sec naast mijn bed en ik krijg zo'n weeen storm dat ik weer op bed ben gaan liggen en uiteindelijk naakt ben bevallen...

Dus die foto's laat ik aan niemand zien ;)

Zo zie je maar, wat je in de planning hebt kot echt niet altijd zo uit! ( en ik moet zeggen het kon mij op dat moment ook helemala niks scheen!)

Deel Deze Pagina