Kleuter komt uit school met hap uit haar geknipt....

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Benzoblij, 10 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Mijn te lieve kleuter kwam gister uit school met allemaal happen uit het haar. Had een ander kindje gedaan.... Vind zelf dat dit echt niet zou mogen gebeuren op school. Hoe zouden jullie hiermee omgaan?

2. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    ik zou hier ontzettend van balen en waarschijnlijk ook boos zijn.

Ik ga er vanuit dat de juf je aangesproken heeft en verteld wat er gebeurd is?

En dan zou ik het verder helaas zo laten en een kapper opzoeken :( .
    En oja: Ik zou m'n eigen kind heel duidelijk maken dat als er ook nog maar ooit iemand met een schaar boven schouderhoogte komt, dat ze mogen gillen of whatever - om te voorkomen dat het niet nog eens gebeurd.
    En dat ze nóóit kappertje ofzo mag spelen -waar dan ook- met iets anders dan hun vingers als schaar.

Voor hetzelfde geld was het mijn dochter geweest die -heel goed bedoeld- de schaar in haar handen had vastgehad...

3. kzh

kzh Fanatiek lid

30 mei 2011
    3.465
    0
    36
    Gelderland
    lijkt me dat de kleutertjes toch wel onder begeleiding horen te knippen (zeker als de scharen zo scherp zijn dat je er haren mee kan knippen!)
    zou hier flink van balen, en ook wel verwachten dat de juf even zou mee lopen om uit te leggen wat er gebeurd is!

4. Romy1979

Romy1979 Niet meer actief

Ik zou een foto maken voor in het plakboek en naar de kapper gaan om het wellicht wat te laten fatsoeneren.
    Verder zou ik denken: tja, hier is dan dit moment wat heel veel kindjes wel eens meemaken/doen. En er toch wel een beetje om lachen.
    Juffen hebben ook geen ogen in hun achterhoofd, zoiets kan gebeuren.

5. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ik ben hierin waarschijnlijk (te) makkelijk, ik zou m'n schouders ophalen en denken jammer dan....
    Zoiets gebeurt in een klein moment en de leraar heeft helaas geen ogen in z'n achterhoofd :D

6. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Nou de juf wist er niks van helaas. Heb haar er vanmorgen mee geconfronteerd en ze zou het betreffende kindje er over aanspreken. Snap ook wel dat er verder weinig aan te doen is, kunnen het niet weer aanplakken ofzo.... Maar eigenlijk vind ik het best een eng idee dat 4jarigen zonder toezicht met scharen bezig zijn. Dat haar groeit wel weer aan, maar ze kunnen elkaar natuurlijk ook verwonden :x

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ik zou er ook absoluut niet blij mee zijn en toch even met de juf gaan babbelen.

Daarnaast is het natuurlijk ook wel zo dat de juf geen ogen in haar achterhoofd heeft. Jitte zit in een klas met 30 kinderen, de juf kan gewoon niet de hele tijd bij de kindjes met een schaar blijven zitten.

En idd: Een foto maken! :D

8. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0
    Wat zegt hij (of zij?) er zelf van? Waar is dat gebeurd? Ik ben zelf ook juf (geen kleuters) en ik weet dat zoiets kan gebeuren. Je kan niet overal tegelijk zijn. Ik vind echter ook dat knippen op een vaste plek behoort te gebeuren en dat ze niet overal heen mogen lopen met een schaar. Ik zou me trouwens als juf wel schuldig voelen en voorstellen de kapperskosten te betalen...

Maar als je zegt dat er allemaal happen uit het haar zijn, dan zou ik er wel met je kind erover hebben dat er nooit echt in het haar geknipt mag worden. Als jouw kind er namelijk niet mee eens was geweest, zaten er niet zoveel happen in het haar. Omdat jij zegt dat er allemaal happen uit zijn, ga ik ervan uit dat jouw kind mee heeft gespeeld en het dus toe heeft gelaten. Anders was bij de eerste keer knippen vast de juf wel gealarmeerd.

9. Arevinol

Arevinol VIP lid

7 okt 2007
    7.759
    3
    0
    mama!
    Ojee, zou dr ook verschrikkelijk van balen! Gaat t om een jongen of meisje?

Helaas kun je er weinig aan doen, overkomt heel veel kindjes.
    Vaak hebben ze wel afgeronde schaartjes, maar haren kunnen ze er wel mee knippen. Van die papierschaartjes knippen niet zo geweldig.
    Ja, het is wel een beetje eng. De jongste kleuters laten ze vaak ook alleen scheuren of prikken. Maar juist de oudere kunnen natuurlijk wat stouter zijn en dit soort dingen doen :s

Ik heb er met mijn dochter al meerdere keren over gehad dat ze dat noooooit mag doen bij een ander kindje of door een ander laten doen. Alleen de kapper mag haar haar knippen.
    Hopelijk helpt dat, ze is ook wel heel trots op dr lange haar.

10. Benzoblij

Benzoblij Actief lid

8 mei 2007
    319
    0
    0
    Het gaat om een jongetje, geloof dat dat iets minder erg is :) Hij heeft wel gezegd dat ie het niet wou, maar het meisje heeft toch verder geknipt. Tuurlijk was het spelen en niets kwaads in de zin. Was alleen benieuwd wat jullie zouden doen in zo'n situatie. Naar de kapper heeft ook niet zo'n zin want die zou er de tondeuse op moeten zetten om de kale plekken onzichtbaar te maken...

11. Allistair

Allistair Bekend lid

8 jun 2010
    979
    0
    0

Misschien kan je een foto plaatsen en de dames die kapster zijn er even naar laten kijken. Wellicht hebben ze een heel goed idee, waardoor het nog steeds een mooi kapsel is, maar de kale plekken toch niet meer zo opvallen?

12. Polletjepiek

Polletjepiek Niet meer actief

Mijn meisje heeft bij zichzelf wel eens kappertje gespeeld. Thuis, met haar kinderschaartje. Kan een keer gebeuren; ook op school.

Normaal gesproken kunnen kleuters prima zelf knippen. En een plukje haar is zo geknipt natuurlijk. Kunnen ze gewoon rustig naast elkaar zitten.

Tuurlijk kun je even bij de juf informeren. Maar zou er geen Big Deal van maken.

13. Mystiek

Mystiek Fanatiek lid

19 okt 2013
    2.646
    1.529
    113
    OV
    Ik zou de moeder van het meisje dat geknipt heeft ook even aanspreken. Het is geen wereldramp hoor, maar dat meisje even vertellen dat dit niet de bedoeling is kan geen kwaad. Straks heb je de hele klas nog kaal. :D

14. yeps

yeps Bekend lid

27 aug 2012
    506
    18
    18
    NULL
    NULL
    Vervelend, maar kan gebeuren toch?
    Er zitten zo'n 25-30 kinderen in de kleuterklas, een juf kan niet alles zien.

15. puzzelstukje

puzzelstukje VIP lid

13 mei 2010
    11.413
    2.718
    113
    Hier een kleuterjuf...

Het gebeurt wel vaker hoor. Het hoort wel een beetje bij kleuters om dit te doen.

Iemand zei hierboven dat ze onder begeleiding moeten knippen... De scharen liggen gewoon in de klas en de kinderen kunnen er zelf bij, want ze knutselen de hele dag door, soms verplicht, soms uit eigen keuze van het bord.

Ik heb het ook een keertje niet gezien. Waren twee jongens die het hadden gedaan. Voelde me wel schuldig, maar ik heb in mijn eentje 30 kleuters en het gebeurde eind van de middag.

Heb de volgende ochtend met allebei de ouders gesproken. Deze konden er gelukkig om lachen en het was vergeten.

Zelf zou ik het jammer vinden, maar niet het einde van de wereld.

16. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.814
    3.342
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ik denk zelf dat dat de taak van de juf is...

17. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Mijn dochter loopt ook met een half kale zijkant, iets andere situatie; logeerde bij haar tante en 4 jarig nichtje ging mijn dochter haar haar knippen toen ze op 1 kamer sliepen...
    Ik was zoooo furieus dat er dus gewoon een schaar lag!
    Heb ook meteen gezegd dat ze daar voorlopig niet slaapt... dan maar misschien overdreven maar potverdrie er had zoveel meer kunnen gebeuren dan enkel haartjes knippen!

Anyway... nu kan ik wel lachen om haar slechte kapsel, ze verkopen bij Claires van die brede haarbanden met grote bloem waardoor het niemand meer opvalt ;)

18. Springmuis

Springmuis VIP lid

19 aug 2008
    7.043
    0
    0
    Ooooh lees nu ineens dat het om een jongetje gaat... mja die doe je geen haarband met grote bloem om hahaha

19. Zuidriem

Zuidriem Niet meer actief

Mijn dochter heeft het ook een keer gedaan, bij zichzelf gelukkig ;) Prachtig lang haar en mevrouw heeft een lok bij zichzelf geknipt. Echt zo'n mooie schuine pony....
    't Heeft echt jaren geduurd voordat het aangegroeid was.

Als het in de klas zou gebeuren zou ik ook niet blij zijn, maar ik zou er niemand op aan kijken.

20. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.241
    16.616
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Hier in de kleuterklas bij mijn middelste is er dus weleens een kindje verwond met een schaar.
    Begon ook allemaal op een zogenaamd grappige manier om hier en daar een hapje uit het haar te doen totdat er een hapje uit de nek werd genomen.
    Zou het wel serieus aankaarten bij de Juf.

Deel Deze Pagina