Tot wanneer een mutsje?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door zonnestraaltje1981, 8 apr 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. zonnestraaltje1981

zonnestraaltje1981 Actief lid

28 apr 2009
    431
    0
    0
    Groepsleidster intensieve behandelgroep
    Overijssel
    Misschien een beetje een domme vraag....maar ik vroeg mij af tot wanneer kindjes een mutsje op moeten? Ik meende dat dit best lang moet ivm geopende fonatel?
    Nou met dit mooie weer vind ik het echt wel te warm worden voor een mutsje en mijn kindje is nu 5,5 maand oud.

2. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.229
    7.276
    113
    Vrouw
    Brabant
    Heeft met de fontanel niets te maken volgens mij, want het duurt echt nog wel even voordat die helemaal dicht is. Het gaat om het warmteverlies via het hoofd. Lisa heeft met dit weer geen mutsje op, maar ze heeft wel veel haar ;)

3. Luuz

Luuz VIP lid

16 aug 2008
    23.842
    2.610
    113
    Hier
    L. doe ik allang geen mutsje meer op.. Vind hij vreselijk:D
    hij schud net zo lang met zn hoofdje tot zijn mutsje af is..
    doe hier altijd een jasje aan met capuchon.. dat vind ie wel goed.. 2 dagen geleden was het hier nog warmer dan nu en toen had hij geen capuchon op maar vandaag wel.. Hij heeft namelijk heel dun en heeeel kort haar.. je zou bijna denken dat hij kaal is:D

4. joan81

joan81 Bekend lid

28 dec 2008
    822
    0
    0
    Hoeksche waard
    Sienna heeft ook geen mutsje meer op. Ze heeft een jasje aan met een capuchon er op. Deze krijgt ze op als het niet zo warm is en er veel wind staat...

5. nense

nense Fanatiek lid

14 apr 2008
    1.358
    0
    36
    Vrouw
    Gelderland
    Een mutsje is tegen te veel warmteverlies via het hoofd.
    Mijn zoontje heeft korte blonde haartjes en straks met het mooie weer en de zon doe ik hem een petje of dun mutsje op als het zonnig tegen het verbranden.

6. Kolibrie

Kolibrie VIP lid

29 jun 2008
    5.767
    423
    83
    Vrouw
    Zuid-Holland
    Mutsje mag al heel snel af hoor! Met dit weer zou je een zonnehoedje kunnen doen of een petje. Kyra draagt met dit weer van die schattige zonnehoedjes of idd capuchon.

7. miffy11

miffy11 Niet meer actief

hier ook al niet meer, Fenne kreeg steeds warmte-bultjes op haar hoofd als ze m op had.

8. Ellen291982

Ellen291982 Niet meer actief

Emma is in de zomer geboren dus dat scheelt, maar toen ze heel kelin was heeft ze nooit een mutsje op gehad (we hadden er wel een aantal gekocht) pas in de winter kreeg ze een muts op tegen de kou buiten.

9. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Mág af, hoeft niet. Onze dochter heeft het eerste jaar dag en nacht mutsjes op gehad. Nu iets minder vaak. Wanneer het warm is bijv niet, en heel soms wil ze geen mutsje op dan latne we hem af. Maar ze pakt ook vaak zelf een mutsje en zet hem dan op haar hoofd (lukt nog niet echt, dus dan helpen we :D)
    Je hebt bijv bij H&M of van Duns echt hele leuke mutsjes! Gewoon van dun katoen voor zomers tot wat warmer voor winterdagen.

10. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Mijn zoontje heeft nooit een mutsje gedragen (geboren in augustus) om de doodsimpele reden dat hij 'm af deed (ja, ook toen hij een week oud was...) Hij had gelukkig wel haar. Wij hebebn wel capuchons gebruikt maar het hangt gewoon erg van je kindje af en hoe hij / zij de temperatuur kan vasthouden.

11. sweetmarije

sweetmarije Fanatiek lid

25 nov 2008
    1.199
    0
    36
    mummy
    letchworth garden city
    hier zeiden ze juist GEEN mutsje op ivm oververhitten maar zoontje is dan ook eind mei geboren toen het zo warm was. ik doe eigenlijk net als bij mezelf, is het weer om een muts op te doen dan muts op, maar vandaag was het heerlijk lenteweer en had ie alleen een t shirt en een vest met capuchon aan, maar de capuchon hoefde niet op. als t hard waait doe ik hem meestal wel een capuchon op maar verder niet...

12. pinguin72

pinguin72 VIP lid

7 jan 2006
    7.832
    1
    38
    Mijn dochter heeft altijd een mutsje op als we naar buiten gaan.
    1: ze is een echte koukleum dus heeft het nodig
    2: ze heeft nauwelijks én heel wit haar dus zomers heeft het een zonwerende functie.
    3: het staat haar zó geweldig!:D

13. vonnie73

vonnie73 Fanatiek lid

22 aug 2008
    1.898
    0
    36
    in un schwon huiske
    Als het hard waait dan krijgt ze een mutsje op en geen capuchon. Als het waait en je doet je kindje een capuchon op dan waait de wind in de capuchon en direkt in de oren waardoor je een kans op een oorontsteking vergroot. Dat heb ik me eens laten vertellen dus ik ben anti-capuchon!

14. Lon enTijn

Lon enTijn Fanatiek lid

23 mrt 2007
    1.783
    0
    0
    Als het niet echt lekker weer is of het waait dan krijgt ze hier ook nog steeds een mutje op. Wel een katoenen dus geen dikke wintermuts meer. Ze heeft nog steeds heel weinig haar.
    Bij mijn zoontje had ik hem al eerder af, maar die had toen ook al flink wat haar.

15. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten vond het ook vreselijk, ze heeft het in het ziekenhuis wel moeten dragen maar thuis schudde ze echt zo hard haar hoofd dat die af viel. Geloof al dat ze na 1 maand geen muts meer droeg. Zelfs nu met mooi weer moet ik een petje met touwtjes nemen want ze schud hem er af hahahaha

16. Wolkjuh

Wolkjuh Niet meer actief

Mijn zoontje draagt er nog wel eentje, vind hem nog best jong en volgens mij vind hij het ook lekker warm met het mutje op, aangezien het lekkere lente weer maar op zich laat wachten! brrr vind het best fris om hem zonder mutsje naar buiten te nemen.

17. Hellen1971

Hellen1971 VIP lid

16 dec 2008
    6.069
    1
    38
    Senior consulente Wmo
    Sliedrecht
    Ik heb nu een spuyerleuk spijkerjack voor mijn dochter. En nu met de zon erbij vind ik het te warm voor de dikke winterjas en met de wind toch iets te fris nog voor zo'n heel dum zomerjackje. Dus de spijkerjas. Nu zit daar alleen dus geen capuchon op en mijn moeder roept dat ze toch echt nog iets op het hoofd moet...dus ik vroeg me af wat iedereen doet, rond deze dagen.

18. zandkasteel

zandkasteel Fanatiek lid

12 mrt 2010
    1.003
    0
    0
    Waterland
    Kirsten krijgt niets op haar hoofd...
    waarom zou ze nu nog wat op haar hoofd moeten met 7 maanden??

19. mejosje

mejosje Fanatiek lid

26 jan 2009
    2.846
    0
    0
    Ik werk hier met capuchons... mutsjes worden hier niet getolereerd!

En als het zonnetje lekker schijnt op haar bolletje, dan smeer ik deze lekker in ipv een mutsje of i.d.

20. adi

adi Niet meer actief

Als het buiten waait dan krijgen ze hier een katoenenmuts op, voornamelijk om hun oren te beschermen en niet tegen kou. Daarnaast altijd 's ochtends als we naar het KDV gaan, dan vind ik het nog te fris om zonder mutsje naar buiten te gaan.
    Thuis hebben ze nooit een muts aangehad, alleen net na het badje, totdat hun haren droog zijn. Dit ook weer puur voor de oortjes. Een kleine vat zo een oorontsteking.

Deel Deze Pagina