mijn zoontje is 10 maanden en slaapt normaal altijd al erg goed 's nachts. hij word misschien 1 of 2 keer wakker (als ie al wakker wordt) en dan is het speen erin en aai over de bol en slaapt ie weer. dit vind ik geen probleem want hij slaapt tot een uur of 7 in de ochtend dus ik krijg wel voldoende slaap nomaal. maar vannacht... pffff ik weet niet wat het was. meneer werd om 10 uur wakker en had gepoept. dus ik luier verschoont en dacht dat ie wel verder zou slapen. nou mooi niet dus. tussen 10 en 11 wel 5 keer bij hem wezen kijken en hem moeten troosten. ik lag inmiddels zelf al op bed en kon er dus steeds weer uit. uiteindelijk was ik er zo zat van, hij had geen vieze luier en bleef maar doorhuilen. ikwilde hem geen fles geven want die krijgt ie normaal ook niet, hij had zn fles al helemaal op toen ie op bed ging. maar dat lijkt me 1 van de weinige dingen die er konden zijn, dat ie honger had. maar wil hem niet in een raar ritme krijgen van een laatste fles voor het slapen en dan NOG een fles een paar uur later. maar hij was dus niet te troosten. ik ben uiteindelijk maar met hem op het logeerbed gaan liggen, zodat ik bij hem was, maar ook dat hielp weinig. om 2 uur gaf ie eindelijk op en is ie in slaap gevallen. om half 8 weer wakker voor zn fles en normaal slaapt ie daarna nog verder, maar nu was het WEER drama. ontroostbaar en vooral gefrustreerd dat ie was! ik vraag me echt af wat er nou was want uiteindelijk is ie om 10 uur nog even in slaap gevallen en werd daarna weer vrolijk wakker. nu slaapt ie alweer een uur (middagdutje). herkent iemand dit? want nog een paar van zulke nachten overleef ik niet, maar mijn mannetje al helemaal niet! hij krijgt gewoon veel te weinig slaap zo! laat jullie morgen wel ff weten hoe het vanaacht ging, hopelijk was het eenmalig!
ik hoop ook dat het eenmalig is meid, hier ook weleens van die nachten, de ene keer duurt het een week en de andere keer is het 1 nacht. kan vanalles zijn, fase, tandjes, ontwikkeling, of gewoon slapeloosheid. sterkte!
Hier laatst ook zoiets gehad. Ze werd om 22:00 uur wakker en was ontroostbaar, als ze eindelijk rustig was en boven haar bedje bungelde begon het weer van voor af aan. Ik heb haar uiteindelijk maar mee naar beneden genomen en omdat ik dacht dat ze misschien toch honger had een halve fles gemaakt. Ze was de hele dag superdruk geweest en had idd gewoon honger, toen de fles leeg was ging ze achterover leunen en deed ze haar oogjes dicht. Heb haar na een kwartiertje zinder problemen op bed gelegd.
het was gelukkig 1 nacht want gisteravond en nacht sliep ie weer normaal en ook nu slaapt ie al de hele avond lekker door. misschien had ie wel een nachtmerrie! of wa de dag een beetje te duk en ander ritme, we hadden hem mee uit winkelen genomen en daarna nog uit eten en hij wilde niet slapen in de buggy... kan ook zijn dat ie gewoon oververmoeid was
@ Sweetmarije gelukkig was het 1 nachtje bij jou. Bij ons al 2 nachten!! Tis drama.. Alleen maar huilen en gillen.. Gelukkig heb mij man nu vakantie anders trekt hij het ook niet met zn 56 urige werkweek
Jannn en anderen, heel herkenbaar helaas Julia wordt al meer dan een week 's nachts krijsend wakker en wil alleen maar bij ons zijn. Bij het idee om haar op bed te leggen gaat ze ongeveer al huilen! Ik begrijp er niets van. Eerst dacht ik de tandjes, maar er zijn er inmiddels 2 door, maar het blijft zo... Daarbij is ze 2 weken geleden een paar dagen ziek geweest en is ze nu weer snotterig en veel aan het spugen. Ook alweer een mogelijke reden... Ik snap er niets van en we proberen haar 's avonds maar gewoon te troosten en weer op bed te leggen, maar dat lukt vaak pas na uren... Wat trouwens wel beter werkte op een gegeven moment, is om haar even echt goed wakker te maken en niet half slapend weer op bed te leggen. Het leek alsof ze nog half droomde en dan ons even nodig had. Zodra ze op schoot echt wakker werd, ging ze weer op bed. Dit werkt soms. Niet altijd helaas...
Ons zoontje komt ook zelden s'nachts. Als hij al eens komt en er zit hem niks dwars, heeft niet gepoept enzo en hij wil nog steeds niet slapen krijgt hij gewoon n flesje. Dan zal hij wel honger hebben. Als dat n keer gebeurt is t niet meteen n gewoonte. Heb t nog nooit meegemaakt dat hij de dag erna weer n flesje wil.