Hoe doen jullie dat? Mijn zoontje van 9 maanden heeft soksloffen (te klein, goede maat en te groot) die trekt hij allemaal uit. Leren slofjes en schoentjes in goede maat: trekt hij uit. Alleen sokjes? Binnen 2 sec uit . In de zomer maakte het me niet zoveel uit maar nu met de winter op komst wel... Wat kan ik doen? Als ik met hem wegga gaat hij sowieso met sokken in de voetenzak maar thuis of als we ergens zijn (restaurant ofzo) is het dus zo uit... Hebben jullie tips?!
Een maillotje onder een (dunne) broek aantrekken, die krijgt hij er zeker niet uit en is lekker warm.
mijn dochtertje doet dat ook. ik heb nu leren slofjes waarbij een riempje bij de enkel zit. dit gaat met een knoopje dicht en die krijgt ze echt niet uit. knoopje is soms zelfs voor mijzelf bijna niet eens los te krijgen hii. ik kon ook de hele dag door schone sokken pakken. steeds kletsnat omdat ze ze ook in de mond stopt.
Ik heb ook maar besloten om maillots te gaan halen. Jordy trekt ook alles wat ik aan zijn voeten doe uit om het vervolgens in zijn mond te stoppen. Ben ook nog op zoek naar goede slofjes voor thuis. De grond wordt hier redelijk koud. Maar hij begint nu met lopen dus het moeten welk slofjes zijn die daar een goede onderkant voor hebben.
Mijn zoontje deed dat ook. Maar de slofsokken van de prenatale kreeg hij echt niet uit. Daar zit namelijk een extra elastiek over de wreef geen wat het uitrekken behoorlijk bemoeilijkt. Heb verder gekeken of ze ze ergens anders ook hadden maar heb ze tot nu toe alleen bij de prenatal gevonden. Maillot vond ik hier niet handig want hij trok er net zo lang en hard aan dat er erbij komt met zn mondje om het heerlijke nat te soppen.
Maillot idd. Of echte schoentjes die je strikt. All stars bijvoorbeeld. Die krijgt S ook niet uit. Maar hij doet het inmiddels alleen maar thuis en daar mag hij gewoon op blote voeten. En wij hadden een voetenzak die ook door het gat van het gordeltje kan dus hij komt da niet bij zn voeten....
Thuis liet ik 'm gewoon blootvoets, maillot lijkt me erg warm, en voor buiten had ie laarsjes...op een gegeven moment was ie er klaar mee en liet alles aan.
Maillot idd, Hema heeft ook grijze en donkerblauwe. Onder een gewoon broekje is dat niet snel te warm hoor.
Kniekousjes zijn al een stuk moeilijker uit te trekken en blijven beter zitten bij het kruipen. Een maillot onder een broekje is echt veel te warm. Ga zelf met dit weer eens met een maillot onder je broek zitten. Dat wordt hier alleen gedragen als het vriest en we de hele dag buiten op het ijs zijn.
En binnen is het nog warmer dus een maillot lijkt mij ook echt overdreven, inderdaad meer iets voor op de ijsbaan, binnen gewoon blootvoets...is ook nog beter voor het leren lopen
Ik kan al prima lopen hoor Maar nee, ik heb het echt gewoon aangenaam en mijn dochter draagt ook een maillot onder haar broeken, als baby ook omdat de vloer hier koud is en ze sokken gewoon uit trok. Op de ijsbaan trek ik overigens niet nog meer aan hoor Maar iets dat nu aangenaam is, hoeft hartje winter niet ineens te koud te zijn; ik draag buiten nu ook m'n winterjas en in januari nog steeds, geen probleem.
Onze dochter trekt ook altijd haar sokjes uit en stopt ze in haar mond. Maar nu heb ik van die leren slofjes van kruidvat en die heeft ze tot nu toe niet uitgekregen.