Wat aandoen in bedje?

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Alexandra1988, 26 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Misschien een stomme vraag, maar wat trek je de kleine aan in bedje?
    Ik ben eind september uitgerekend, dus dan gaan we weer richting het koude weer...

Maar wat trek je de kleine nu aan als je hem in bedje legt?
    Alleen een rompertje, of een rompertje met pyjamatje?

2. Eylem

Eylem Niet meer actief

Pasgeboren baby's sowieso altijd (ok of het moet 30 graden zijn natuurlijk) een rompertje, truitje met lange mouwen, broekje en sokjes, en een mutsje (alleen de eerste dagen in principe). hangt ook een beetje van je kindje af, maar in het begin kunnen ze zich nog niet goed zelf warm houden.

Irem had de eerste maand gewoon overdag hetzelfde aan als 's nachts, pyama aan en uit is alleen maar gedoe en al die kleertjes zijn even zacht.

Nu slaapt ze overdag in wat ze aanheeft en 's nachts in een pyama. Maar nu ligt ze dan ook te slapen, en ze heeft nog steeds gewoon broek, trui, romper en sokjes aan en ligt onder een deken en lakentje, want zo warm is het nu niet.

3. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    @Eylem:

Bedankt voor je reactie.
    Dus in principe hoef ik niet nog extra pyjamatjes te gaan halen!
    Kan hij prima in zijn kleding slapen wat hij overdag heeft aangehad?

4. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    De kleine heeft tot nu toe altijd aan wat ze overdag ook aan heeft! Ze vindt omkleden maar niks, dus ben nog niet begonnen met pyjamatjes. (kleed haar nu altijd 'sochtends fris om)
    Mijn dochter is in de winter geboren, ik wikkelde haar in zo'n wikkeldoek in en daarover lekker strak het lakentje met dekentje.

Maak je niet te veel druk, je hebt straks een kraamverzorgster die je het beste kan vertellen hoe en wat gezien het weer. In het begin moet je ook nog temperaturen hoe warm de baby 'snachts is. Is de baby te koud? Extra dekentje en/of kruik! Te warm? Iets koeler neerleggen door deken weg te halen ofzo

5. Eylem

Eylem Niet meer actief

Nee de eerste tijd zijn pyamaatjes alleen maar meer gedoe, ze kunnen inderdaad prima slapen in wat ze overdag ook aanhebben. Daar slapen ze overdag tenslotte ook in, en echt vies wordt het niet. ja als ze spugen of doorlekken natuurlijk wel, maar goed, dan trek je hem sowieso wat schoons aan.

Ik doe Irem nu ook meer een pyama aan voor het dag/nacht verschil dan dat het echt nodig is hoor.

6. Alexandra1988

Alexandra1988 Actief lid

14 nov 2009
    187
    0
    0
    Oke dankje!
    Wil gewoon graag de dingetjes in huis hebben, dat ik andere niet erop uit hoef te sturen om dingen bij te kopen haha

7. AMS

AMS Fanatiek lid

14 mei 2009
    3.394
    4
    38
    España
    idd gewoon dezelfde kleertjes als overdag (als ze tenminste niet alweer vies zijn:D)..

8. Maia

Maia Niet meer actief

wel zachte kleertjes he ;) heeft Fleur de eerste 1,5 maand alleen maar aangehad, daarna pas begonnen we met gewonere kleertjes en toen hebben we wel een pyjamatje gekocht voor haar.

9. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    romper met lange mouw en een broekje met voetjes eraan..super handig en sokjes kunnen dan ook niet uitgaan.

10. MaryWoods

MaryWoods Fanatiek lid

2 mei 2007
    2.637
    2
    0
    ik heb wel een paar 'pyama's' gekocht (boxpakjes zonder voetjes) en ik kijk wel hoe ik ze gebruik (als pyama of gewoon als boxpak). hangt er een beetje vanaf hoe het loopt en hoe soepel alles gaat en of mn meisje heel makkelijk is met omkleden of juist niet.
    Overdag laat ik haar sowieso in haar gewone kleertjes slapen, maar misschien dat ik dus voor 's nachts een pyama/boxpakje doe.

11. Trees

Trees Niet meer actief

Ik vind de broekjes met voetjes ook superhandig. Ons meisje is namelijk anders constant haar sokjes kwijt in bed, waardoor ze weer van die ijskoude klompjes krijgt.

12. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Hier iemand die geen fan is van die broekjes met voetjes. Maar misschien is Tycho gewoon te groot/ te klein voor die dingen. Heb al van 2 pakjes de voetjes afgeknipt omdat of zn benen te lang zijn, of zn benen te kang zijn of die broekjes te lang waardoor hij dus niet met zn voeten in die voetjes kan.

Ik doe Tycho wel een "pyamaatje" aan 's snachts. Een superzacht pakje (met afgeknipte voetjes ;)) van badstof. Hij gaat 's avonds voor zn ena laatse fles in bad en 's ochtends was ik m ff met een washandje zonder zeep. Dus ik kleed m toch aan en uit.

xx sas

13. Trees

Trees Niet meer actief

Klopt inderdaad dat de maat precies goed moet zijn (heb ook een mindere ervaring met een 'raar' broekje) en dan werkt het perfect. Boxpakjes daarentegen zijn hier juist een drama. Deze zijn denk ik ontwerpen voor lilliputtersbabies of reuzebabies, maar in ieder geval niet voor onze baby. Binnen 10 minuten zitten hier twee benen in één broekspijp...

14. niki86

niki86 Fanatiek lid

30 jan 2010
    3.635
    524
    113
    de broekjes met voetjes van de H&M zijn voor lange baby's goed en die van de hema vind ik meer voor kortere beentjes

15. Eylem

Eylem Niet meer actief

Sokjes van de Kruidvat (Bambino) kopen! Blijven gegarandeerd altijd zitten!

16. Haasje83

Haasje83 Bekend lid

30 mrt 2009
    654
    0
    0
    Amsterdam
    sokjes van lief! blijven ook goed zitten!

Ik deed vaak slofjes (gebreid door mijn oma) over de voetjes heen, maar Noor is dan ook in de winter geboren.

17. FutureMama81

FutureMama81 Fanatiek lid

7 jun 2009
    1.326
    0
    0
    Klopt hier idd de enige sokjes die nooit v
    afzakten. Nu heb ik noa alleen met een rompertje in een slaapzak omdat ze altijd boven de deken kruipt. In t begin idd gewoon in haar kleding. Met 2 maanden ongeveer een pyjamaatje gekocht.

18. Snoopy1979

Snoopy1979 VIP lid

8 okt 2006
    34.234
    7.280
    113
    Vrouw
    Brabant
    Eva sliep vanaf een week of 5 in een slaapzakje, met haar gewone t-shirt aan en broek uit en dat was midden in de winter, maar warm genoeg. Dus voor Eva hadden we geen pyjamaatjes nodig. En nu mis ik ze ;), want Lisa slaapt niet in een slaapzak en de broekjes in maat 68 die ik heb vind ik te stug voor haar om lekker in te slapen de hele nacht. Dus nu krijgt ze 's nachts een legging aan, maar ik moet dus even op zoek naar een paar pyjama's.

19. inkie1980

inkie1980 Bekend lid

13 mei 2007
    557
    0
    0
    rozenburg
    britt is in januarie geboren en we deden dr gewoon in t begin idd dr kleertjes aan wat ze overdag ook aanhad.
    en t makkelijkste vonden wij ook een broekje enzo.
    we hadden 2 of 3 van die boxpakjes die ter hoogte van dr borstkas open ging dmv drukkertjes.maar wat een rampdingen zeg.dan ga je voeden,en natuurlijk eerst ff verschonen.maar dan sliep ze nog half en dan loop je te klooien met dat ding,en tegen de tijd dat je klaar was,was ze wakker.
    maar tegen de tijd dat we een ritme ook hadden,brachten we t slaapritueel erin bij ons.dus daar hoorde ook t pyama aandoen bij.maar dat was pas bij een paar maandjes oud.

Deel Deze Pagina