vandaag te horen gekregen dat me manneke kayro last van reflux heeft ik had al een vermoeden, omdat hij alle voeding eruit gooide met golven en omdat hij kei veel huilt en op zijn rug wil hij nie liggen maar zodra hij op zijn buik ligt in de box slaapt hij meteen dus vanmiddag is de wijkarts van het cb geweest en die verklaarde dus reflux,dus heb nu nutriton gehaald en morgen naar de huisarts voor eventueel medicijnen
Vervelend dat jullie kleintje reflux heeft. Onze tweeling had het ook, ze zijn er nu gelukkig vanaf, erover heen gegroeid. Nutriton was hier echt de oplossing. Even zoeken naar de juiste hoeveelheid, maar toen we die eenmaal hadden ging het goed. Een fijne tip die wij kregen was om het bedje aan het hoofdeinde iets omhoog te zetten. We hebben er gewoon ingepakte stenen ondergelegd. Alleen iets onder het matras leggen wordt afgeraden, omdat het matras dan een rare kronkel krijgt. Echt het bedje in zijn geheel aan het hoofdeinde dus wat omhoog. De voeding blijft dan wat makkelijker in het maagje. In het ziekenhuis stonden hun couveuses zelfs al op die manier scheef
Zeker vervelend, Irem heeft ook (verborgen) reflux. Nutriton hielp niet genoeg en daarom zitten we nu in het ziekenhuis waar ze aan een sonde ligt voor een 24 uurs pH meting van de slokdarm. Vervelend, maar hopelijk krijgen we daardoor straks de goede medicijnen. Tips: rechtop houden na de voeding, op zij of buik laten slapen (onder toezicht), als je borstvoeding geeft niet té vaak voeden, want dan wordt het alleen maar erger. Ik hoop dat de huisarts je kan helpen, mijn huisarts stuurde me door naar de kinderarts en wilde geen medicijnen voorschrijven.
Onze dochter heeft de 24 uurs meting van dinsdag op woensdag gehad. Ze heeft al nexium maar dit helpt waarschijnlijk niet genoeg. Zit nu op een telefoontje te wachten van de kinderarts met de uitslag. Reflux is echt vervelend en onze huisarts nam het ook niet serieus, de kinderarts gelukkig wel. Maar zijn nu al sinds de geboorte van emily aan het tobben. groet redu