Wat aandoen voor de nacht?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Mississippi, 7 okt 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Kiwi25

Kiwi25 Niet meer actief

Het argument "het wordt nog kouder dus maar niet te warm aankleden nu" die snap ik nooit zo goed (ook niet bij winterjassen). Omdat het in december misschien ijskoud gaat worden, nu maar kou lijden bij wijze van spreken? Ik slaap nu ook al onder mijn winterdekbed en laatst was er echt een nacht dat ik om half 6 's ochtends wakker werd van de kou. Had bijna de neiging de verwarming aan te gaan zetten (ben een koukleum, slaap zelfs met 30 graden nog met sokken aan). Gelukkig was het maar 1 nacht. Maar ik hou nooit rekening met hoe het over een maanden gaat zijn hoor, als ik het koud heb heb ik het koud.

Maar ik begrijp het dilemma wel, hier ook net overgestapt van zomerslaapzak naar winterslaapzak (HEMA) bij dochter en overdag dan nog zomerslaapzak bij middagdutje. 's Nachts ondergoed en een pyjama aan met shirt en broek in de slaapzak.
    Als het straks nog een stapje kouder wordt, dan heb ik nog Combisleepers, daar kan ik 2 delen aan elkaar ritsen, en dan heeft ze de gewone winterslaapzakken van de HEMA bij het KDV en oppas liggen.

Je kunt slaapzakken trouwens beter niet vast leggen onder de matras als ze te lang zijn, kan gevaarlijk zijn als ze gaan draaien en daardoor vast komen. Als de nekopening niet te groot is van de slaapzak, dan is het gewoon prima ook als de lengte wat langer is.

Deel Deze Pagina