Beste dames, Heeft iedere vrouw cervixslijm? Of beter gezegd: Kan iedere vrouw uit haar cervixslijm opmaken of er een eisprong aan komt? Ik heb eigenlijk nooit slijm behalve rond mijn menstruatie. Ik heb gehoord dat je het zelf uit vagina kunt halen als het niet zelf naar buiten komt, maar dit heb ik geprobeerd.(6 cyclussen al) Niets te halen. Alle forums/sites hebben het er over dat naast temperaturen cervixslijm de meest betrouwbare methode is om een naderende eisprong vast te stellen. Vind het zo raar dat ik dit niet heb..... Zijn er meer dames die dit ook niet hebben en toch zwanger zijn/ zijn geworden? Groetjes
In principe zou dat wel moeten. Bij mij is het altijd duidelijk aanwezig. Is jou bbm slijm al ooit opgemeten rond of na eisprong?
Ik heb het 1 maand gehad en de afgelopen 3 maanden ook niet Snap het ook niet.. en de gyn kon er niet echt een duidelijk antwoord op geven..
Hoe voel je baarmoedermond aan? Deze is namelijk altijd zachter en meer open rond de eisprong. Als je niet in je vruchtbare periode zit dan voelt deze hard en gesloten aan. Merk je hierin welk verschil?
uhm, baarmoedermond heb ik, moet ik eerlijk zin nog nooit gevoeld. Beetje rare vraag misschien, maar hoe diep moet ik dan voelen en wat moet ik precies voelen? @Kellyk: Nee dit is nooit opgemeten, maar heb er eigenlijk ook nooit specifiek naar gevraagd.
Als het goed is kan je hier precies bij met je wijsvinger of middelvinger. Beetje soort van tuutje met een gleufje erin. Afhankelijk van waar in je cyclus verschilt het hoe hij voelt en ook hoe diep hij ligt. Eerst is hij laag en wat steviger, rond eisprong hoog en zachter en soms kan je voelen dat hij beetje open is dan. Met mn eisprong kan ik er maar net bij, makkelijker als ik op toilet zit dan staand. Als je hebt gevoeld kan je aan je vinger zien wat er achterblijft, dat kan droog zijn of kleverig of doorzichtig eiwit rond je eisprong, dan blijven draadjes tussen je vingers zitten. Kan zijn als je nog niet je baarmoedermond gevoeld hebt je daarom geen slijm vond misschien, de hoeveelheid is verschillend per persoon en misschien is het bij jou alleen bij de baarmoedermond?
Hey Mikkie, Hanneke legt het inderdaad goed uit. Met je wijs- of middelvinger voel je een soort van knobbel in je vagina. Het vruchtbare slijm kun je vaak goed voelen bij je baarmoedermond in de buurt. Succes!
Ik had het elke ronde met vruchtbaarheidsbehandelingen maar bij de laatste niet en toen was ik zwanger.. Toen bleek het dus alleen binnen te hebben gezeten (volgens de arts hoeft het er niet uit te komen).
Als je op het toilet zit, kun je je baarmoedermond het beste voelen idd. Ik heb het de ene maand wel veel, voel niet inwendig, maar dat is dan zichtbaar op het wc papier en de laatste keer dat ik zwanger werd helemaal niets. Het is dan inderdaad lastig om je eisprong op te merken. Ik heb het idee dat het weleens afhankelijk zou kunnen zijn van voeding. In de maand dat ik zwanger raakte heb ik veel gezonder gegeten dan anders, veel melk, weinig vet, veel fruit.