Een Phil & Teds duowagen is even breed als een kinderwagen voor 1 kindje.. Wij hebben een tweede ledikantje gekocht via MP, waar de zijkant uit kan (van IKEA). Dus zo kon onze oudste nog in een ledikant slapen (ze slaapt er nog steeds in trouwens) en zodra ze er klaar voor is halen we de zijkant eruit en heeft ze ook een peuterbedje Verder een kledingkast voor onze oudste en een leuk dressoir achtig kastje wat nu nog als commode dient maar later gewoon een leuk kastje kan zijn Onze jongste kreeg dus de babykamer van de oudste. Wij hebben gekozen voor een duowagen van Phil & Teds, en toen ik nog zwanger was hebben we hem als eenlingwagen nog kunnen gebruiken erg makkelijk. Kleertjes had ik nog in overvloed van de oudste, wat dat betreft erg praktisch dat de tweede ook een meisje was. Maar ik heb ook nog wel wat nieuwe kleding gekocht, gewoon omdat ik dat leuk vond en omdat ze in verschillende seizoenen geboren zijn.
Weet jij of deze écht even smal is als een bugaboo cameleon? Dat is nl de enige wagen die ik ken die door onze voordeur past. Ik woon echt in een poppenhuis Vrienden die bij ons langskomen met de phil en teds duowagen laten hem iig altijd buiten staan....
Ik ga denk ik die vrienden weer eens uitnodigen en het nog een keer proberen, zou toch mooi zijn als het wel zou passen!
Hier wordt de tweede geboren als de eerste ruim 2 jaar is. *wij hebben de Phil&Teds Vibe gekocht en wonen in een oud huis met smalle deuren en deze past. In geval van twijfel gewoon even opmeten! *de broertjes gaan een kamer delen, dus minimaal aan hoeven schaffen: eigenlijk alleen een kleine commode en verschoonkussen die bij ons op de kamer past voor de eerste maanden *twijfel nog over een 2e ledikant of een peuterbed. (ligt aan de ontwikkeling van de oudste de komende maanden ) *geslacht en seizoen is praktisch gelijk, dus wat kleertjes en wikkeldekens ed betreft gaat alles een tweede ronde in. Verder nog niets kunnen verzinnen! Dus ik lees ook met belangstelling mee.
Leuk topic, goed om de ervaringen te lezen! Hier is zoonlief straks 23 maanden wanneer baby nr 2 komt. We hebben al besloten dat de baby in de huidige babykamer komt en dat zoonlief een nieuwe kamer krijgt. Peuterbedje hebben we al aangeschaft (via mp), ladenkast +kledingkast moet nog komen. Als 2e kindje een meisje wordt komt er uiteraard wat roze in huis, anders hoeven we eigenlijk vrij weinig aan te schaffen Het idee is nu om de baby in de draagdoek te doen en dus geen duowagen aan te schaffen, maar misschien denk ik daar straks wel anders over! Uiteraard moet er straks een 2e kinderstoel bij met een new-born opzet gedeelte. Ik blijf meelezen
Ik denk dat wij toch voor een duowagen gaan ipv baby in de doek. Ik draag minn dochter wel eens, maar ben er geen type voor om dit altijd te moeten doen als we op pad gaan.
hier ook een duowagen. Phil en teds navigator. Ik wou ook eerst de doek en onze huidige wagen omdat ik de kosten wou drukken, maar uiteindelijk lijkt me dit niet haalbaar voor alle dagen. Het lijkt me handig als je hen af en toe beide in de kinderwagen kunt zetten. een tweede bedje. Oudste heeft een ikea-bedje dat we naar peuterbed kunnen omvormen. Nog wat kleertjes omdat hun seizoenen niet overeen komen. Kamerinrichting: lamp, kast, bed, ... De basics eigenlijk. Dat is het denk ik.
@Stella: Ik weet niet hoe breed de Bugaboo Cameleon is, maar mijn Phil & Teds (ik heb de Classic) is 60 cm breed!
De baby gaat in de babykamer en zo krijgt een nieuwe kamer. Al is dan zo'n 25 maanden. Hij slaapt nu al in zijn ledikantje zonder hekje dus hij krijgt straks op zijn nieuwe kamer gewoon een groot bed (90x200) misschien dat ik op zijn nieuwe kamer nog wel een commode wil, maar dat ligt er aan hoe het met de zindelijkheid gaat.