Hoi dames, Ik heb me aangemeld voor een hardloop groep en ga morgen beginnen. Maar wat voor kleding moet ik aantrekken? Ik dacht een gewone hardloop broek met een thermo shirt met lange mouwen en een hardloop vest. Maar nu hoor ik van mijn schoonzus dat ik het thermo shirt niet niet aan moet doen. Wat dragen jullie met dit weer tijdens hardlopen?
Is ook per persoon verschillend. Ik heb het snel war, en liep bv gisteren met een graad of 3 in een lange thight en een shirt met lange mouwen. Geen muts en begon met handschoenen, die gingen na een half uur uit. Ik weet niet hoe lang je wil gaan lopen, maar als dat maar kort is, zou ik me wat dikker aankleden en waarom dan geen thermoshirt? Vooral als je loopt als het donker is of koud. Doe in elk geval laagjes aan, dan kan je altijd wat uittrekken als je het te warm hebt. Dus thermoshirt, shirt lange mouwen en een vestje ofzo.
In het begin wandel je wat meer dan dat je hardloopt, tijdens die momenten koel je wel snel af als je bezweet bent. Zorg dat je geen kleding aan hebt die al het zweet opneemt. En liever een lag met die je om je heupen kunt knopen dan dat je het te koud krijgt. Veel plezier met lopen!
Ik draag op dit moment een winter(thermo) hardloopbroek, thermoshirt met lange mouwen, mouwloos hardloophemd, hardloopjasje en hardloophandschoenen. Ik heb het juist liever te warm dan te koud ivm verkrampte spieren door de kou. Meestal trek ik na een half uur als ik lekker opgewarmd ben, mijn handschoenen uit. Ik vind jouw kleding helemaal niet te warm. Een thermoshirt vind ik met deze temperaturen juist een pre. Ga je overdag of in de avond? 's Avonds trek ik nog een hardloopmuts aan.
Ik ga savonds lopen, om kwart over 7. Ik geloof dat het een uur duurt. Ik trek wel lekker mijn thermotrui aan met het vestje, kan het vestje evt nog uit als ik het warm krijg. nemen jullie ook water mee? Ik heb altijd zo gauw dorst als ik aan het sporten ben. Of is dat niet handig?
Inderdaad, laagjes! Ik draag sinds ik wist dat ik ging doorzetten met hardlopen, veel H&M hardloopkleding. Betaalbaar en gaat prima mee. Ik neem zelf nooit water mee, dat irriteert bij het lopen. Maar ik heb wel redelijk wat dorst na een uur, al valt dat bij beginnend lopen wellicht mee.
Gevoerde sportbroek of een thermolegging eronder is bij deze temperaturen ook wel lekker. Zeker als je nog niet continu aan het rennen bent. En handschoentjes als je snel koude vingers krijgt😉
Heb vanmiddag hardgelopen (6km) Ik had een lange gevoerde broek aan. T-shirt met korte mouwen en een gevoerde hardloopjack. Hardloophandschoenen + hoofd(oor)band. Ik vond dit wel nodig ! Succes ! Hardlopen is leuk
ik niet omdat het zo wiebelt bij het lopen. Oja en een goed stevige sportbh is ook handig. veel plezier! ik ga morgenochtend er weer tegenaan