Hallo allemaal, Mijn dochtertje heeft anderhalve week in het zkh gelegen ter observatie ivm verborgen reflux en verdenking koemelkallergie. De reflux hadden ze redelijk snel onder controle met tweemaal daags nexium ipv één keer. Vier verschillende voedingen hebben ze geprobeerd om te kijken welke ze het beste kon verdragen nadat duidelijk was dat het idd een kma was. Uiteindelijk zijn we naar huis gegaan met Nutramigen, die ze toen sinds twee dagen kreeg. Nou was ze de eerst week idd erg rustig en sliep lekker overdag tussen de voedingen. (Af en toe wel huilend wakker). 's Nachts sliep ze ook lekker door. Ze wordt elke keer ingebakerd voor het slapen gaan. Werkt goed. Nou is ze ineens weer een stuk onrustiger de afgelopen dagen, hoor haar duidelijk de voeding weer terug slikken, en zie dat ze er last van heeft. Vooral 's avonds heeft ze weer last, soms gilt ze het uit van de pijn. Ik snap het gewoon niet, alle symptomen van de kma zijn weg of verminderd (eczeem, diarree), maar nu wordt de reflux weer erger. Wie herkent dit en/of heeft iemand nog enig idee of er nog dingen zijn die we kunnen doen? Medicatie bijvoorbeeld. Bedje schuin, half uur recht houden na voeding enz. doen we allemaal. Of moeten we het accepteren zoals het nu is, want het is wel een heel stuk beter dan voor de ziekenhuisopname! Hopelijk worden jullie een beetje wijs uit mijn verhaal, hihi! Ben hier niet zo goed in! Groetjes
Wat zielig voor je dochtertje. En ook erg voor jullie. Je moet echt op je gevoel afgaan. Ik heb ook geregeld bij de dokter gezeten, omdat mijn zoontje last bleef houden van verborgen reflux ondanks de medicijnen en alle dingen die jij ook noemt. Helaas is het pas rond zijn eerste verjaardag helemaal over gegaan, vanaf toen geen medicijnen meer. Tot die tijd ging het sinds de medicatie beter, maar bleef hij sommige voedingen last houden. Het scheelde heel veel toen hij ging zitten en vaste voeding kreeg. Sterkte!
Bedankt voor je reactie! Hoe erg was het nog bij je zoontje dan tijdens de medicatie? Hier heeft ze de ene keer al direct na de voeding last, maar meestal wordt ze na twee uur wakker en wil ze niet meer in haar bed liggen. Ze slaapt dan wel in de (elektrische) schommelstoel gelukkig! 's Avonds heeft ze altijd meer last dan de rest van de dag. Ik vind het echt heel moeilijk, vooral omdat het vorige week wel beter ging en ze ook echt doorsliep tussen twee voedingen. Ik vind dat ze geen pijn mag hebben, en dat heeft ze wel. Dus de medicatie doet niet wat hij zou moeten doen. Of had jouw zoontje ook nog pijn ondanks de medicijnen?
Sorry, niet wat je wil horen, maar mijn zoontje had ook nog voedingen waar hij pijn had, terwijl hij medicijnen had. Maar met de medicijnen ging het veel beter! Hij had het alleen direct na de voeding.
hoe lang geef je die nutrigam nu? Meestal zie je bij overgang naar kma vrije voeding een opleving van 1 a 2 weken en dan kan t weer terugschieten (als t echt een ernstige vorm is van kma) Als je t al geruime tijd geeft dan zal t idd "gewoon" de reflux zijn. Mss dat je de voeding dan wat dikker kunt maken. Nutriton, gelilact oid
Kan het niet zijn dat de medicijnen zn werk niet goed doen? Dat het misschien heel even heeft geholpen en nu gewoon niet meer? Zeg maar wat hoor! Finn is sinds 2 weken van de zantac af nu...en tot nu toe gaat het wel goed (niet te hard zeggen natuurlijk!) Hij krijgt wel nog 6 schepjes nutriton door zn fles van 210+7. Hij heeft Friso Allergy Care voor zn KMA...we hebben ook al de 1e provocatie proef gehad en gelukkig hoeven we pas weer over een half 6 voor een dubbelblinde test. Ik heb erg weinig geaccepteerd moet ik zeggen...belde eerst elke keer naar de huisarts en toen we eindelijk doorgestuurd werden naar de KA heb ik ook echt een paar keer daar naar toe gebeld! Gewoon even bellen...dan zeggen zij wel of het hoort/kan of dat er misschien andere medicijnen gebruikt moeten worden! Er zijn nog andere namelijk! Ik lees niet dat jullie de voeding wel dikker maken met JBPM of nutriton of iets...dat helpt hier heel goed! De zantac deed binnen 2 dagen zn werk en heeft erg goed geholpen (was meer om te verlichten...nu het onder controle is met de nutriton was het niet meer nodig...tenminste...moesten we proberen of het zonder ging) De dieetiste waar we maandag geweest zijn gaf ook aan dat de verbogen reflux van Finn nu waarschijnlijk ook veel minder gaat worden door de vaste voeding...laten we het hopen! Succes meid! En het belangrijkste...volg je gevoel! Heb ik ook gedaan! Als ik naar de HA had geluisterd hadden het nu nog steeds alleen "krampjes" geweest!
Hoi, Mijn dochter heeft diverse medicijnen gehad tegen de reflux, en ze heeft ook kma. De kma is onder controle nu ik zelf op dieet ben (geef bv). De medicijnen tegen reflux leken heel even aan te slaan, maar al snel hielp het geen fluit meer allemaal. En we hebben heel wat geprobeerd.. Onze kinderarts is hier duidelijk over: bedje schuin, baby niet op de rug laten slapen, veel rechtop houden (in de wipstoel mag), niet hupsen met de baby en.. verder moeten we het uitzingen. Niets aan te doen verder als de medicijnen niet (meer) helpen. Ik hoop voor jullie dat er nog wel iets aan te doen is, want het is een drama.. bij ons zijn de nachten ook een drama; wakker, spugen, huilen, voeding willen, weer spugen en huilen..
hoi mijn zoontje heeft ook verborgen reflux en krijgt hiervoor sir simplex ( is een suikerdrankje) 5 mg en een halve tablet losec mups een tablet is 10 mg dus teveel een halve moet ik dan gebruiken. daarnaast doe ik bij de voeding rijstebloem erbij per 100 cc een schepje zo'n schepje die bij nutrilon voeding zit en dan de gewone nutrilon voeding dit gaat prima beter dan jbpm dat werkte hier echt niet. succes hopen dat het beter wordt en in het ergste duurt het tot ze een jaar zijn dan is het klepje dicht als het goed is. gr miriam
Sorry, we zijn een weekendje weg geweest en vandaag weer thuis gekomen. @Inlove, we geven de nutramigen nu 3 weken, ik was idd ook bang dat de kma niet helemaal onder controle was. Omdat de reflux nog zo aanwezig is. Af en toe heeft ze ook nog hele dunne ontlasting, maar ook vaak 'gewone' poepluiers. Het exceem in haar gezicht is ook bijna weg, alleen haar huidje blijft droog. Ik vind het heel moeilijk! @Sarah84, volgens de kinderarts is Nexium het beste wat we kunnen geven. Zantac hebben we een paar dagen geprobeerd via de huisarts, maar kinderarts heeft daar weer Nexium van gemaakt. We dikken de voeding idd ook in, geef nu 2,5 schepje op 150+5 voeding. Heb het idee dat als ik er meer in doe, ze dan last van darmkrampjes krijgt. @Danabelle, hoe slaapt jullie dochter dan, op de zij? Pien wordt ingebakerd, dus kan haar niet anders neerleggen denk ik. We hebben vorige week een elektrische schommelstoel gekregen van de fisherprice, ideaal. Als ze niet meer kan slapen in haar bed, leg ik haar hier in en dan slaapt ze lekker verder. Moet zeggen dat ze er vandaag niet in wil liggen voor de eerste keer. Hopelijk komt dat omdat ze zo'n drukke dag heeft gehad en niet omdat ze het niet lekker meer vind. Ze heeft er nl in anderhalve week wel 6 uur per dag in gelegen, hihi! @Miriam25, wat doet dat sir simplex? Ben vorige week met haar bij de kinderarts geweest en heb verteld dat ik vind dat de reflux nog wel heftig aanwezig was, en ze kon niks meer voor me doen. Ze heeft nog nagevraagd of de nexium verhoogd kon worden, maar ze zit al op het maximum. Dus ja bij ons is het ook uitzingen denk ik. Of er moeten nog mensen zijn die een oplossing weten...
meid ik herken je verhaal helemaal. mijn zoontje is ook 4 weken geleden 10 dagen opgenomen geweest in het zh. hij heeft ook verborgen reflux en kma en krijgt ook nexium en nutramigen voeding bij hem ging het ook in het begin beter en nu weer niet. Dus ind uitzingen en maar hopen dat het snel beter gaat. oja ik geeft nu 6 flessen op een dag en dan krijgt hij iedere keer een kleinere hoeveelheid melk binnen niet zon klap op zn maag mis is dit ook iets scheelt hier wel!
wel apart onze kleintjes verschillen precies 1 week en ze hebben beide hetzelfde en dezelfde medicijnen en voeding en alles gaat ook hetzelfde wel apart om te lezen!