Hoi de titel zegt het al: Hoe lukt het jullie om elke dag zo rond dezelfde tijd uit te komen wat betreft de laatste fles? De flessen overdag maakt me niets uit, maar savonds zou ik het toch wel erg fijn vinden als ik die rond 22.30 zou kunnen geven. Maar aangezien de tijden overdag erg schommelen (logisch met deze leeftijd) vraag ik me af hoe jullie dat doen. De ene keer is de fles ervoor rond 19.00/19.30, maar het zou ook zomaar 20.30 kunnen zijn. En dan?!? Ik ga zelf rond 22.30 naar bed, vandaar dat ik het niet zo zie zitten om later dan die tijd te voeden. bedankt alvast!
Ik zie dat je dochter pas 1 week is. Ik denk dat het moeilijk is om dan al een vast ritme te hanteren. Mijn zoontje is nu 5 weken en de eerste 2/3 weken heb ik echt op verzoek gevoed, dus niet naar de klok gekeken. De ene keer kreeg ze dus om 21.00 uur haar laatste fles en de andere keer pas om 23.30 uur. (en ik ging gewoon alvast naar bed wanneer ik eraan toe was) Er kwam vanzelf een ritme in van om de 3 tot 4 uur. Nu stuur ik het altijd zo dat ik tussen 19.00 en 20.00 uur de fles geef en dan rond 23.00 uur weer. (er zit dan dus niet altijd 4 uur tussen)
bedankt voor je reactie. Ik hoef ook nog geen vast ritme, behalve dat ik het fijn zou vinden om rond 22.30/23.00 de laatste fles te hebben, zodat ik daarna wat kan gaan slapen. Overdag maakt het me niet uit en is het logisch dat ze nog geen ritme heeft. De tijden verschillen met de dag. Maar die laatste fles zou ik toch op een redelijk vast moment willen hebben.
Bij een kindje van net een week oud bestaan 'laatste flessen' helemaal niet. Je kind drinkt gewoon om de 3 a 4 uur en mag er hoogstens eens per etmaal iets langer, dus iets van 5 uur tussen laten. Zorg wel dat je zelf op tijd naar bed gaat, je bent nog kraamvrouw, dus 22 uur is echt te laat voor je!
Met een week streven naar een bepaald tijdstip vind ik erg knap. Dat kan volgens mij ook niet eens. Een baby van deze leeftijd drinkt elke 2,5 tot 4 uur een fles. Als je per se rond een bepaald tijdstip de laatste fles wilt geven (ik weet niet of je bij een week oude baby van een laatste fles kan spreken aangezien ze nog geen dag en nacht ritme hebben) dan moet je op schema voeden, dat lijkt me geen goed idee met ene pasgeboren baby. Misschien moet je dat idee van de laatste fles rond een bepaald tijdstip loslaten nu en accepteren dat je niet kan slapen wanneer het je uitkomt, maar wanneer de baby het uitkomt. Meestal zie je rond 8 a 10 weken een bepaald ritme komen en kun je meer sturen op tijden.
Ik denk inderdaad ook dat je niet van een laatste fles kunt spreken, maar hier hebben wij ook vanaf dat ie 1 week was, gewoon op schema gevoed, en dat ging prima hier!
Wij hadden vanaf dag 1 het schema om de 3 uur en dat werkte perfect. Hij lag de eerste 2 weken in het ziekenhuis, dus op verzoek werkt dan niet (ivm de andere kindjes en wij gaven niet alle flessen zelf, de verpleging gaf ook een deel), daar houden ze echt schema's aan. Hier was het schema: 1.30-4.30-7.30-10.30-13.30-16.30-19.30-22.30. Toen hij een week thuis was viel de nachtfles ergens rond 3u of 4u en vervielen de flessen van 1.30 en 4.30 en s morgens gingen we weer verder op schema vanaf 7.30. Maar bij het ene kindje zal het wel werken en bij het andere kindje niet.
Hoe laat iemand naar bed gaat moet ie zelf weten lijkt me.. Ik gaf onze kleine (toen hij na 2 weken thuis was) ook altijd nog om 22.30u in de huiskamer de fles (hubbie lag dan al in bed ivm zijn werk) en ik ging dan gelijk met de kleine man naar bed. Meestal dus ergens tussen 23.00u en 23.30u. Overdag slapen deed ik niet, maar ik deed in huis absoluut niet veel, alleen het hoognodige, verder lekker op de bank hangen (met of zonder kleine)
Ik vond het eigenlijk veel fijner als ze meer richting de 00:00 kwam. Dat betekende namelijk dat haar nachtvoeding ook later viel. Zo kon het gebeuren dat ze met 7-8 weken "doorsliep" van half 1 tot 6.
Niet! Stan is na 9 uur niet meer wakker te krijgen. Ik laat 'm gewoon lekker slapen en hij krijgt pas weer een fles als hij zich meldt. Een beetje op verzoek dus.
Ik neem aan dat de baby de nachtvoeding nog krijgt, dus dat het geen 'laatste' fles is. Kun je niet met je partner afspreken dat jullie de avond- en nachtflessen rouleren? Zodat eentje vroeg naar bed kan en de nachtvoeding doet, en de ander iets later naar bed en dan wacht totdat de baby zich 's avonds nog meldt? (volgens mij wordt dit zo meestal gedaan)
Fijn dat jij laat naar bed kon gaan. Maar veel prille moeders maken de fout te veel te snel te willen. En gewoon op tijd je bed induiken is een van de snelste oplossingen tegen oververmoeidheid!
hier word broertje ook echt niet wakker als hij tussen 22-23 een fles moet, zelfs niet als hetgewoon 3 of 4 uur later is dan zijn fles ervoor.. ik krijg hem dan gewoon met geen mogelijkheid wakker.. niet zo heel handig, want dan slaapt hij in de vroege avond dus best een langs stuk, maar komt daarna gewoon weer om de 3 uur, dus dan hebben we vaak 2 "nacht/vroege ochtend" voedingen maarja doe je niets aan toch haha ik zou zeggen gewoon je kindje volgen
hoi, ik deed tot voor jort ook laatste fles om 22u30 nu doe ik het anders - dik melk in ( reflux) - na 18 u is ze constant bij mij in zetel - 20u30 badje - fles- prak in slaapt zen en om 22u30 neem ikz e mee boven. ze is nu 11 w en slaapt van 21u tot 7 u sinds ik het zo doe succes dames