Tussen hoop en vrees

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door LIX, 19 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LIX

LIX Fanatiek lid

16 aug 2010
    2.725
    6
    38
    Zorgsector
    Noord Holland
    Hallo,

Ik ben vandaag precies 5 wkn zwanger. Gisterochtend had ik wat bruinverlies en smiddags had ik een inlegkruisje vol bloed (leek oud en vers door elkaar). Het bloedverlies is vandaag doorgegaan (net geen gewone menstruatie qua hoeveelheid, maar de kleur van veneus bloed) en ik heb ook heel even buikpijn gehad (niet heel erg, klein beetje).

Nu lijkt het bloeden minder te worden en de buikpijn is zo goed als weg.

Ik ben in totaal 2 stolseltjes verloren en ook wat 'vlokjes'.

Het is te vroeg om een echo te doen, dus daar kan ik geen zekerheid mee krijgen. Via m`n huisarts is m`n hcg waarde vandaag geprikt en dat wordt overmorgen herhaald. Vrijdag krijg ik dan de uitslag.

Ik trek het namelijk niet om nog 2 weken te wachten en in onzekerheid te blijven. Ookal weet ik dat hcg waardes niet alles zeggen...

Is het raar om nog steeds over 2 weken die echo te willen? Zodat ik dan hoe dan ook voor mezelf de bevestiging krijg of het wel of niet goed is?

Mijn gevoel zegt namelijk nog steeds dat het nog niet 100% zeker is dat het 'over' is.

Dit is m`n eerste zwangerschap, dus het is allemaal nieuw. Vandaag hoorde ik van mijn nicht dat zij ditzelfde heeft meegemaakt bij 2 van haar zwangerschappen. Zij heeft toen bij haar eerste en tweede kindje zowel in de eerste als in de tweede maand flinke bloedingen (a la menstruatie) en krampen gehad...en toch 2 gezonde kinderen gebaard...

Zoals de titel al zegt, ik word heen en weer geslingerd tussen hoop en vrees....

Kan iemand me misschien wat meer info geven over het hoe en wat nu verder???

Alvast heel erg bedankt!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

2 dec 2005
    11.590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi,

als je hcg waardes straks goed zijn en het bloeden is hiermee afgelopen dan zou ik die echo afspraak laten staan, dan heb je inderdaad kans dat het goed blijft gaan. Het is inderdaad tussen hoop en vrees, afwachten maar, ik snap dat het lastig is maar probeer geduld op te brengen!

Mirjam

Deel Deze Pagina