Vandaag ongesteld geworden. Nu wil ik graag met Persona beginnen. Alles staat klaar, maar dat ding moet natuurlijk nog mijn cyclus leren kennen. Toch wil ik eigenlijk deze rond niet overslaan zeg maar. Nu heb ik begrepen dat je ook met de test staafjes kunt testen zonder persona...(ik heb er genoeg aangeschaft om vooruit te kunnen) Maar hoe lees ik ze af zonder de persona? Krijgen ze ook een dubbel streepje zoals de standaard ovu testen?
waarom test je niet met de gewone ovu testen? ik heb in mijn album een paar positieve persona ovu testen staan. Ik heb ze wel met de persona gebruikt.
Omdat ik daar al maanden geen duidelijke test mee krijg. Streepje is altijd iets lichter dan de controle streep. Vandaar dat ik ga starten met de Persona. Daarnaast temperatuur ik ook nog. Welke ovu testen heb jij gebruikt?
ja dat schiet dan ook niet op! Ik gebruikte altijd de ovu testen van mat care, die hele goedkope. Hey maar is het niet een idee om langs een huisarts te gaan omdat je geen duidelijke eisprong kunt ontdekken.
Ik ontdek wel de eisprong met het tempen. Maar gezien het feit dat ik niet altijd beschikking heb over mijn donor (wordt bam mama) moet ik het zo goed mogelijk proberen uit te kienen. Vandaar...
ohh ik was al bang dat je je eisprong niet goed kon ontdekken! Maar gelukkig wel dus! Ja kan me voorstellen als je de donor niet elke keer bij de hand hebt dat je dan wel duidelijkheid wilt hebben wanneer je ei eraan komt! Lijkt me trouwens pittig hoor om een BAM moeder te zijn.
Babywens, begrijp ik nu goed dat je de Persona al klaar hebt staan? Gewoon gaan gebruiken dat ding dus! Je kunt de staafjes, naast dat je ze in de Persona stopt, ook zelf aflezen, kijk hier: http://suzanna.gamerzday.nl/persona.php Zelfs als Persona geen ei ontdekt, kun je daarna doortesten met losse staafjes.
Mij ook daar niet van...gelukkig heb ik een moeder die wil bij springen en een schat van een broer met schoonzus (met 2 jongens van 4 en 6) Dus het gaat helemaal goed komen. De juiste partner is nog niet op mijn pad gekomen en ik ben ook al 37.
Yep...ben vanmiddag ongi geworden dus morgen ga ik op de M drukken. Ik ga je link even bezoeken. Bedankt.
Hey Babywens, Maar je hebt de persona al klaar liggen zeg je, dus opzich ga je er wel mee starten deze maand? Grote kans dat hij je ei zal vinden. Ik zal als ik jou was dus wel gewoon de persona gebruiken en dan als de persona hem heeft afgelezen zelf het teststaafje nog even bekijken. Zo heb je een dubbelchek, mocht de persona hem niet vinden. Als je de persona test wilt aflezen, moet je het afgekante gedeelte van het staafje naar links laten wijzen. Dan is het eerste (linkse) streepje degene die het oestrogeen gehalte leest (dus geen teststreep!) en het 2e streepje (rechter) meet het LH hormoon, je ei. Deze is vaak ineens heel blauwm en niet dat hij zeg maar elke dag een beetje meer blauw wordt. Ik hoop dat je hier wat aan hebt. Kijk anders eens op het persona topic, hier geeft Aquilegia een aantal pagina's terug ook de link met info over aflezen persona staafjes. Verder ben ik even nieuwsgierig, waar staat BAM voor? Bom ken ik wel..ben wel benieuwd! Groet Snoozie
Dankjewel...geweldig forum dit. Ik ga zeker starten met de persona. Maar was een beetje bang dat ik er de eerste maand niet veel aan zou hebben omdat dat ding mij nog moet leren kennen. BAM staat voor Bewust Alleenstaande Mama. Alleen is het bij mij eigenlijk Ongewild Bewust. Ben de juiste partner nog niet tegen gekomen en mijn klokje tikt door. Ben niet anti-man of zo...
waarom kom je niet bij de persona's verder kletsen? hou er wel rekenig mee dat je persona eerst je cylcus moet leren kennen dus het kan zijn dat je de eerste maanden geen ei teken krijgt. Fijn dat er genoeg mensen zijn in je omgeving waar je op terug kunt vallen!
Het was ook de bedoeling dat deze vraag in het persona topic terecht zou komen. Maar schijnbaar heb ik iets verkeerd gedaan... Ik zie jullie daar dan...