Echt best klote. Net bevallen... Amper bezoek... Maar toch corona kadoo gekregen.... Zelf ik en man corona na elkaar. Toen ons zoontje 2 getest maar die negatief. Ik zelf blijf Continue verkouden...moet Steeds mensen afbellen.want ja.... Ach ja ik wist t ook vantevoren dat dit zo zou gaan. Wel jammer dat ik steeds verkouden ben. Want ik zit nu net in mijn periode dat de kans zeeer klein is dat ik corona krijg. Alles kan natuurlijk. Ik vond het wel fijn dat mijn broer toch graag wou komen. Ondanks mijn verkoudheid.(ben in winter bijna continue verkouden,) Hij had hem dag 2 zeer kort gezien en mijn zoon is nu 8 weken. Hij zei ook voor Corona waren mensen ook verkouden. Dan zou ik hem dus 3 mnd niet kunnen zien
Als je geen corona hebt dan kan je mensen toch gewoon ontvangen met een snotneus? Het gaat erom dat een snotneus kan betekenen dat je corona hebt, als dat na testen niet (meer) zo is, dan lekker bezoek ontvangen hoor! En nog gefeliciteerd met jullie kleine!
Nee want sommige willen dat risico niet. Andersom willen we ook niet dat iemand hier verkouden komt. Zelftest doe ik niet meer aan. Heeft ook geen effect want die geeft een vertekend beeld binnen 2 maanden na corona. Heb begin nov corona gehad. Dankjewel. Onze regels zijn meer ben je verkouden blijf thuis. Iemand kwam hier toen mijn zoon 1 week was was verkouden en had zelftest gedaan maar was negatief dus dacht te kunnen gaan. Ach het is heel lastig allemaal Mondkap hoeft bij ons ook niet wel afstand.
Wat een mooi en hoognodig topic! Na het lezen van alle verhalen, situaties, gedachtes en gevoelens zit ik met een brok in mijn keel. Wat zijn er veel van jullie die op een eigen manier door een hele zware tijd gaan. Wat kan het uitzichtloos voelen allemaal.... Wat alle maatregelen mentaal met mij doen? Heel veel op veel verschillende vlakken. Ik vind vooral de hardheid van mensen enorm lastig. Het lijkt allemaal zwart of wit voor veel mensen, terwijl het juist zoveel meer is dan dat. Ik zie geen tweedeling van de maatschappij, maar een veelvoud van dat. Er is niet alleen voor en tegen, dat lees je hier ook op het forum. Er zitten zoveel gradaties tussen voor en tegen, waar niet voor opengestaan wordt. Er zit zoveel meer tussen niet willen en medisch niet mogen testen/vaccineren. Tussen willen testen/vaccineren en dit ook daadwerkelijk doen.... Er zijn ook zoveel slachtoffers, daar wordt ik echt verdrietig van. Vooral ook van de ontkenning, onderbelichting en bagatellisering van veel slachtoffers en hun slachtofferschap. Ook puur het niet gezien worden van deze slachtoffers, omdat mensen het niet willen zien. Wordt je niet gezien, dan is er vaak ook geen hulp... Naast de hardheid van mensen is het ook duidelijk dat veel mensen aan hun tax beginnen te raken. Wat veel effect heeft op je geduld, empathie, open blik etc. Het maakt een deel van ons minder sociaal en zorgzaam. Ja misschien juist meer zorgzaam voor je eigen mensen (familie, vrienden) en dan met name gelijkgestemde. Maar voor de anders denkende en mensen die verder van je afstaan niet. Die ruimte lijkt er mentaal niet meer te zijn op het moment. Ik kan hele lappen tekst aan gedachten, observaties, conclusies, ervaringen etc typen met betrekking tot de samenleving, maar ik laat het hierbij. Op persoonlijk vlak ervaar ik het in quarantaine moeten en de kinderen thuis moeten houden bij een verkoudheid als zeer vervelend. De kinderen missen zoveel en het geeft veel onrust. Ik ben gevoelig voor slaap tekort en ik slaap enorm slecht, hele fijne combo...not. Dus ik heb een paar momenten dat de kinderen op school zitten nodig om even bij te tanken en bij te slapen. Die ruimte heb ik de afgelopen periode met corona met regelmaat niet gehad. Nu heb ik die ruimte al weken niet. Er wordt juist een beroep op me gedaan, want dan is die ziek, dan heeft die hulp nodig bij thuisscholing.. Daar komt ook nog bij dat ik zelf al weken aan het kwakkelen ben, iets met een moeder kan niet ziek zijn. Het breekt me op en maakt me op momenten een minder leuk mens en een snel overprikkelde moeder. Daar baal ik heel erg van en doet geestelijk ook wat met me.