Baby ziek, Help!!

Discussie in 'Verzorging' gestart door Lovecouple, 18 dec 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lovecouple

Lovecouple Bekend lid

27 mei 2008
    900
    1
    0
    Hoi Dames,

Ik heb een dochter van bijna 8 weken oud, En sinds 5 dagen is ze heel erg verkouden en hoest ze heel erg.
    De verkoudheid zit helemaal achterin haar neusje richting haar keel. Met een pompje is de `snot` er dus niet uit te halen.

Soms moet ze zo erg hoesten, dat er slijm in haar keel terecht komt wat ze niet weg kan krijgen en dan stikt ze bijna. Heel beangstigend is dat.

Ik ben gister bij de dokter geweest en haar longetjes waren schoon en haar ademhaling was goed. Het is dus echt een verkoudheid waar je niet veel aan kan doen.

Ik gebruik wel neusspray voor baby´s op basis van een zoutoplossing.

Weet iemand hoe ik zo snel mogelijk die verkoud heid weg kan krijgen bij me kleine meisje?

2. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Hoi love couple ,
    Mia heeft daar ook last van , alleen niet zoveel slijm als jij beschrijft.
    Vaak als ze net wakker word zit alles bijna helemaal dicht en begin ik gelijk met Oltrivin baby neuspray dan laat ik haar nog even op de rug ligen zodat het ook goed naar haar keel loopt , zuig de voorligende troep eruit en daarna krijgt ze een flesje waardoor ze het slijm ook doorslikt.
    Naar dat baby,s niet kunnen hoesten he...

Wat je ook kunt doen is Luuf halen dat is een soort balsen speciaal voor baby,s waardoor ze vrijer kan ademen.
    S,nachts helpt dat heel erg.
    Ook heb je van zwitsal een douche/bad gel van ecaliptus??? dat werkt ook verlichtend.

Je kan volgens mij verder niet veel doen om haar er eerder vanaf te helpen...

Ik zou het hoesten wel heel goed in de gaten houden en vaak de temp blijven opmeten.
    Berdiena is nog heel jong en vanaf 38gr. word ze gelijk helemaal nagekeken in het ziekenhuis.(bij M ook bij 2 1/2 maand )

3. MelMel

MelMel Fanatiek lid

12 mei 2008
    2.267
    169
    63
    Vrouw
    NH
    Oja en nog het allerbelangrijkste :
    Als jij het NIET vertrouwd gewoon nog een keer bellen en je zorgen uitspreken ! Een moedergevoel spreekt vaker de waarheid als een dokter die je dochter maar even ziet!

4. Tese

Tese Niet meer actief

Ik zou ook proberen te stomen. Lekker in een badkamer met haar zitten en de douche op zn heetst zetten. En idd, als je he tniet vertrouwd: naar de dokter of huisartsenpost.

5. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    - zoutdruppels/spray voor de neus
    - baby-luuf op de borstkas
    - halve ui naast bed
    - voeteneind matras/bedje iets hoger (glijd het slijm makkelijker weg)
    - Toch ook even naar buiten (dan komt het snot lekker los)
    - stomen (naast de douche op schoot, terwijl de douche heet stroomt. Liever geen eucalipta voor baby's)

Deel Deze Pagina