Nachtvoeding afbouwen bij 7 maanden.

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Bluesky, 3 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Nav een ander topic kwam ik op het idee om mijn probleempje hier eens in de groep te gooien.

Toen we overgingen van 4 naar 3 flessen, werd Jelle 's nachts wakker en begon te huilen. Hij liet zich dan echt niet troosten door de 5-6-7 minuten regel toe te passen, en op een gegeven moment leek het wel een drama in drie delen... *gaaaap* Hij bleef wel 3 uur aan een stuk huilen, om daarna volledig uitgeput in slaap te vallen... Dit hebben we 4 of 5 nachten geprobeerd, en uiteindelijk hebben we maar een flesje gegeven. (180/6)En wat blijkt.. Meneer valt geheel tevreden in slaap... Honger dus... :D

Dan is de keus zo gemaakt.. :) Alleen heb ik uiteindelijk alleen mezelf ermee, en daar had ik toen niet bij stilgestaan.. :) Hij komt bijna iedere nacht voor een flesje, want ik denk dat hij er inmiddels aan gewend is.. Gelukkig komt hij de laatste paar dagen tussen 12 en 1 en kunnen we tenminste nog fatsoenlijk verder slapen.

Hoe ga ik hiervanaf komen? Ik ben het nu wel zat om elke keer mijn bed uit te moeten als ik er net in lig.. Elke avond liggen we te wachten tot hij weer gaat huilen.. (ja, we gaan laat naar bed.. :p)

Ik wil gaan proberen om het af te bouwen door telkens 30cc minder in de fles te doen. en dat dan een paar dagen lang. Of het werkt moet nog blijken. Gisteren avond had hij genoeg aan 150cc..

Wat zijn jullie ervaringen en tips? alles is welkom en bij voorbaat hartelijk dank want mijn nachtrust is eigenlijk heilig.. :) Voor zover dat kan met een babay..

2. Esthertje

Esthertje Fanatiek lid

6 sep 2006
    1.807
    0
    36
    Haarlem
    Hoelaat geef je de laatste fles?

3. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    wat misschien een tip is althans bij ons hielp het wij gaven een papfles savonds daar zitten ze iets meer voller van.... al doe je er maar 1 a 2 schepjes in onze kleine kwam ook voor een fles snachts en vanaf toen niet meer gelukkig... dus misschien een tipje

4. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    De laatse fles krijgt hij tussen 19.30 en 20.00en dan is hij ook echt op. Jelle bedoel ik dan.. :) En de fles gaat meestal ook op.

ik zal voor de duidelijkheid zijn schema even posten:
    7.00 fles 180/6
    10.00 Fruit 100 gr
    13.00 FLes 180/6
    15.30 Halve liga en 150 cc thee
    17.30 Potje warm eten 200 cc
    19.30/20.00 Flesje 210/7 voeding voor hongerige baby's met 5 desertlepels Nutrix (vandaag 4 nutrix en 1 Bambix)

@Natassie: Hij krijgt al pap, en dat maakt niks uit qua doorslapen. Helaas.. :(

5. knorretje21

knorretje21 VIP lid

1 jan 2008
    5.805
    0
    0
    okee dan weet ik niks meer...
    dacht maby een tipje haha maar dan houd het op

6. cam

cam Bekend lid

17 dec 2006
    572
    0
    0
    He BlueSky

Vandaag ben ik naar het CB geweest en ik zit met het zelfde probleem. Mijn dochter wordt zaterdag 8 maanden en slaapt snachts ook slecht. Een flesje drinken (bv 60 cc) biedt uitkomt, maar ja....dat ene flesje wordt er dan 2 en die 60cc wordt weer 90cc en zo zit je in een neerwaardse spiraal. Het bedoelde afbouwen is niet gelukt en is dus opbouwen geworden, puur uit "angst" dat ze niet voldoende gehad heeft overdag.

Bij ons is verteld dat, na check wat ze overdag eet en drinkt, het waarschijnlijk een gewoonte is geworden. Honger kan het niet zijn. Dorst wellicht wel, maar dat zou meer uitzondering moeten zijn dan regel. En het feit blijft dat we maar 1 keer in die acht maanden van 19.00 uur tot 7.00 uur heeft doorgeslapen. Die biologische klok van onze dochter is nu weer zo ingesteld dat ze snachts wakker wordt en dan wat drinken verwacht!.

We proberen haar nu te laten huilen zodat ze zich weer in slaap huilt. Vanavond was het dus weer raak en heeft ze van 21.15 uur tot 22.00 uur gehuild. En is ze uiteindelijk in slaap gevallen.

Ik zie er enorm tegen op, tegen vanacht, maar ik vrees dat als we het nu niet bij kop en kont aanpakken dat het niet goed gaat komen.

Ik ben benieuwd wat jullie nu gaan doen.

Succes.

7. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Badankt voor jullie reacties... :D

Ik wil het eerst maar eens gaan proberen met afbouwen.. Ik moet de komende 3 ochtenden om 5.30 op om te gaan werken en ik heb me vorige week al eens verslapen en dat kan ik niet nog eens doen... :)

En Jelle huilt dan echt 3 uur aan een stuk, bij voorkeur van 2 tot 5... Zodat je dus echt niets aan je nacht hebt.. :)

8. Silvie

Silvie Fanatiek lid

16 aug 2005
    3.910
    0
    0
    Woerden
    Waarom geef je dan om 1530u dan niet een klein flesje ipv thee?
    Mss is dat net genoeg om de nacht door te komen. Ik bedoel .. mss dat Jelle overdag net iets te kort komt.

9. Merel69

Merel69 Fanatiek lid

16 feb 2007
    1.852
    0
    0
    Misschien alle flessen overdag 210/7 doen? Of drinkt hij dat niet leeg?

10. chantal1984

chantal1984 Niet meer actief

het is net als wat merel69 zegt, miss de flessen ophogen naar 210/7, wij hadden ook precies het zelfde probleem maar ik had dus echt geen zin om weer terug te vallen in de nachtvoeding dus toen heb ik overdags de flessen verhoogd en echt waar hij slaapt nu van 20.00 tot 08.00... heeerlijk...

11. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    indd overdag mss toch iets meer melk als hij het leeg drinkt

12. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Hij heeft een week of drie zelfs de flessen van 180/6 niet leeggedronken.. Eigenlijk gisteren weer voor het eerst alle twee... En nog sliep hij niet door.. :) Maar misschien is ophogen idd te proberen... Kwam jullie eetschema dan niet helemaal in de war? Want daar ben ik eigenlijk wel een beetje bang voor...

Of idd een flesje melk om 15.30... Ik denk dat ik dat morgen eens ga proberen... Vandaag gaat niet lukken want hij zit nog op het KDV.. Mama heeft lekker een middagje vrij van haar werk en zit hier heerlijk te genieten van de rust.. Voor het eerst in 7 maanden een middag thuis zonder baby... *Geniet* :D

13. Nynke31

Nynke31 Fanatiek lid

7 mrt 2006
    1.383
    0
    0
    Limburg
    mijn zoontje heeft tot hij 1 jaar was nog rond 22.00/23.00 uur een papfles gehad. Hij had 's nachts geen honger hier door, dus misschien zou je dit voorlopig nog ff kunnen doen.
    Inmiddels heb ik de fles afgebouwd naar half 8 en dit gaat goed 's nachts.

14. Noukie 81

Noukie 81 Actief lid

26 aug 2007
    264
    0
    0
    noord brabant
    dit komt mij ook heel bekend voor helaas, tijn word 's nachts ook geregeld weer wakker, dus heb even meegelezen en de papfles geeft voor ons helaas ook geen uitkomst dus misschien bij het groentehapje ook iets meer melk 90cc+3 schepjes extra. bedankt voor jullie tips. en voor de andere moeders succes ermee

15. Natascha30

Natascha30 Fanatiek lid

4 okt 2006
    2.157
    0
    0
    Twente
    hier ook vollere flessen en ons schema is:

830 fles 210/7
    1130 kwart boterham
    1200 fles 210/7
    1500 fruit
    1700 warme hap/yoghurt
    1930 fles 240/8......Nutrilon Goede Nacht of Bambix

16. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Krijgt hij al pap?
    Doe dit als het mag door de laatste fles, je baby is meer verzadigd.
    Maar... soms komt hier ook nog een jongetje van bijna 1,5 s'nachts en als ik hem dan een fles geef, gaat hij daarna weer lief slapen ;)
    Tis net wat je wilt...meestal kies ik dan voor 10 minuten wakker, en daarna weer volledige rust. :D

17. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Ok... Ik heb hem net in bed gelegd met een gewone fles 180/6, geen pap toegevoegd, en ik ga hem rond 23.00 wakker maken voor de papfles... En nou maar hopen dat het werkt.. :)

18. emmie

emmie Niet meer actief

ik heb je verhaal gelezen, echt vervelend..gewoon een klein hongerlapje!
    ik zou inderdaad proberen om die laatste fles steeds iets minder vol te doen...dan kan ie er rustig aan wennen, lijkt me beter dan in 1 keer een fles minder.. :(
    ben benieuwd hoe we dat strax hier gaan doen, seff is ook een klein vreetzakje, hij word altijd zo vrolijk van die fles! haha :D
    nou heel veel suc6 ermee en hopen dat je binnenkort ook es lekker en vooral lang kan slapen!
    X Emmie

19. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Sorry ik had je reactie eerder even gemist... Maar idd, dat is ook de gedacht die wij hadden. Vooral als je 's ochtends moet gaan werken is het geen optie om hem te laten huilen.

Maar goed, we gaan nu weer een papfles om 23.00 geven en even een weekje aankijken wat hij daarmee doet. Als het niet werkt heb ik nu in elk geval verschillende opties.. :)

Bedankt allemaal!

20. Bluesky

Bluesky VIP lid

1 okt 2007
    5.941
    0
    36
    Verzorgende-IG
    Heerewaarden
    Gisteren en eergisteren heeft hij dus de papfles om 23.00 gehad.. De eerste nacht sliep hij door tot 4.15 en de tweede nacht tot 5.30, dus er zit vooruit gang in.. :D

Als hij zo laat in de nacht komt, krijgt hij 's ochtends geen fles om 7.00 maar zijn fruithap wat eerder... Hij heeft nu 2 ochtenden tot 9 uur geslapen, en qua hoeveelheid heeft hij ook de fles van 7.00 niet nodig...

So far, so good dus! :D

Deel Deze Pagina