Niks geks eigenlijk, we leefden al gezond en beweging hadden we ook al voldoende, alleen ik rookte nog. Had me al voor de 5e keer bedacht dat als ik ongie zou worden ik echt met roken zou stoppen....nou ja, het werd een andere reden wat we niet echt verwacht hadden door mijn situatie. Ik dronk trouwens ook niet meer na mijn eisprong en probeerde op te letten met eten maar dat ging niet altijd. Vind ook niet dat je je hele leven om moet zetten, voor hetzelfde geldt had het wel heel lang geduurd.
SMEP = Het Sperm Meets Egg Program: SMEP (Sperm Meets Egg Programm a.k.a.: Sperma Ontmoet Ei -Plan (SOEP) Korte versie: * 'Klus' om de dag vanaf dag 8 (dus 8, 10, 12 etc.) * Koop 10 ovulatietesten * Begin met de ovu-testen op dag 10 * Als de test positief is, 'klus' dan die dag en de twee dagen erna ook. * Sla na de derde dag 1 dag over. En 'klus' daarna voor de zekerheid nog een keer. * 15 dagen na je eerste positieve ovulatietest kan je een zwangerschapstest proberen. * Als je ovulatie-test nooit positief wordt, ga dan door met 'klussen' om de dag tot dag 35 en doe dan een zwangerschapstest (als je dan nog niet ongi bent) Volgens de statistieken is ongeveer 40% van de vrouwen met dit plan na de eerste poging zwanger geraakt na een miskraam gehad te hebben. Dit is ongeveer 2 x zoveel als vrouwen die dit plan niet hebben gevolgd. Hierbij wordt er wel van uit gegaan dat de vrouwen die een miskraam hebben gehad eerst een cyclus en een daarop volgende ongi hebben afgewacht na de miskraam. Dit omdat een eerste cyclus na een miskraam vaak zonder eisprong blijft.
zoiets is nog wel te doen, met ovu testen, heb ze nog nooit gebruikt, maar kan het proberen zijn er veel veel postieve verhalen over?
Mijn vriend en ik hebben onze zwangerschap echt gepland. We wilden op vakantie proberen om zwanger te raken. Ik ben toen een paar maanden eerder al gestopt met de pil (roken was ik al jaren eerder mee gestopt) en slikte ruimschoots van te voren foliumzuur. Op vakantie hebben we zeker iedere dag 'gewerkt' aan de zwangerschap en was meteen ook zwanger. Op die vakantie heb ik ook meteen mijn laatste pilsje gedronken.
- op tijd beginnen met foliumzuur - gezond eten deden we eigenlijk al, dus heb ik niet op gelet - op internet berekent wanneer mijn eisprong was en toen geklust...bingo - veel groene thee drinken. Dit zou de vruchtbaarheid bevorderen. Het was bij ons in een keer raak! - mijn man draagt alleen wijde boxershorts - na het klussen ff blijven liggen, met de heupjes omhoog Op internet had ik trouwens gelezen over een onderzoek betreffende foliumzuur. Het schijnt dat hoe eerder je dit slikt, hoe meer kans je hebt op een tweeling... En ik ben 3 maand voordat we aan kinderen begonnen, begonnen met foliumzuur.. dus wie weet!
Ik ben al jaren niet meer aan de anticonceptie, kon ik niet tegen, dus we deden het met rubbertjes... In december heb ik mijn pijnmedicatie afgebouwd en begin februari contact gehad met de huisarts of mijn andere medicijnen wel konden met zwangerschap. Dat kon niet, dus andere gekregen die wel mochten. Ondertussen al vanaf oktober aan de agnus castus om mijn cyclus regelmatig te krijgen. Ook aan de vitamine B complex (zit ook foliumzuur in, dus sloeg 2 vliegen in 1 klap) We deden het al niet meer met rubbertjes, omdat ik daar allergisch voor raakte.... dus vond het niets... We zouden wachten met proberen zwanger te raken tot na onze vakantie, maar ja.. het lot bepaalde anders. Woensdag naar de huisarts voor
@lievemama18: Volgens mij wel. Er is ook een club bij zwanger worden, maar daar heb ik niet aan meegedaan. Het is inderdaad echt wel te doen, al lijkt het me wel vervelend worden als je het maanden achter elkaar moet volhouden.
Ik kan er heel kort over zijn: augustus 2008 gestopt met de pil, 1 keer gewoon ongi geweest, darna er klakkeloos vanuit gegaan dat ik 28 daagse cyclus heb en dus 14 dagen na laatste dag "actief" geweest.. en meteen raak..
foliumzuur gaan slikken en verder eigenlijk weinig. eind december gestopt met pil, ontrekkingbloeding gehad, maand later een menstruatie. Heb de 2e maand ovulatietesten gebruikt om te kijken of mijn cyclus klopt met wat ik voel en tadaa! Een babytje in mijn buik
99 gestopt met de pil. zeer onregelmatige ongi wou niet lukken. 2004 naar het ziekenhuis geweest. wouden me niet helpen(te zwaar) proberen te lijnen,wil niet. 2007 begonnen met info te innen voor maagbandje. 1-02-2008 maagbandje gekregen.hehe 30 kilo lichter. in okt 7 dagen giga ongi. en pas 28 nov posi test. mega wonder dat dit mag gebeuren. gelijk gestopt met roken en drinken.toen ik het wist.
Bouw je het wel goed af die antdep? Ik heb het ook geslikt voor mn zwangerschap en heb het echt rustig afgebouwd in overleg met de huisarts, anders kan je je er echt heel naar van voelen. Ik zou die OVU testen proberen, je bent namelijk ook een dag ( of twee) voor je eisprong zeer vruchtbaar, dus voor je het voelt. En dan is die test denk ik erg handig. Je moet inderdaad wel alles geprobeerd hebben, en tempen hoeft niet met die ovutesten. Gr, Manon
zoals veel meiden heb ik ook foliumzuur geslikt. verder ben ik na een paar maanden begonnen met ovulatietesten en temperaturen. vooral het temperaturen heeft mij goed gedaan omdat je na een aantal maanden ook echt kon zien wanneer je je eisprong hebt. ovulatietesten vond ik in het begin wel fijn omdat je op voorhand kan zien wanneer je (ongeveer) een eisprong krijgt maar daar ben ik na een tijdje meegestopt omdat het zo'n druk gaf om op dat moment te vrijen. Uiteindelijk ben ik zwanger geworden op het moment dat we even niet probeerden om zwanger te worden. (Dit omdat we in januari zouden starten met vervolgonderzoeken en we even een beetje rust in ons hoofd wilde hebben. Gelukkig zijn de vervolgonderzoeken niet nodig ) als je al zolang bezig bent, raad ik je aan om naar de huisarts te gaan. Hij kan je verder helpen of doorsturen naar de juiste mensen. Ik heb overigens wel vaker gehoord dat je eerst naar huis wordt gestuurd met de mededeling 'ga maar eerst temperaturen'. Maar ja, dat hoeft niet altijd. en het is echt heel prettig om met iemand te praten die je kan helpen. Succes en ik hoop dat jullie binnenkort zwanger zijn!
Ik ben foliumzuur gaan slikken en ben gestopt met thee met theine en ook gestopt met rood vlees eten voor het geval dat Voor de rest hoefte ik niets te veranderen want leef eigenlijk altijd gezond
- foliumzuur geslikt, begonnen 2 mnd voorhet stoppen met de pil - stoppen met roken en drinken, paar mnd voor het stoppen met de pil - Gezonder gaan eten - na 7 mnd gaan temperaturen - maand 9 ovulatie testen gebruikt Ben er een paar mnd heel erg mee bezig geweest. In december namen we ons voor om in januari naar de huisarts te gaan, denk dat er daardoor echt een last van mijn schouders viel. En ja hoor, zwanger!
Roken deed ik al niet, drinken heb ik niet geminderd (ik dronk ook niet heel veel, maar een paar drankjes in het weekend ging er wel in ). Verder eigenlijk niet zo veel.
eerlijk? Om de twee dagen klussen en na het vrijen een tijdje blijven liggen.. met de kurk er nog in laten we maar zeggen was meteen voor elkaar
Wij hebben veel gedaan hoor.. maar helaas ngo steeds zonder resultaat, want ik heb PCOS, dus het heeft allemaal niet eens nut gehad.. Maar zeker een half jaar voordat we stopte met de pil heb ik niet meer gedronken (nu ook niet), tijdig foliumzuur en ijzer gebruikt, etos zwanger pillen, tempen, ovutesten.. en deze week clomid en dan de echo's.. dus ik ben benieuwd
roken en drinken deed ik al niet dus dat scheelde. ben alleen begonnen met foliumzuur, gestopt met pil en was in 1x eigenlijk al zwanger heb pil vanaf 12de geslikt dus ehm 10jaar ongeveer.