wat allemaal gedaan om zwanger te worden?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door lievemama19, 16 mrt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Cherrylein

Cherrylein Fanatiek lid

14 nov 2007
    1.759
    0
    0
    O ja, tijdens de vruchtbare dagen sex hebben, maar dat lijkt me logisch toch?
    Al ben ik in de 8e ronde zwanger geraakt en toen hadden we juist maar 1 keer sex gehad en nog 4/5 dagen voor de eisprong ook..

Foliumzuur heb ik niet altijd geslikt. De eerste maanden wel, maar op gegeven moment denk je ook, laat maar hangen, ik slik wel weer als ik zwanger ben.

2. angelbaby

angelbaby Fanatiek lid

In jan. 2005 gestopt met de pil
    vruchtbare dagen in de gaten gehouden
    getempt
    febr. 2006 standaard onderzoeken gyn
    okt. 2006 HSG onderzoek gyn
    febr. 2007 begonnen met IUI, dit 6x gedaan
    sept. 2007 doorverwezen IVF
    jan/febr. 2008 1e IVF
    mei 2008 2e IVF
    nov. 2008 3e IVF --> 5 dec. positief getest --> nu zwanger van een tweeling :D

Tussendoor ook af en toe ovulatietesten gebruikt en op de dagen gelet. Verder rook en drink ik niet. Vriend is ook gestopt met koffie, zijn biertje (wat hij al niet vaak dronk) en vermeed de kantine op zijn werk (roken)

3. Roozjuh

Roozjuh VIP lid

1 okt 2007
    18.389
    1.292
    113
    Flevoland
    ja hier zelfde, niet eens op vruchtbare dagen 'geklust' Week voor de eisprong zou zijn, 1x en was ook meteen raak. Ik had cyclus van 28dagen en bleek later dat het zelfs korter was dan 28. en toch nog in 1x raak, snap er niks meer van maar we zijn wel super blij! :D

4. Assi

Assi Fanatiek lid

2 mrt 2008
    4.519
    46
    48
    Mijn verloofde en ik hebben 1x onveilig gevreeen en meteen raak..
    Dus was daarvoor en op het moment zelf niet bezig om mijn leefwijze te veranderen.
    Ik leefde sowieso al zo gezond mogelijk en mijn partner ook dus dat was een kopzorg minder.

Leef bewust en beweeg voldoende. Zo voel je je ook beter in je vel zitten.

5. Dolce83

Dolce83 Lid

28 sep 2007
    74
    0
    0
    - slikte al jaren geen pil (ivm migraine)
    - 8 maanden onveilig gevreeen (zonder condoom)
    - en toen in de maand dat het raak was, had ik eigenlijk de hoop al bijna opgegeven en was er TOTAAL niet mee bezig!
    - foliumzuur (inc. vitaminen om zwanger te worden van de ETOS)
    - geen alcohol

6. wennie26

wennie26 Lid

4 nov 2008
    58
    0
    0
    Gestopt met roken, week later Mirena spiraal laten verwijderen (okt 2008), fruit en groenten eten, Foliumzuur slikken en in november zwanger geraakt.

Ook wij een cyclus lang om de dag "geklust" en daarna hup met de beentjes omhoog hoor! hahaha wie niet waagt die niet wint zal ik maar zeggen.

7. Nathalie01

Nathalie01 Actief lid

7 dec 2008
    419
    0
    0
    Ik ben gestopt met de pil , en op mn ''vruchtbare'' dagen geklust.
    Na de daad , nog ff blijven liggen en niet meteen naar t toilet of douch , kussentje eronder en zo'n 15 min. blijven liggen..
    Slikte foliumzuur , en was binnen 3 weken zwanger.

8. Mary1981

Mary1981 Bekend lid

8 jan 2009
    772
    0
    16
    Ben van tevoren gestopt met roken en een maand voordat we er voor gingen gestopt met de pil. In plaats van normaal foliumzuur slikte ik Mama Baby tabletten van Dagravit, daar zitten ook vitamines in. Ik heb zoveel mogelijk proberen te leven alsof ik al zwanger was. Dus rustig aan met alcohol enzo. Verder echt alleen gesext als wij er zin in hadden. Maar ik heb makkelijk praten want bij ons lukte het meteen...

Veel succes!

9. Ellen27

Ellen27 Bekend lid

12 sep 2008
    739
    0
    0
    Ik ben begonnen met het slikken van foliumzuur toen ik stopte met de pil. Ik was toen al een jaar gestopt met roken. Drinken doe ik zelden, maar daar ben ik ook mee gestopt.
    Verder hebben we vooral voor mijn eisprong seks gehad, erna eigenlijk al niet meer, maar het was och in de derde ronde raak!

10. Erikaatje

Erikaatje Actief lid

20 sep 2008
    425
    0
    0
    Veel hormonen geslikt en gespoten en geopereerd.
    Uiteindelijk zwanger van dit wondertje!

Deel Deze Pagina