Mijn zoontje is nu 8 maanden en 10 dagen oud. Hij eet sinds een maandje ongeveer groente en fruithapjes welke ik zelf maak wat goed gaat. Nu wil ik de groentehap gaan verschuiven naar een later tijdstip zodat hij over een tijdje met ons mee kan eten, alleen hoe doe ik dat? De flessen die op een ander tijdstip werden gegeven ging ik met een kwartier/half uur verlaten, alleen met de groentehap wil dit niet omdat hij normaal gesproken na de maaltijd naar bed gaat, hij is dan ook best wel moe. Ik dacht er daarom aan om op de tijdstip dat hij nu de groentehap krijgt, een tussendoortje te geven(soepstengel oid) en na het slapen de groentehap te geven. Alleen komt de avondfles er dan 1,5 uur later erachteraan. Zou dit erg zijn? en moet ik bij de tussendoortje dan ook fv geven en zo ja hoeveel? Zijn dagindeling is nu; 07:30 Ochtendfles fv 180 + 6 Naar bed 09:30 wakker, fruithapje Spelen 11:30 1,5 boterham zonder korst met beleg + fv 90 + 3 Slapen 14:00 ongeveer wakker, spelen 15:30 groentehap + aardappels/rijst/pasta ongeveer 150 gr + fv 90 +3 Slapen 17:30 wakker, spelen, 1/2-1 soepstengel oid geven 19:30 avondflesje Slapen
hier eet ze om 18:00 groente en om 19:30 krijgt ze der laatste fles. ik geef bij een tussendoortje geen melk maar beetje thee of water
Ik zou zelf om de tijd dat hij warm eet, een fles en soepstengel/rijstwafel geven, en dan om 17.30 warm eten. Zelf zijn wij ook om die tijd gaan eten, we zitten nu al gauw een uur aan tafel dus eten vroeg. Na het eten gaan we vrijwel direct pyama's aan en naar boven, flesje en slapen. Het komt dus regelmatig voor dat er hier een bordje warm eten gegeten word ( Of niet ) en dat ze binnen een uur op bed liggen. Hier is dat nooit een probleem geweest. Op die leeftijd at zoonlief ongeveer: Ontbijt: Flesje 180 Tussendoor: Fruit, medicijntjes, slokjes water. Slapen Lunch: Flesje, boterham MET korsten en boter. Later ook beleg. Mn dochter eet alleen brood zonder korsten en ik geef bewust mn zoon altijd de korsten. Zo vult het ook meer en kan hij ws met 1 boterham toe ipv 1,5. Flesje en dan dus slapen. Tussendoortje; Flesje, rijstwafels. Fruit. Soepstengels. Of helemaal niets, net hoe 't uitkwam. 17.30 warm eten 18.30-19.00 naar boven, pyama aan, fles en slapen.
@ Suusjeuh; bedankt, hier kan ik wat mee. Geef je de fv bij de lunch 180+6 of minder? En bij de middag tussendoortje 180+6 of minder met de andere dingen?
Ik geef altijd 180/7 ( Omdat dat de dosering is die bij Friso allergy care hoort, die heeft geen opvolgmelk maar een schepje extra ) maar hij drinkt op hoeveel hij wilt. 's Middags laat hij vaak een bijna een halve fles staan en 's ochtends valt hij aan. Om 16u zou je bijvoorbeeld 120/4 kunnen geven en dan anderhalf uur later warm eten? Even proberen.
Ook hier kreeg ons zoontje toen hij zo oud was rond 17.30 de warme maaltijd en dan om 19.30 weer melk. Met de 8 maanden had hij ook nog 4 melkmomenten per dag. BV dus hoeveelheden niet altijd bekend, maar overdag op het kdv 2x 200ml. Maar het was maar een lichtgewichtje, dus vandaar wat langer "grote hoeveelheden" melk. Sowieso heeft hij melk 's avonds nog best een tijdje volgehouden. Is pas sinds een paar maanden dat hij geen fles meer drinkt voor het slapen gaan (de laatste maanden was het wel half thee/half melk). Nu gaat hij rond 19.00 naar bed.
Bedankt voor de informatie. We zijn gisteren voor het eerst begonnen met de nieuwe volgorde en het ging goed. Ik houd 90+3 aan bij de lunch met 1 boterham (meer krijgt hij niet op) en 90+3 om rond half 4. Ik had namelijk op de verpakking van nutrilon gelezen dat hij maximaal 600 ml melk mag hebben en dat komt zo precies uit en het gaat goed.
Bij mijn schoonouders en mijn vader eet hij rond 16.30 uur of 17 uur zijn warme hap. De volgende dag bij ons is dat dan 17.30 á 18 uur. Hij lijkt geen problemen te hebben met die wisselingen.
Kindjes zijn vaak helemaal niet zo gehecht aan de klok, het is vaak meer de moeders met al die schema's die zo op de klok kijken! In het weekend is je ritme toch ook vaak heel anders als door de weeks en kunnen kids vaak ook prima aan.