Ik ga alles wassen maar geen knuffels en dekens. Alles wat direct de huid raakt. Vandaag is het super weer en had ruimte in de witte was dus de hydrofiel luiers gaan vandaag al voor het eerst mee. Die wil ik vaker wassen zodat ze vocht gaan opnemen, dat vind ik namelijk zelf ook altijd irritant bij mn eigen handdoeken Strijken ben ik dan weer niet zo van
Ik ga ook echt alles wassen, behalve de knuffels, denk ik! Ik kan echt niet wachten op al te beginnen, maar ik dwing mezelf te wachten totdat ik met verlof ga, nog 4,5 wk te gaan! Op hoeveel graden wassen jullie? Ik dacht zelf op de kleren op 60 graden te wassen en daarna te strijken zodat ik er zeker van ben dat de bacteriën eruit zijn en de lakens, dekens, hydrofiele luiers, overtrekhoes aankleedkussen enz op 95 graden... Wat denken jullie?
Hier ook alles aan het wassen wat ik maar kan wassen! Heerlijk om mee bezig te zijn! De kleertjes en sommige rompertjes/slabbetjes/aankleedhoezen heb ik op 40 gr gewassen en de rest op 60. Ik kijk altijd naar wat in de label staat.
Ik wordt helemaal aangestoken door dit topic Had ik nog geen last van nesteldrang, dan krijg ik nu wel last van wasdrang Eigenlijk is het nog wat te vroeg, maar onder het mom van: "dan zit de wasmachien vol" ga ik dit weekend toch echt de eerste spulletjes wassen en strijken en in de kast leggen
Ik heb alles op 40 graden gewassen, met een klein beetje wasmiddel.. Sommige nieuwe dingen alleen ff kort programma, dat ff de pap eruit is..zeg maar Alleen bovenlakens gestreken.. Verder niet.. gedoe.. Alles is schoon immers.. Gemiep over bacterieën die er nog inzitten geloof ik wel.. Kind mag ook wel een beetje weerstand opbouwen.. Ik wil er geen "Sieden Sietske" van maken...8)
Ik heb ook alles gewassen. @Josien ook de kruikzakken (trouuwens wat ben je al ver meid wat super! word zo happy als ik je zwangere banner zie ) Ik heb alles gewassen met ariel sensetive. Heerlijk ''zacht'' luchtje ben dus ook helemaal overgestapt van ariel color naar ariel sensetive
Ik heb ook alles behalve de knuffels gewassen. Zit er wel aan te denken om dat ook nog te doen. Nu lees ik ook van iemand die meerdere malen de hydrofiele luiers gaat wassen. Is dat nodig? Anders gaan we nog even verder... Morgen toch laatste werkdag en dan heb ik verlof. Heb ik nog alles tijd.. hahaha
Dat klopt niet. Luizen gaan dood in de vriezer. Bacteriën niet. Die kunnen vaak ook zeer lage temperaturen overleven. Helemaal als het maar voor één nachtje is.
Wat doen jullie met fel gekleurde kleertjes (t-shirts) Wassen jullie die eerst apart met de hand of toch gewoon bij de bonte was?
Ik was helemaal niets op de hand.. Als ik een paar dingetjes heb in dezelfde (soort) kleur, dan ook op een kort programma in de machine.. Ik hou niet van op de hand wassen..
Ik lees net ergens dat alleen wassen van de knuffels de bacterieën ook niet door ( dan zul je ze echt moeten uitkoken.. arme knuf.. blijft niks van over) 14 dagen in de vriezer liggen schijnt wel te helpen... Hoewel ik daar even mee verder zoek ik ook een week tegen kom als "vries-duur"..