Hoi, Ik ben pas 1 keer bij de VK geweest en toen gehad over ziekten in de familie natuurlijk. Bij mijn schoonvader in de familie komen veel hartkwalen voor, maar staan officieel allemaal los van mekaar. Ze vroeg toen of het om aangeboren hartafwijking(en) ging maar ik dacht toen dat dat niet zo was. Vandaag per toeval erachter gekomen via mijn schoonmoeder, dat de hartafwijking van mijn schoonvader wél aangeboren is... Ik moet over precies 2 weken voor de eerste echo en heb de dag daarna de 2e afspraak met de VK, maar heb ze voor de zekerheid net toch een mailtje gestuurd met deze informatie. (weet niet of het direct moet of had kunnen wachten maar voor de zekerheid toch maar gemailt) Heeft iemand hier ervaring mee? Kom je dan extra onder controle te staan? Of houden ze het hartje van mijn kindje dan extra goed in de gaten ofzo? Ik maak me niet direct heel veel zorgen, of zou ik dat misschien wel moeten doen?
Het kan dan zijn dat je met de 20 wekenecho een uitgebreide variant krijgt van de 20w echo. De normale heet SEO en de uitgebreide de GUO. Maar dat ligt er ook aan of zijn aangeboren afwijking een overerfbare afwijking is of dat het gewoon toeval is dat hij dat heeft en ermee geboren is. Iig zullen ze zeker goed naar het hartje kijken. Nog niet bij de eerste echo, dan kijken ze alleen of het hartje klopt
Het licht aan de soort aandoening. Maar een kennis had zelf zo'n aandoening, al was dat een milde aandoening. Ze heeft met 20 weken de GUO gehad, dus een 20 weken echo in het ziekenhuis waarbij iets beter gekeken wordt naar de hartontwikkeling. Op jou termijn is er niet zoveel meer te zien dan een kloppend hartje. maar bijvoorbeeld kameropbouw of (slag)aderaansluitingen kun je pas bij de 20 weken echo goed zien..
Hallo, Mijn zus heeft een aangeboren hartafwijking. Als het in de eerste lijn voorkomt, krijg je met je 20 weken echo een uitgebreidere echo. Afwijkingen in 2de lijn zijn al niet meer belangrijk (voor die indicatie). Ze kijken dan langer en beter naar bijvoorbeeld het hart. Succes,
Hey meid, Ik sluit me aan bij wat de meiden hierboven zeggen.!! Zelf had ik een aangeboren hartafwijking.. dan word er alleen extra gekeken tijdens de 20 weken echo.. Heb ook GUO gehad..!! Maar alles was helemaal goed Helemaal geen extra controlle's gehad in ieder geval. Succes