baby bijna 8 maanden drink slecht zijn flessen leeg

Discussie in 'Voeding' gestart door Nataly1972, 16 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.299
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hai,

Al weken, ik denk al wel meer dan 4 weken, wil mijn zoon van bijna 8 maanden zijn flessen niet meer leeg drinken. Met heel veel moeite krijgen we er 500cc opvolgmelk in per dag. Hij krijgt nog 4 flessen, nu wilde ik 1 fles laten vervallen maar omdat hij zo slecht drinkt doe ik dit nog maar niet. Het eten gaat wel redelijk. Hij drinkt om 07.00, om 11.30, om 15.00 100cc opvolgmelk (ik bied 200cc aan maar na 100c stopt hij ermee) en om 19.30 200cc opvolgmelk met 4 scheppen fijne granen. 's Ochtends krijgt hij 1 tot 1,5 stuks fruit, als lunch een halve boterham en een cracker, 's middags als tussendoortje een cracker met wat slokjes thee en dan als warm eten ongeveer 150 gram vlees/vis,aardappel en groente.

Hebben jullie tips hoe hij beter zijn flessen kan drinken of zal dit een fase zijn.

2. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik vind het ook best veel wat je hem wilt geven eigenlijk! Ik heb niet zoveel verstand van flesvoeding maar als ik denk dat hij dan zijn vaste voedsel plus nog eens 800 ml melk op zou moeten krijgen dan kan ik me voorstellen dat hij gewoon vol zit. Zou dat niet kunnen?

3. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Ik zou de fles van 3 uur weglaten... En dan een tussendoortje doen

En misschien kan je een echt ontbij introduceren.. Dus pap of een boterham
    Melk volstaat nu niet meer als compleet ontbijt en dan misschien savonds een gewone fles ipv pap

Verder eet hij goed vind ik.. Dus hij heeft ook niet meer 800 ml nodig..

4. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.299
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Ik heb ook geen idee wat hij nog aan melk binnen moet krijgen, ik dacht minimaal 600cc maar dat haalt hij dus niet.

's ochtends wil hij geen pap dat hebben we al heel vaak geprobeerd, ik heb hem vanmorgen een volkoren cracker gegeven wat erg goed ging met dus 100cc opvolgmelk.

Als ik 's avonds geen pap in de fles doe dan krijgt hij om 05.30 al honger en met pap wordt hij pas rond 06.45 wakker, dus die pap houden we er wel in. 's avonds heeft hij ook trek in de fles en die gaat wel altijd helemaal leeg.

Maar als ik de fles om 15.00 uur laat vervallen dan drinkt hij nog maar 400cc opvolgmelk op een dag en dat is toch veel te weinig? Heel veel ander drinken doet hij ook nog niet, ja een paar slokjes thee maar dat is misschien maar 20cc maximaal.

Mijn oudste zoon was echt een melkmonster (en nu nog) dus daar hadden nooit problemen met het niet leeg drinken van de flessen.

5. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Mooi dat het ontbijt goed ging! :)

En tsjaa 600 cc melk moeten... Dat valt denk ik wel mee hoor
    Je mag van opvolgmelk maar 800 cc geven dus minder is echt niet erg..

Ik denk dat hij smiddags gewoon te vol zit om al die melk op te drinken
    Die melk is natuurlijk nog een soort maaltijd...
    En dan de rest van het eten er nog bij
    Ik bedoel niet dt je het verkeerd doet hoor

En als t voor jou gevoel fijner is hou je fles van 15.00 nog wel

En hoe bied je ander drinken aan? En bied je dat bij elke maaltijd aan? Dus fruit, boterham, tussendoortje
    Ik zou wel blijven oefenen met ander drinken.. Dat is natuurlijk wel belangrijk naarmate hij steeds minder melk zal gaan drinken

6. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.299
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hij krijgt zo een fles van 180cc met 6 schepjes opvolgmelk, ben benieuwd wat hij daarvan opdrink. Om 12.00 uur krijgt hij een halve boterham met boter en een cracker. Daarbij geef ik hem wat thee uit een bekertje. Gaat nog niet echt goed maar is om te oefenen.

Mijn zoon is geen makkelijke eter. Hij eet wel goed maar doet er lang over om het allemaal te snappen. We zijn al een maand bezig met brood maar nog steeds moet hij vaak kokhalzen bij het brood. Er is al iemand van het CB wezen kijken en hij is al medisch onderzocht (tongriempje) maar er gelukkig niks mis met hem. Het duurt bij hem gewoon wat langer voordat hij snapt hoe hij moet happen (duurde 6 weken voordat hij het mondje bij het warme eten open deed en ook echt hapte en doorslikte).

Daarom geef ik hem zelf vaak een cracker omdat hij dit lekker op kan sabbelen. Om 15.30 krijgt hij ook wat thee uit een bekertje zodat hij inderdaad ook wat ander vocht leert drinken dan alleen melk. Van mijn ouders heeft hij laatst wat diksap gehad en dat vond hij heel erg lekker maar ik wil hem daar niet veel aan laten wennen al die zoetigheid.

Mijn oudste zoon wilde heel lang alleen maar meld drinken en nu drinkt hij bekers vol water op een dag en in 1 beker mag wat diksap. Dus dat is ook geod gekomen.

7. Nataly1972

Nataly1972 Fanatiek lid

8 jun 2009
    4.299
    1.464
    113
    Vrouw
    consulent Wonen
    Hengelo
    Hij heeft nu maar 50cc opvolgmelk gedronken en thee wilde hij helemaal niet:x. In totaal dus nog maar 150cc aan melk binnen en 150 gram fruit (peer met perzik). Wel een halve boterham en een cracker helemaal op.

8. misty99

misty99 Lid

26 jun 2011
    83
    0
    0
    NULL
    NULL
    de kleine van mij heeft dat ook, ze is nu 8,5 maand.
    ik doe er niet meer moeilijk over, en heb daarom de 4de fles ook nog niet laten vervallen. ik bied het gewoon aan, en ze drinkt wel op wat ze nodig heeft. de ene dag komt ze wel aan de 500/600 en de andere dag bij lange na niet. (meestal niet)
    ze eet verder wel goed fruit en warm eten + toetje, ook daar zit wel vocht in. en ander drinken doet ze ook nog niet.
    nogmaals, ik ga er vanuit dat ze zelf heel goed weten wat ze nodig hebben, tuurlijk moet je wel blijven opletten dat het niet de extreme kant op gaat. maar zoals ik het lees krijgt hij genoeg.
    ik heb ook wel een beetje het idee dat ze zo rond de 8 maanden in een soort fase komen, met wat ander gedrag, en dat uit zich dan ook weer in het eten.

Deel Deze Pagina