Wat als baby écht niet meer stopt met huilen?!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Nuk, 24 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    De situatie: alles, letterlijk alles geprobeerd, maar ons dochtertje (5 weken oud) houdt niet op methuilen :( .
    Ze heeft genoeg gedronken (bv), heeft boertjes gelaten, heeft al gespuugd etc. etc. Alles al gedaan: gewiegd, gezongen, pink in haar mond, speentje, en haar uiteindelijk gewoon eens een kwartiertje laten huilen om te kijken of ze van vermoeidheid (want ze móet moe zijn, ze is door al dat huilen al uren wakker!) misschien vanzelf in slaap valt. Maar het huilen wordt steeds erger, ze overschreeuwt zichzelf praktisch, we zitten met de handen in het haar...
    Wat doe je op dit soort momenten?? Naar de huisartsenpost?? (zul je zien dat we haar in de auto zetten en dat ze op weg daarheen in slaap valt ofzo...).
    Iemand een idee??

2. Done

Done Fanatiek lid

5 jan 2009
    2.634
    0
    0
    Huismoeder
    Weet je zeker dat ze een last heeft van krampen of iets dergelijks?
    Dat kan er pijnlijk zijn !
    Vriendin van mij dacht een huilbaby te hebben en na een half jaar blee dat het mannetj gewoon vreselijke last van zijn darmen had en daarom 24/7 huilde.

Drinkt hij de fles snel leeg?
    Is het een hongerige baby?
    Wanneer is precies het moment van beginnen van huilen,zulke dingen zou ik even goed in de gaten houden

3. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    Misschien heeft ze pijn ofzo? Zit haar echt iets niet goed in dat lijfje waardoor ze zich niet kan ontspannen.. ik was naar hap gegaan en een kinderarts ingeschakeld. Veel succes!!

4. mupet

mupet Fanatiek lid

12 jan 2011
    2.182
    0
    0
    NULL
    NULL
    als je denkt dat ze misschien door een stukje te gaan rijden in slaap valt in de auto, zou ik het zeker wel proberen!

en weet je zeker dat ze niet alsnog wat weer wilt drinken? ik weet natuurlijk niet hoe lang er nu ongveer al weer tussen zit

en anders moet je eens proberen haar met haar buikje op jou arm te leggen, en dan met haar hoofdje langs je elleboog zegmaar en dat je haar tussen haar beentjes met je hand vast pakt

die druk vinden keintjes soms fijn als ze b.v. last hebben van hun buikje door krampjes o.i.d.

en zowiso wel even goed aankijken hoe of wat, en of het dan misschien pijn is natuurlijk

heel veel sterkte en suc6!

5. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Ons zoontje huilde, zeg maar liever krijsde, van 's morgens 7 tm middernacht. Niet stil te krijgen en échte tranen :( We hadden alles geprobeerd: van osteopaat tm andere voeding, van draagdoek tot inbakeren en van andere flessen tot het bedje anders zetten.
    Ook naar de HAP gegaan op woensdagavond, maar daar werden we weer weggestuurd met 'darmkrampjes'.

Uiteindelijk zijn we bij de huilpoli uitgekomen hier in het ziekenhuis en is hij 3 dagen opgenomen ter observatie. Conclusie: hij is dysmatuur (was bij de geboorte 2675gram en 48cm) maar dit hebben ze na zijn geboorte dus nooit gezegd. Als we dit eerder hadden geweten was ons veel leed gespaard gebleven. Hoe vaak ik niet zelf met tranen zat en het niet meer zag zitten :(

Het begon toen hij 2 weken was en hield aan tot 9 weken. Toen kwam hij dus in het ziekenhuis en daarna is het alleen maar beter gegaan! We hebben een hele lijst tips en trucjes gehad die ze ook meegeven aan prematuren kindjes en het lijkt zowaar of er een wonder gebeurd is! :$

Wat was het geboortegewicht van jouw kindje?

6. misa

misa Niet meer actief

Ik zou ook de ha opzoeken en desnoods een doorverwijzing naar een ka én zelfs laten opnemen ter observatie als het zo doorgaat.
    Een baby huilt niet voor niets!
    Veel sterkte!

7. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    #7 Nuk, 24 apr 2011
    Laatst bewerkt: 24 apr 2011
    Dat ze last heeft van krampen staat vast. We geven haar Infacol en Sab Simplex, kennen al die truukjes ook al met haar op haar buik op de arm nemen etc., en zijn ook al met haar naar de osteopaat geweest. Oefeningen gehad om haar te laten ontspannen, en die leken een paar dagen te werken. Het rare is dat het sinds eergisteren weer steeds erger lijkt te worden...
    Ze krijgt borstvoeding en drinkt wel heel snel (ik heb een vrij sterke toeschietreflex en behoorlijk veel melk, waardoor het drinken vaak onrustig is) en sinds 2 dagen wil ze om de anderhalf uur drinken. Ik had een voorraadje melk afgekolfd en daarnet heb ik haar een flesje gegeven, om er zeker van te zijn dat ze voldoende voeding binnenkrijgt.
    Ik denk er ook sterk over om over te stappen op flesvoeding, omdat je dan precies weet hoeveel ze drinkt. Maar goed, kunstvoeding is ook weer belastend voor de darmpjes, dus maken we het daarmee niet erger?

De vraag is alleen: dit weten we nu allemaal, maar hoe zorgen we ervoor dat het krijsen overgaat??:( Wij hebben al nachten niet geslapen, maar erger nog: zij is zelf ook compleet oververmoeid van het huilen. Dat kan toch voor haar ook niet gezond zijn?

@ Annie: Ze woog krap 3400 gram bij de geboorte en is in de afgelopen weken super goed aangekomen. Heeft voldoende plasluiers, wel onregelmatige poepluiers (heel explosief, daar heeft ze ook pijn van) en ze is zowel door de HA als door een kinderarts onderzocht, die zeggen allemaal dat ze super gezond is.

8. Snowtje

Snowtje Fanatiek lid

6 dec 2009
    1.409
    0
    0
    NULL
    NULL
    infacol maakte hier de darmkrampjes alleen maar erger. Dus wellicht daar toch weer mee stoppen?
    En misschien afkolven en de bv uit de fles geven? Met een kleine speen zodat ze langzamer en rustiger drinkt?

9. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Hoi, toen jij dit bericht typte, was ik net bezig om mijn eigen reactie aan te passen. Ik heb zojuist inderdaad bv uit een flesje gegeven, precies om de reden die jij aangeeft :). Hopen dat het helpt!

10. Violetriot

Violetriot Fanatiek lid

25 apr 2010
    2.998
    0
    0
    woonbegeleider
    Gelderland
    wat vervelend dat je meisje zo huilt, lijkt me erg zwaar.
    Zou het geen regeldag(en) kunnen zijn? Wil ze wel vaak drinken of dat niet? Zou kunnen dat ze behoefte heeft aan meer voeding en dan wel elk uur wil drinken, waardoor jou productie omhoog gaat.

11. Appie1988

Appie1988 Niet meer actief

Hier ook een huilbaby...
    2 dagen opgenomen in zh. Z'n darmen werkten ook niet goed. De 3 r-en helpen bij hem heel goed.
    Vol je gevoel, het zh gaf ons de tip van stevig ouderschap maar dit was voor mij een alleen maar een bevestiging dat het niet goed ging.
    M'n zoontje kan totaal niet over prikkels. Elke dag moet hetzelfde zijn. Als we een uitje hebben wat ik al bijna nooit plan (ouv baby massage), is het mis.
    Wat ik doe als ik hem echt niet stil krijg is of auto rijden of bij me in bed nemen en heel dicht tegen hem aan liggen met m'n pink erin en vrij hard ssssst zeggen en stil maar schatje etc.

M'n zoontje duimde al in m'n buik, en zoekt deze nu ook de hele tijd en het lukt hem steeds niet om hem te pakken...

Misschien bij jou ook zo?

12. Sensea

Sensea Niet meer actief

inbakeren ( met de puckababy bijv die kan ik je aanbevelen) als je uitgesloten hebt dat het iets medisch is. en proberen niet te laten overstrekken. dan kom je in een visueuze cirkel terrecht. dicht bij je dragen in een draagdoek wil ook weleens helpen.

13. Annie24

Annie24 Fanatiek lid

2 sep 2009
    2.035
    110
    63
    Zuid-Holland
    Hmmm....dan is ze wbt gewicht geen dysmatuur ;)

Wat je nog zou kunnen doen en wat hier goed helpt:
    - als je de bv via een flesje gaat geven zelf op de bank en/of een stoel gaan zitten en je benen op een krukje/salontafel zetten. Ze ligt dan met haar kontje tegen jouw buik aan en met haar beentjes omhoog richting jouw borsten. Hierdoor kan ze meteen de overtollige lucht kwijt die krampjes veroorzaken
    - slaapt ze wel goed in of dat ook niet? hier hebben we een grote badcape opgerold en die in de vorm van een ei in het bedje gelegd. De dikke kant ligt hij met z'n billetjes tegenaan en de 2 uiteinden komen bij elkaar in zijn nekje (wel platmaken, anders ligt het niet lekker natuurlijk ;)) Je kan het dus zien als een soort van nestje. Dit zorgt voor geborgenheid wat bij ons dus de reden blijkt te zijn dat ons zoontje zo huilt.

Hier trouwens ook met Infacol gestopt. De krampjes zijn zo goed als weg, al weten we niet of het door het stoppen met de Infacol komt, de manier waarop we het flesje geven of omdat hij inmiddels bijna 3 maanden is en er overheen is gegroeid...

En ook hier is het rust en regelmaat. Slapen, dan verschonen en tijdens het verschonen eventjes spelen, dan flesje, boeren en weer naar bed. Vorige week hadden we een verjaardag van mijn schoonmoeder en meneertje is 3 dagen van slag geweest en we waren weer terug bij af. Dat doen we dus niet meer :x

Meis, echt heel veel succes. Het valt niet mee en ik weet precies hoe je je nu voelt :(

14. Maj

Maj Lid

7 aug 2007
    48
    1
    0
    Heel herkenbaar, mijn zoontje huilde ook waanzinnig veel. Wij besloten om naar een osteopaat te gaan en na een behandeling huilde hij al een heel stuk minder.

15. Nuk

Nuk Actief lid

13 mei 2010
    448
    1
    0
    Ze heeft een uurtje geleden een flesje moedermelk van 135 ml. leeggedronken, en daarna ook nog even aan de borst. Normaalgesproken vallen na zo'n voeding haar oogjes als vanzelf dicht, maar ze blijft ontzettend druk met haar armpjes en beentjes, wil maar niet tot rust komen.
    Zojuist hebben we haar temperatuur opgemeten en ze heeft 37.6, dus wel een beetje verhoging. Zou dat gewoon door het warme weer komen?
    Hoe kunnen we haar in vredesnaam afkoelen? Het is overal warm nu!
    We hebben haar nu zonder kleertjes, dus alleen met de luier aan, in haar bedje gelegd. Daarvoor hadden we haar met een koud washandje wat gekoeld. Maar ze blijft huilen... :(

Wanneer is het nu echt nodig om de hap te bellen?

16. mona23

mona23 Niet meer actief

37,6 is geen verhoging. Een normale lichaamstempratuur is 37,5.
    Als je het niet vertouwd gewoon de hap bellen, veel sterkte en vervelend als je kleintje zich niet fijn voelt.

En ik zou haar wel wat aantrekken. In alleen een luier is denk ik wel wat fris. Je kunt een romper lange mouw en een dun broekje aantrekken.

17. adi

adi Niet meer actief

Ga aub naar de hap als ze nog steeds zoveel huilt. En trek haar wat kleertjes aan, 37,6 is geen koorts.
    Bel een lactatiedeskundige oim de tips te geven voor je overproductie. Ik zou geen flessen geven, zo veroorzaak je nu alleen meer onrust;
    Laat haar nakijken op verborgen reflux, alles wijst daarop;
    Heb je geprobeerd om zelf een week op een km-vrij dieet te gaan en te kijken wat er dan gebeurt?

18. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Maar dysmaturiteit op zich is toch geen verklaring voor een huilbaby? Tygo was ook dysmatuur en afgezien van 16 keer per etmaal willen drinken, heeft hij maar weinig gehuild.

TS; wellicht inderdaad verborgen reflux. Ik hoop voor jullie dat je er snel achterkomt en je dochtertje wat rustiger zal gaan worden. Ik heb er (gelukkig) geen ervaring mee maar wil je even een dikke knuffel geven!

19. Linnie1985

Linnie1985 Fanatiek lid

17 mrt 2010
    3.406
    0
    0
    NULL
    Gouda
    Eens met Adi.
    Ik heb ook een flinke overproductie en daar had dochter ook behoorlijk last van. Met behulp van een lk zijn we dit wat gaan temperen en het gaat al stukken beter.
    Hoe is de ontlasting?
    Toen dl een paar weken was kwamen we erachter dat ze KMA heeft. Daar bleek ze dus ook heel erg onrustig van te zijn. Nadat ik op dieet ben gegaan ging het opeens zoveel beter, binnen anderhalve dag was het een wereld van verschil.
    Hoe is ze als je haar aanlegt?
    Mijn dochter wilde de eerste tijd de hele avond clusteren. Als ik daar niet aan toe gaf ging ze ook heel erg huilen, het leek op krampjes, maar dat was het niet. Want als ik heel de avond samen met haar op bed lag en ze ongelimiteerd bij me mocht drinken was er niks aan de hand.
    Het kan dus echt van alles zijn. Sterkte!

20. Elke1984

Elke1984 Niet meer actief

Ik sluit me aan bij Adi en Linnie! En zoek een lactatiekundige die IBCLC gecertificeerd is. Met een flesje kan je weer het doordrinkeffect hebben waardoor ze nog meer krampjes krijgt, dit lijkt me geen goed idee! Je zou wel, als je zo'n sterke toeschietreflex hebt, even de eerste melk laten weglopen tot het wat rustiger komt.

Deel Deze Pagina