Ik denk dat jouw kindje vanwege zijn dysmaturiteit bepaalde klachten had. Maar dysmatuur of prematuur zijn, zijn inderdaad geen oorzaken van het huilen. Zo bracht jij het wel aan de ts toe, vond ik ook een vreemd bericht.
Naar mijn idee is iedereen hier om elkaar te helpen. Dat mijn bericht anders wordt opgevat dan ik bedoel kan gebeuren, maar laten we het hier bij houden en niet dit topic gaan 'vervuilen'. Anders via pb, dan 'vervuilen' we onze inbox en outbox
Tja, uiteindelijk vermoeden we dat het toch aan de warmte heeft gelegen. We hebben haar gisteren in een lauwwarm badje gedaan, haar daarna op een kamer gelegd met airco en in een dun lakentje gewikkeld, beetje ingebakerd. Toen is ze uiteindelijk gestopt met huilen. Een lactatiekundige heb ik al in de arm genomen. Ik kreeg het advies om elke morgen m'n borsten leeg te kolven en één borst per voeding aan te bieden, om de melkproductie te temperen. Maar het vervelende is dat m'n dochtertje daar onrustiger van lijkt te worden, alsof ze dan ineens te weinig melk krijgt en meer wil gaan drinken. Tijdens het drinken zie ik haar ook zuigen en zuigen en lijkt er niet zoveel melk te komen. Het flesje pakt ze goed, waarschijnlijk omdat de melktoevoer dan constanter is (aan mijn borst verslikt ze zich voortdurend). Dus van verwarring of nog meer onrust door het flesje lijkt geen sprake te zijn. Het voeden duurt wel ontzettend lang, ik ben soms een uur tot anderhalf uur bezig voordat ze rustig wordt. Dat is vooral 's nachts behoorlijk slopend . Aangezien het geven van een flesje juist voor meer rust lijkt te zorgen, zit ik er zelfs sterk over te denken om langzaam over te gaan op flesvoeding. Maar goed, dat is weer belastender voor de darmpjes, dus ja... of dat dan een goede beslissing is... Ik ben het met jullie eens dat het ook wel reflux-klachten kunnen zijn. Zojuist lag ze heel fijn te slapen en ineens, uit het niks, begint ze dan super hard te huilen. Dus niet eerst zachtjes, maar meteen op volle toeren. Als ik haar dan optil en even tegen me aanhoud, is ze wel heel snel weer stil en slaapt verder. Welke oplossingen zijn er eigenlijk voor reflux?
melk indikken met nutriton...... maar als het jouw meer rust geeft om flesvoeding te geven,moet je het maar eens overwegen dan. mis evt een lichtverteerbare voeding?
Nuk, ik lees twee verschillende dingen in je verhaal mbt het drinken. Enerzijds zeg je dat ze zich verslikt omdat je zoveel melk hebt en anderzijds zeg je dat ze maar zuigt en zuigt en dat er geen melk meer komt. Als je de indruk hebt dat ze rustiger is met een flesje, kan je natuurlijk ook afgekolfde melk geven. Maar het zou wel kunnen dat je productie dan snel achteruit gaat omdat je koflt ipv je meisje laat drinken...
Ja, het klopt ook wel dat ik twee verschillende dingen zeg. Het verslikken en onrustig drinken heeft ze wekenlang gedaan, totdat ik een lactatiekundige inschakelde. Die raadde met blokvoeden aan, en één borst aanbieden per voeding. Dat heb ik nu een paar dagen geprobeerd en dan zie ik haar dus nóg onrustiger drinken. Dus dat doe ik nu niet meer, het lijkt het alleen maar erger te maken, alsof ze te weinig binnenkrijgt. Vanochtend na de voeding heeft ze aan één stuk door 4 uur geslapen, wij waren al super blij! Na de daaropvolgende voeding begon het hele circus echter weer van voren af aan, en tot op dit moment houdt ze weer niet op met huilen. Temp is goed, ze heeft voldoende gegeten, het zijn vast de krampen... Wat me wel opvalt is dat ze de afgelopen dagen ineens om de anderhalf uur wil eten. Waar zou dat dan aan kunnen liggen? En moet ik daar aan toegeven? Ik bedoel: hoe meer voedingen tussendoor, hoe meer extra darmkrampjes, zo kom ik ook in een vicieuze circel terecht...
ik denk toch echt aan reflux het komt mij zo bekend voor allemaal ik weet precies wat het is. en het vele drinken komt dan doordat als ze drinkt ze geen last heeft van het zuur maar zodra ze stopt met drinken komt het weer omhoog. neem aub contact op met je ha en laat je doorsturen naar de ka, als ze reflux heeft beschadigt dat haar slokdarm, met medicijnen is het prima te verlichten. en pas op met nutriton daar kunnen ze enorme krampen van krijgen.
Mee eens Misschien had er net iets meer info bij moeten staan dan was er geen verwarring geweest. Ons ventje... dysmatuur had een liesbreuk. Iets was vaker voor komt bij dys- en prématuur kindjes dan "normale" kindjes. Liesbreuk is vaak pijnlijk en zorgt dus ook voor veel huilen.
Ik heb nog niet alles gelezen, maar heb 2 dingen; Wijt het aub niet aan de borstvoeding! Borstvoeding is prima! Als je een erg sterke TSR hebt dan kan je bijvoorbeeld zodra je je TSR voelt, afkoppelen en even in een handdoek kunnen "spuiten" en als het niet meer stroomt, je kindje weer aanleggen. Niet gelijk over op flesvoeding omdat je onzeker bent hoor! Als je kindje goed groeit, dan is je borstvoeding hardstikke goed!! Het tweede; onze baby heeft de eerste 9 weken van haar leventje gehuild, gekrijst en gegild! Echt, niet normaal! Minstens 5 uur op een dag, doodmoe waren we ervan, we zaten echt vaak te janken, mn man en ik, er helemaal doorheen, alles geprobeerd, krampjes; ja. Honger; nee. Moe; ja, slapen? Nee... Inbakeren, wiegen, prikkels reduceren... Uiteindelijk heeft ons dochtertje een koemelk allergie. Bij 9 weken overgegaan op koemelk vrije voeding en het is een ander kind. Je zou dit met borstvoeding kunnen proberen; probeer eens een paar dagen tot een week ALLE zuivel producten te laten staan, wie weet helpt dit?! Bij ons waren de enigste overduidelijke symptomen namelijk huilen en kramp/buikpijn.
Heb nu alles gelezen, en inderdaad, ik lees herkenbare dingen; 1) Mogelijke verborgen reflux 2) Mogelijke koemelk allergie Ik zou zeker zo snel mogelijk naar de huisarts gaan, en in de tussentijd overwegen om zelf al op een koemelk vrij dieet te gaan, kijken of dit helpt. Succes!
Net zoals hier eerder werd genoemd, dacht ik ook direct aan verborgen reflux, wil natuurlijk niet zeggen dat de kleine het heeft, maar zou kunnen. Mijn zoontje, zat de eerste weken van zijn leven ook niet lekker in zijn vel. Niet willen slapen, redelijk veel huilen, steeds weer slikken, zuur ruiken etc. Mijn zoontje kreeg flesvoeding met Nutriton, hierdoor ging het iets beter. Nadat we bij de KA zijn geweest en hij er medicijnen tegen kreeg, ging het nog veel beter. Ik zou zo snel mogelijk naar de HA gaan en om doorverwijzing vragen naar de KA.
Mensen, heel erg bedankt voor jullie reacties en ervaringen! @ Suusjeuh: Ik wijt het niet aan de borstvoeding op zich, ik weet ook wel dat moedermelk het allerbeste voor m'n kleintje is. Maar... het staat nu eenmaal vast dat ze aan de borst gewoon niet rustig kan drinken; zelfs de lactatiekundige was van mening dat het niet de bedoeling kan zijn dat zowel moeder als dochter gestresst raken van het drinken aan de borst. Daarom ben ik nu gaan kolven. Ik heb ontzettend veel melk, dus ik kan haar nog genoeg moedermelk geven, maar dan uit een flesje. Omdat ik, als ik over 2 maandjes weer ga werken, wel van de bv af wil, vind ik het een goede tijd om stapje voor stapje kv bij te gaan mengen, zodat ze daar langzaam en went. @ diaan: Ja, ze zal gisteren vast ook ontzettend moe zijn geweest. Ze heeft voor het eerst ineens meer dan 4 uur achter elkaar geslapen. @ koemelkallergie: Ik ga nu letten op wat ik eet! Sinds gisteren is de melk op (ik drink 's ochtends altijd een half kopje koffie met veel warme melk) en vandaag is ze wel rustiger... Heb zojuist wel kaas op m'n brood gegeten, maar ik ga per direct letten op koemelkvrij voedsel. Stel je voor dat het zoiets is! Dank, dank, dank voor jullie tips!!
Om te testen of de klachten van koemelk komen, kun jij het beste een week lang op een compleet koemelk-vrije dieet gaan. dan krijg je het beste beeld. Maar dan heb je het over het weglaten van alle zuivel, en alle producten waar sporen van koemelk of lactose in verwerkt zijn. Stiekem is dat echt heel veel. Hiervoor kun je het beste om advies vragen in de bv-gedeelte van de forum. daar zijn veel mama's die zelf op dieet zijn, en die kunnen je beste tips geven. Ik zou dit gewoon proberen, baadt het niet, schaadt het niet. En dan weet je tenminste of het huilen deze oorzaak heeft.
Dit herken ik ook van mijn oudste. wou blijven drinken, groeide als kool, maar huilde de eerste drie maanden ontroostbaar. Bleek ook kma te zijn, goed te doen om een tijdje op dieet te gaan. Kost jou wat moeite, maar belast je kindje niet, dus is makkelijk te proberen. En dan in eerste instantie ook letten op sporen van melk, dus goed de verpakkingen lezen. Ons mannetje werd na twee dagen een totaal ander ventje. Hoop voor je dat jullie de oorzaak snel vinden, dat huilen gaat je door merg en been! Sterkte.
Ik lees dat het huilen overging als je haar dicht bij je hield. Onze dochter huilde aan een stuk door als ik ze in haar eigen bedje legde. Zodra ze bij ons lag, was het weg... Dus toen maar bij ons laten slapen. Misschien overwegen waard?