Ik las dat je naar de osteopaat bent geweest? Is je kindje dan aangemerkt voor KISS. Omdat je oefeningen moest doen?
@ Madelieveke: Dat herken ik ook, dat ze beter slaapt bij ons op de kamer, of - als we nog beneden zijn - gewoon in de box. Als we maar in de buurt zijn, lijkt het. Ik krijg uit m'n familie alleen steeds commentaar dat we haar te vaak en te veel beneden of bij ons op de kamer hebben . Volgens mijn moeder moet je een kind er zo snel mogelijk aan laten wennen op alleen op een kamer te slapen. Ik word daar soms zo moe van, ik doe er toch zeker niks verkeerds mee? Ik lees op internet steeds dat je een kind in de eerste 3 maanden niet kunt verwennen, en dat dichtbij zijn juist voor een gevoel van geborgenheid zorgt... @ Peppi: Ik ben zelf geboren met een heupafwijking en kreeg op latere leeftijd scoliose. Omdat we ons dochtertje steeds een beetje naar 1 kant zagen 'zakken', wilden we haar even goed laten onderzoeken, o.a. door een osteopaat. Die stelde echter vast dat het iets met haar middenrif is (wat vaak voorkomt bij stortbevallingen) en de oefeningen zorgen ervoor dat ze beter boertjes laat na het eten. Het lijkt wel iets te helpen. Stand van zaken nu: sinds ik haar uit een flesje voed en zeker weet hoeveel ze binnenkrijgt, lijkt ze rustiger en langer te slapen. Dus misschien was dat de eerste stap op weg naar verbetering .