hallo ik ben erg nieuwsgierig wanneer jullie kindjes gingen lopen.. mijn meissie is bijna 15 maanden, en stapt al geruime tijd langs de tafel enzo, wel stapt ze nog echt op haar teentjes.. ze is ook heeeell voorzichtig, bang om te vallen.. ik hoop iedre dag dat ze gaat lopen,.. lijkt me erg leuk.. maar zie dat voorlopig niet echt gebeuren.. is ze laat met lopen?
Ik vind je dochter niet overdreven laat met lopen, maar ik denk dat ze wel iets later is dan gemiddeld. Maar goed, ik vind dingen niet snel "laat", aangezien ik zelf pas met 20 maanden ging lopen en mijn dochter van 1 alleen nog maar rolt. Hahaha, dus ik vind alles snel...
mijn dochter liep met 17.5 maand. elke kind is anders, en loopt pas als hij of zij er aan toe is. ik snap best dat je elke dag hoopt dat ze gaat lopen, dat had ik ook, en ineens was het zover. ik was zooooooo trots. gewoon even afwachten.
Mijn zoontje was/is ook heel voorzichtig en liep met 16,5 maand. Hij liep ook al wel lang langs tafels etc., maar echt los lopen dus best laat.
Tot 18 maanden is normaal om voor het eerst los te gaan lopen. Sommige kinderen zijn nu eenmaal wat voorzichtiger dan andere. Sprak pas iemand die zei dat het ook een teken van intelligentie kan zijn, dat ze doordenken wat de consequenties zijn (als ik val doe ik me pijn) en hun handelen daarop afstemmen (als ik voorzichtig doe val ik niet zo gauw). (als dat zo is, belooft dat weinig goeds voor mijn kids. Zoonlief liep voor het eerst los rond z'n eerste verjaardag, Dochter zelfs al met 9 mnd. Hun enthousiasme wint het blijkbaar van hun slimheid Ze hebben dan ook áltijd wel wat blauwe plekken en schaafwondjes.) Ik zou zeggen: komt goed. 15 mnd en dan langs tafels en banken schuifelen is prima.
Mijn zoontje met 16 maanden. Mijn dochter begint nu net met optrekken, dus dat zal niet veel sneller gaan Voor de cijfertjes: 50% loopt met 15 maanden, de andere helft dus nog niet. Met 18 maanden loopt 90% (van de kinderen die een normale ontwikkeling doormaken). Dus dikke kans dat je dochter tussen nu en 3 maanden wel haar eerste losse stapjes zet. Spannend!
Het is alsof je het over mijn dochter hebt. Ze was en is ook bang om te vallen en heel voorzichtig met alles. Ze deed ook precies hetzelfde als jouw dochter. Ze liep met 17 maanden, en dan echt uit het niets. Ze heeft nooit losse stapjes gedaan, of een paar stappen oversteken, of maar los gestaan. Nee, ze ging van de ene op de andere dag 'gewoon' lopen, en stak meteen de hele kamer door. Ik vind je dochter overigens niet laat. 15 maanden is de gemiddelde leeftijd voor loslopen. Tot 18 maanden wordt het normaal gevonden als een kindje niet loopt. Daarna ook wel natuurlijk, maar dan kijkt CB wel mee.
Noor ging met 15 maanden lopen, maar trok zich op vanaf 9 mnd . Het heeft tijd nodig en je meissie is echt niet laat hoor.
mijn kleine mannetje loopt vanaf dat hij 8maanden is langs de tafel enz. Vorige week stond hij 2x 3 tellen los, maar volgens mij was dat meer toeval dan dat hij het zelf deed zeg maar. Hij probeert nu wel over te steken tussen bijv salontafel en bank, maar als de afstand te groot is gaat hij zitten, kruipt en staat bij het volgende object op. Hihihi heel schattig om te zien. Geen idee hoe lang het nog duurt voordat hij los gaat staan, maar rustig aan hij heeft nog alle tijd. En dan daarbij ik heb al genoeg hartverzakkingsmomenten gehad hahahah xxx
als je het wilt kun je haar angst weg nemen door zelf wankelend voor haar te lopen. dat was een tip van amerikanse baby info center. ze vinden het geweldig om te zien wanneer een volwassen iamand vanuit kruip probeert op te staan en daarna wankelend loopt. zo durven ze meer.
Op de dag dat ze 11 maanden werd liep ze los. Nu is ze 17 maanden en ze rent rond, klimt zelf op klimtoestellen en glijdt alleen weer naar beneden... ze is dan wel de enige in de speeltuin van haar leeftijd die dat doet dus we hebben een heel vroege avonturier .
onze dochter liep 2 weken na haar 1e verjaardag los. onze zoon (10 maanden) gaat dat niet redden denk ik, hij doet alles tot nu toe op het gemakkie
Hij loopt nu paar stappen los in de woonkamer. Zelf vind ik dit nog niet echt zelfstandig lopen. Hij is nu bijna 15 maanden.
Hier ook een mannetje wat alles lekker op zijn gemakkie doet. Ik heb me wel veel zorgen gemaakt hoor maar nu doet ie net zoveel als leeftijdsgenootjes behalve het losstappen haha. Maar hij rolde pas met 11 maanden en trok zich toen ook pas op. Met de 12 maanden begon ie te tijgeren 2 weken en toen ineens te kruipen. Ik merk bij sem wel dat hij het wel ineens heel goed kan. Nu loopt ie wel langs alles af enz staat soms ook al los dus ben benieuwd
Met 9 maanden trok hij zich overal aan op en liep hij rondjes om de meubels. En dat doet hij nog steeds. Echt los lopen durft hij op de een of andere manier niet goed. Aan 1 hand loopt hij super goed mee en kan die het eigelijk zelf. Af en toe zet hij ineens een paar stappen los zonder hulp maar dat is alleen als hij het niet in de gaten heeft dat ie los loopt. Zodra hij dat in gaten heeft laat ie zich op zijn kont ploffen en kruipt verder....Dus het is nog even afwachten tot meneer genoeg lef heeft verzameld om zelf de grote stap te zetten...
onze dame rolde pas met 9,5 maand - was dus sowieso vrij traag met haar grove motoriek. Hoewel ze na die 9,5 maand wel een spurt maakte even hoor. Uiteindelijk liep ze met 16 maanden los - maar ikzelf hield al helemaal rekening met 18 maanden of later
Wij hebben er een die geen rust heeft en alles in snel tempo doet. Onze zoon stapte met 7,5 mnd langs de tafel en met 11 mnd stond hij opeens middenin de kamer op en liep zo weg...
Isabella liep met 13 maanden. Julian staat al overal langs sinds 7 maanden en loopt achter een karretjes aan sinds 8,5 maand. Los dus nog niet. Ik ken persoonlijk kinderen die liepen met 18 maanden en zelfs eentje die liep met 7,5 maand. Ts, laat is je kindje zeker niet hoor.