Wie van jullie heeft ook deze kwaal? Het is zo lastig, heb contant buikpijn, buik staat gespannen en weet niet wat eraan te doen! Wie heeft dit ook? Tips?
Me too!! Gedroogde abrikozen eten werkt erg goed.. Iets te goed bij mij En ik eet nu iedere ochtend musli met verschillende soorten granen en vezeldingen. Van zonnatura volgens mij.
Helemaal mee eens, heel veel water drinken! Heerlijke frisse druiven net uit de koelkast eten. Pruimen, abrikozen. Ik zorg ervoor dat ik elke dag 1,5 liter water drink en dat werkt tot op heden uitstekend. Toen ik dat niet deed had ik ook gelijk last van bloed bij mn ontlasting (sorry, geen lekker verhaal.....)
Lactulose! Kan je via de apotheek ophalen en als je het via de huisarts doet wordt het ook nog vergoed. Ik had zelfs vaginale bloedingen door de constipatie, maar sinds ik lactulose gebruik is het voorbij! Wat een uitkomst Liefs, Sam
Hier werkten de gezonde opties (veel water/pruimen/vezels) niet, maar een handje pinda's of cashewnoten doet wonderen . Tja, ieder lichaam is weer anders..
Bedankt voor de tips, ga ze zeker uitproberen! Drinken is geen probleem, mijn lichaam vraagt zelf naar vocht.
Ik ben intussen begonnen met enterol maar brengt helemaal niks op! Normaal kan ik niet eens tegen fruitsap, maar nu drink ik een heel flesje en heeft totaal geen effect! Krijg enorm veel buikpijn! Nog tips?
All-Bran plus. Vijgensiroop (natuurwinkel), een paar lepels van nemen of mengen met water. En ik heb nu zelf vezeltabletten met 5 soorten vezels van Etos. Ik weet nog niet of het helpt. Gewone vezeltabletten werken bij mij nooit. All-Bran plus werkt bij mij te heftig. Je moet soms wel een dag of 2 wachten voor het effect heeft. Je kunt bij de apotheek ook psylliumvezels halen (Movicolon). Ik weet niet of het zonder recept kan. Het zijn vezels van een plant dus het kan volgens mij ook in de zwangerschap. Ik zou het even navragen voor de zekerheid. Twee keer op een dag nemen in bijv. yoghurt, veel bij drinken, een dagje geduld en het werkt! Bij mij zo erg dat ik er dagen buikpijn van had. Dus niet gebruiken als je gevoelige darmen hebt.
Hier ook aan de lactulose! Maar dat het nu zo goed helpt... Nee bij mij dan weer niet Zul je altijd zien dan hè? Maar het is al wel beter dan in het begin. Dus als het zo blijft kan ik ermee leven
hier ook erg last van constipatie, loop echt krom van de buikpijn. Ik drink roosvicee laxo, eet producten met veel vezels, en zo af en toe een schaaltje yoghurt met gebroken lijnzaad. Maar als ik echt helemaal vast zit gebruik ik microlax. Is vrij verkrijgbaar bij de apotheek. Het is niet echt een laxeermiddel zoals je die normaal neemt, maar je dient het rectaal toe , fijn is anders, maar het helpt wel en binnen 2 minuten zit ik op de wc en ben ik van de buikpijn af. Voordeel ten aanzien van een laxeermiddel die je oraal in neemt vind ik dat je juist gelijk moet gaan, heb met orale laxeermiddelen niet zulke goede ervaringen lang wachten en als het kwam was zeg maar het hek van de dam....
Ik heb er ook een beetje last van, niet echt obstipatie (moet wel bijna elke dag) maar het is wel veel te hard. M'n aambei van de bevalling speelt nu weer op . s 'Ochtends een groot glas water wil je darmen nog wel eens goed op gang helpen en verder is het meeste wel genoemd geloof ik: vezels en veel drinken. Oja, nog eentje: goed met je buik ademhalen, dat masseert je darmen. Zijn we in de westerse 'een platte buik is mooi' cultuur een beetje vergeten, maar is wel veel gezonder.
Hoi, ook ik had enorm last van obstipatie en aambeien die elke keer kapot gingen. Dus nu aan de lactulose en transipeg, een poeder die ook in de zwangerschap gebruikt mag worden en ja, eindelijk gaat het beter! Dingen die ik ook doe: Veel water drinken, bewegen, weinig witte suikers eten, appel raspen, kiwi, lauw water drinken op nuchtere maag, noten eten, weinig meelproduscten, zoals brood en pizza, want dan dan wordt 't nog erger! Die klysma's heb ik ook gebruikt en werkt als een trein Succes!