Denk dat hij het misschien niet echt durfde dan. Zij gingen ervanuit dat we de naam Ferdi zouden kiezen wat ik ook leuk vond maar mijn man minder. Dan klinkt het iig nl
Wat vervelend... Als jullie blij zijn met de namen die jullie gekozen hebben is het toch prima, het is jullie kindje! Kan het me overigens wel een beetje voorstellen dat het moeilijk is voor je vader dat jullie kindje 2 Turkse namen en wss een Turkse achternaam krijgt. Dan is er helemaal niets meer van jouw/jouw vaders cultuur bij. Maar dan nog hoeft hij natuurlijk niet zo te reageren, het is jullie keuze en die moet hij respecteren.
Dat snappen we wel, maar mijn kinds naam al lelijk noemen doet heel veel pijn EN over de achternaam zijn ook al discussies geweest want hij kreeg toch vast mijn meisjesnaam als achternaam. Ondertussen word vergeten dat mijn man helemaal alleen hier is en dus de namen en bepaalde culturele dingetjes het enigste is wat de kleine van de tr cultuur mee krijgt en de rest allemaal van hier.
Hoi meid, Ik begrijp je verdriet rond die ruzie met je ouders maar het is uiteindelijk wel jullie kindje en jullie kiezen de namen hé. Hier worden de kinderen ook niet vernoemd naar de grootouders hoor. Maar je vader zal daar misschien op gerekend hebben. Terwijl het volledig jullie keuze is natuurlijk. Jullie kiezen vanzelfsprekend ook de opvoeding, dat is toch wat je doet als ouders? Uiteindelijk komt het wel allemaal goed hoor! Het word hun kleinkind en een keer zat ze hem zullen gezien hebben zullen ze hoogstwaarschijnlijk verkocht zijn aan hem
.. dan heeft opa pech! het is namelijk niet aan hem om daar iets in te kiezen. kwetsend dat ze het wel proberen. mijn schoonvader zou ook wel graag vernoemd willen worden en heeft daar wel een aantal 'grapjes' over gemaakt. we hebben gezegd dat wij daar niet voor kiezen en toen was het klaar...
Ik kan het me wel een beetje voorstellen eerlijk gezegd.. Niet dat hij moeilijk doet over de vernoeming maar wel over de Turkse naam.. Ik zou dat zelf (als het mijn kleinkind zou zijn) ook niet echt geweldig vinden. Maar goed,ik neem aan dat je vader je huwelijk geaccepteerd heeft en dan zal hij dit ook moeten accepteren. Het is jullie kindje!
waarom niet als ik vragen mag? zij zijn toch zelf ook turks? of heb ik dat fout? volg gewoon jullie gevoel dat is vaak het beste. Laat je niet van je blauwe wolk afstoten, na al die jaren van kinderwens is het juist jullie zo gegund er van te genieten laat dat niet verpesten door dit.. maar ik begrijp dat je verdrietig bent hierover, zou ik ook zijn. Kop op meid!
Luca nee mijn ouders zijn nl. Maar we hebben al geprobeerd een naam te kiezen wat al niet turks turks lijkt. En mijn eigenlijke naam klinkt ook absoluut niet nl Vind het wel erg pijnlijk na 4,5 jaar mogen we eindelijk een kindje krijgen en dan woorden over de naam
Hè gatverdarrie wat een vervelende situatie. Het punt is dus eigenlijk (als ik het goed begrijp) dat je vader het niet leuk vindt dat jullie zoontje 2 Turkse namen krijgt en geen NL? En hoe had hij het dan gevonden als je je zoontje bijv. Joey had genoemd? Da's toch ook geen NL naam? Gaat het nou om het feit dat het geen NL naam is, óf om het feit dat het Turkse namen zijn? Snap je wat ik bedoel? Ik vind het nogal flauw van je vader om er zo over te vallen dat jullie ventje Turkse namen krijgt. Ik snap dat het je verdrietig maakt, maar zoals door veel meiden al gezegd: Het is jullie kindje en jullie moeten de naam kiezen. Daar heeft een ander geen kont over te vertellen. Sterkte ermee meis!
Jeetje... Wat een vervelende situatie... Ik zou denk ik zeggen: Het is jullie kindje,dus wat je vader van de naam/namen vindt is zjn probleem. Het klinkt hard maar zo bedoel ik het niet hoor! Sterkte in iig!
sorry elif ik dacht dat jullie turks waren door je inlognaam.. is dat je echte naam? ik dacht aan elif aan onderweg naar morgen en die was ook turks.. Als het die ene naam zou worden.. die vond ik niet echt Turks klinken trouwens! want toen reageerde ik nog met dat ik die het meest hollands vond volgens mij. Maar ik begrijp dat je het wel pijn doet om te weten dat je ouders zijn naam niet mooi vinden. Ik zou het ook fijner vinden om te weten dat mijn ouders de naam van ons kind mooi vinden. Ik weet niet of ze Yaniek mooi vinden.. heb ze er nooit over gehoord.
Het gaat zich er idd om dat hij turkse namen krijgt. Had je idd heel goed door. We hebben het er nog een hele tijd over gehad samen, ik en mijn man, en houden ons gewoon aan onze namen jammer dan. Thanks meiden.
Luca , Elif is mijn islamitische naam aangezien ik wel een bekeerlinge ben De naam word trouwens Seyhan Ibrahim
pluis, waarom zou je dat niet leuk vinden?? en als je kind een duitse of spaanse man trouwt en je kleinkind duitse of spaanse namen krijgt? en een engelsman? ik ben blij als mijn kinderen later een geliefde vinden waar ze gelukkig mee zijn en dat ze het geluk van kinderen gegund is, mochten ze dat willen. en nationaliteit of sekse zou mij dan echt niet uitmaken. elif, super dat jullie gewoon bij jullie namen blijven. hoop dat je niet teveel verdriet hebt van de hele situatie!
Dank je wel meid Trouwens jouw dochter heeft ook een Turkse roepnaam zie ik. Wel een prachtige naam hoor.