Wat als de opa zich voor zijn hoofd gestoten voelt

Discussie in 'Babynamen' gestart door one of kind, 8 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. luca84

luca84 Niet meer actief

aah dat is wel lief! en ik denk dat daar ook wel iets in zit, wat cherie zegt. Zo zouden mijn ouders dan denk ik ook zijn.

2. ella27

ella27 VIP lid

22 jan 2010
    13.977
    1
    0

super elif!!!!!!
    hartstikke lief van je moeder!!:)

3. cherie

cherie VIP lid

18 okt 2009
    5.757
    0
    36
    zeker heel lief Elif.
    En ik begrijp ook dat je al meer woorden heb gehad met je vader. Denk dat het een man is die heel moeilijk zijn gevoelens op een jusite manier kan uiten. dan waarschijnlijk gaat lopen vitten op onbelangrijker zaken.

Meisje geniet van je kleine en hopelijk kan je leren er doorheen te kijken en te zien dat het probleem niet bij jou ligt maar bij je vader

4. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Cherie het gekke is eigenlijk dat het normaal mijn moeder altijd is waar vaak woorden mee zijn.
    Hahah dus beetje geschokt eigenlijk daardoor aangezien ik compleet nooit met mijn vader woorden heb:D

Maar ga zeker genieten dank je wel.
    En heb daarnet van een kennis een compliment gekregen op de naam dat geeft weer zekerheid:D

5. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    pluis, met jouw gevoel kun je wel mensen kwetsen als je er in je omgeving mee te maken krijgt.

ik vind het wel shocking hoeveel mensen het wel begrijpen van elifs ouders. maar goed, ik vind het ook shocking hoeveel mensen er op geert wilders stemmen.

elif, fijn dat je moeder al iets relaxter reageert. jammer dat je ouders dit niet zelf verwerken als ze het er blijkbaar moeilijk mee hebben en jou daar zo in betrekken.

6. jada08

jada08 VIP lid

14 jan 2009
    7.567
    332
    83
    Wat een vervelende situatie, natuurlijk kunnen er altijd mensen zijn die de naam niet mooi vinden. Maar het is absoluut niet leuk dat je eigen ouders de naam zo de grond in boren. Ze hadden dan beter kunnen zeggen dat het niet helemaal hun smaak is maar dat ze er zeker wel aan kunnen wennen.

Hoe moeilijk het ook is leg het naast je neer, het is jullie kindje en jullie beslissing.

Snap aan de ene kant wel voor je vader dat hij het moeilijk vind hoor, misschien had hij een combi van een turkse en nl naam mooier gevonden maar dan nog zou hij jullie keus moeten accepteren.

Niet te druk om maken en lekker de naam geven die jullie willen geven. Ze merken straks vast snel dat deze naam helemaal bij jullie kindje past.

Dat heb ik in ieder geval wel vaak, dan geeft iemand zijn kindje een aparte naam en dan later denk je van ja die naam past precies bij dat kindje.

7. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Mwah,ik denk niet dat ik er veel problemen mee zal krijgen want in mijn 'omgeving' denkt iedereen er zo over..
    Ik ken zelf ook een meisje dat bekeerd is tot de Islam(een ex-collegaatje van me waar ik ook weleens mee omging toen) en tegen haar heb ik toen ook gewoon gezegd dat ik er niks van begrijp maar dat ze het zelf moet weten.. Prima toch?
    Haar ouders en broertje zijn er helemaal kapot van en ik kan me dat heel goed voorstellen.
    En ja,ik heb ook op Geert Wilders gestemd..

8. lauwie

lauwie VIP lid

17 mrt 2007
    8.026
    0
    0
    pluis, daar heb jij idd blijkbaar geen last van. ik heb het over dat je anderen kwetst. het is maar wat je prima vindt.

9. Pluis81

Pluis81 VIP lid

16 mrt 2010
    6.445
    2
    0
    Pedagogisch werker
    Brabant jonguh!!
    Ja..zoveel mensen,zoveel meningen he.;)

10. Shaida

Shaida Bekend lid

23 dec 2009
    561
    0
    16
    NULL
    NULL
    meiden, zullen we ons tot de topic houden;)

Elif, heb in een andere topic ook al gereageerd hierover.
    hier is het andersom haha. wij zijn allebei hindoestaans. Nu ben ik in mijn fam. niet de eerste die een kind krijgt. mijn neefjes en nichtjes hebben bijna allemaal westerse/nederlandse (roep)namen. Mijn fam kijkt nergens meer van op. Schoonfam. is ons kindje begin van de volgende generatie. Zij gaan er gewoon vanuit dat ons kindje een hindoestaanse naam krijgt. We hebben onze namen al vast staan(vertellen we natuurlijk niet aan ze) maar dan hebben ze het over babynamen. Dan komen we met de rest van de namen op onze lijst : reacties? :$ maar dat is toch geen hindoestaanse naam haha lachen joh die reacties. beetje bij beetje beginnen ze het te snappen dat wij niet met alles hun zullen volgen ;)
    Zo zullen er wel meerdere dingen zijn, waar ze het niet eens mee zullen zijn. Maar uiteindelijk moeten ze zich er bij neerleggen. kwestie van gewenning.. Je moeder is al aan het bijdraaien :)

11. one of kind

one of kind VIP lid

14 feb 2006
    22.149
    278
    83
    Shaida vroeg me al af van welke afkomst jij zou zijn:D
    Alhoewel je vriend toch geen hindoestaanse naam heeft?
    Denk idd dat het erg belangrijk is dat jullie samen blij met de naam moeten zijn.
    En ik vind onze naam heel mooi:D

Ik zal maar niet zeggen welke namen ik nog had en die wat dus wel echt gelovige namen zijn ,maar ik gewoon mooi vond klinken.
    Dan waren ze helemaal niet goed geworden!!

12. marsab

marsab VIP lid

6 okt 2006
    6.315
    0
    0
    Leerkracht basisonderwijs, hobby fotografe
    Twente
    Jullie kind, jullie keuze, dus jullie naam!

Deel Deze Pagina