Hallo allemaal Ik zit nu net in mijn verlof, en vroeG me af: Als de weeën , hopelijk over een paar weken, gaan beginnen , hoe doen jullie dit dan? Mijn man is nl gewoon aan het werk dan, ik kijk dan zelf om de hoeveel minuten de weeën komen en bel de vk? Meestal duurt de eerste bevalling nogal lang maar wat als de kleine zich al heel snel aandient??? Ik wil natuurlijk wel dat mijn man bij de bevalling is! Misschien een stomme vraag .. Maar vroeg het me ineens af..
Ik bel bij wee 2 of 3 als ik echt zeker weet , dit is het dan de weeën gaan beginnen.... Wil mijn man lekker bij mij hebben, ook die weeën zullen pittig zijn en hoef je niet alleen te doen.
als het gewoon overdag is en ik het gevoel heb dat het serieus weeen zijn dan bel ik mn vriend... hij heeft een half uurtje nodig om naar huis te komen (als er geen file is...). gaat het richting spitstijd, zal ik m eerder bellen om te voorkomen dat hij in de file moet wachten... bij mijn oudste duurde de bevalling 8 uurtjes en bij de jongste 4 uurtjes, dus wil niet te laat bellen... maar ergens ga ik er vanuit dat het deze keer ook weer 's nachts gaat gebeuren, net als bij de jongens, dus verwacht geen spoedritjes voor vriendlief...
Deze keer komt ie niet pas met 9cm binnen vallen hoop ik dus zodra ik zeker weet dat het weeen zijn en niet alleen rommeld dan ga ik bellen.
bedankt voor jullie reacties! Als ik nu zeker weet dat het weeën zijn, en het gaat 2 dagen van zijn werk kosten (stel dat) krijgt hij hier dan vrij voor of moet hij vrij nemen???
Hier begonnen de weeen eigenlijk al in de ochtend, maar ik had nog helemaal niet door dat het weeen waren, het was meer buikpijn, af en toe wat heftiger en af en toe ging het ook prima. Ben die dag zelf nog op pad geweest, bij een vriendin op de koffie, die een half uur verder op woont... Toen ik daarvan thuis kwam, had ik het idee dat het wel eens serieuze weeen zouden kunnen zijn. Toevallig belde mijn man toen ook net en die zei voor de gein "heb je al weeen?". Toen is hij wel naar huis gekomen, maar hij werkt gelukkig in de buurt. Uiteindelijk zijn we pas 's avonds om 23.00 naar het ziekenhuis gegaan. Oftewel; als je zelf denkt dat het serieus wordt, dan zou ik gaan bellen. En dat kan dus al heel vroeg zijn, maar het kan ook best even duren voordat het echte weeen zijn. Mijn man krijgt 2 dagen verlof; 1 voor de bevalling en 1 voor het aangeven van het kindje. Wat er gebeurt als je gaat bevallen en hij moet plotseling naar huis, dan valt dat meestal onder het calamiteitenverlof, en dus hoeft hij daar geen vrij voor te nemen. Tenzij het dus een paar dagen duurt, dan kan het zijn dat zijn werkgever daar iets over bepaald heeft. Dit zou dan in de arbeidsvoorwaardengids of CAO moeten staan. Moet je maar eens navragen!
wat dacht je van ook nog 2 dagen kraamverlof, dit wordt vaak over het hoofd gezien door de medewerkers, en werkgevers doen net alsof hun neus bloed Kraamverlof | Verlof en vakantie | Rijksoverheid.nl
Mijn vriend is chauffeur en ik kneep hem gister wel even toen hij helemaal boven in het land zat ik dacht: stel het gaat nu gebeuren?? Gelukkig niks gebeurd Hij heeft geregeld dat hij vanaf volgende week alleen nog in de buurt is.. Zijn standplaats is de plaats waar ik in het zh moet bevallen dus als het nodig is zorg ik dat iemand me wegbrengt en hij er naartoe komt..
Hier ben ik dus heel zenuwachtig. Mijn vriend werkt namelijk in de binnenvaart en is van week 36 tot week 39 weg... Hij zit trouwens vaak boven in Duitsland met het schip. Ik had van de week oefenweeen en toen werd ik pas bang want het duurt natuurlijk even(of helemaal niet) voor weeen regelmatig komen en wanneer weet je zeker dat het begonnen is?
Mijn GrOotste nachtmerrie is dat mijn man er niet bij is. Stel dat hij om een of andere reden het net niet haalt. Kan ik zo om huilen nu
@Rianne, ik had hier de vorige keer een week lang voorweeen en die zakten steeds na een uur ongeveer af, vervolgens viel ik dan in slaap en de volgende morgen was alles weer rustig. Was er ook van overtuigd dat de bevalling s nachts ging beginnen. Toen de bevalling begon werd ik wakker met krampen waarvan ik dacht dat het wel eens weeen konden zijn, deden niet erg pijn ofzo maar was een andere soort pijn dan de voorweeen. Ik moest toen plassen en kort daarna weer en vervolgens lag ik en voelde ik vruchtwater weglopen (1.40u). Heb m'n man toen wakker gemaakt en verteld dat de bevalling begonnen was. Daarna nog geprobeerd wat te slapen maar dat werd niks. Weeen kwamen toen al snel om de 4 a 5 min en werd kort daarna om de 3 a 4 minuten. Ben toen gaan douchen en naar beneden gegaan en om 4 uur werd het heftiger. Toen man geroepen en vk gebeld, had tegen 5 uur 4/5cm ontstluiting. Heb t dus zelf goed aangevoeld wanneer het goed bezig was en ik hulp nodig had. Uiteindelijk is ze om 12 uur geboren na 1,5 uur persen. Aan de hand van mijn weeen en het eerste stuk had de vk de kleine rond 8 uur verwacht. Mijn man werkt nu in ploegen en deze week nachtdiensten, volgende week avonddienst. Hier bel ik hem zodra ik door heb dat de bevalling echt begonnen is. Wil hier in bad bevallen dus bad moet ook gevuld worden wat een uur duurt ofzo. Laatst een nacht voorweeen gehad maar verschil is dat het een zeurderige pijn was, meer menstruatiepijn en af en toe wat feller. Uiteindelijk onder de douche gegaan en toen nam het wat af. Een echte wee heeft een aanloop, een piek en zakt dan weer af en is dan weg, tenminste in het begin. Op een gegeven moment gaat de pijn niet helemaal meer weg en komen ze steeds dichter op elkaar en wordt het heftiger en zwaarder.
Mijn man werkt nachtdiensten en bezorgt het eerste deel van de ochtend ook door de regio. Ze willen geen vervanger voor hem regelen om die weken te bezorgen, dus is de afspraak dat als ik bel, hij de bus terugrijd naar 't werk, in de auto springt en naar huis komt. We moeten NL ook onze dochter wegbrengen opweeg naar het ziekenhuis. Bij de 1e bevalling was mn man trouwens thuis, die begon om 6u 's ochtends op maandag ochtend. Dus dat kan natuurlijk ook gewoon!
Twee keer bevallen hier, terwijl man in eerste instantie gewoon op zijn werk was. De eerste keer wist ik niet zeker of het begonnen was, maar ik had zoveel pijn, dat ik gewoon graag wilde dat hij thuis kwam. Hij nam alleen z'n telefoon niet op, dus uiteindelijk heb ik zijn werk gebeld en aan een collega van hem gevraagd of die hem naar huis wilde sturen. Hij staat voor de klas, dus moest nog even wachten tot het pauze was en toen heeft hij vervanging geregeld en is gekomen. Vk was er toen ook al en ik had 8 cm ontsluiting. Achteraf was het wel grappig, hij was half in paniek, begon allerlei spullen in een tas te gooien en ik had echt zoiets van: wat denk jij nou, ik ga nergens meer heen hoor, haha. Bij de tweede had ik het sneller door, gelijk gebeld toen de weeën echt begonnen (na een kwartier of zo, toen kwamen ze al om de minuut) en toen kon hij ook bijna direct komen, want de kinderen waren al naar huis. Hij kwam tegelijk binnen met de verloskundige en een uurtje later was de baby er ook.
Ik heb hem gebeld zodra ik dacht dat het echt weeën waren. Hij hoefde niet op stel en sprong thuis te komen, maar ik wilde wel dat hij op tijd vertrok. Tussen dat moment, en het moment dat de weeën echt om de 5-6 min kwamen (en ik dus de vk voor het eerst ging bellen) zijn nog wel een uur of drie verstreken - en daarna nog eens 5 uur voordat de baby kwam. Dit was trouwens bij de tweede bevalling; bij de eerste werd ik 's morgens wakker met lichte weeën en hij heeft ervoor gezorgd dat hij die dag thuis kon werken. Uiteindelijk heb ik toen rond acht uur 's avonds de vk voor het eerst gebeld (met weeën waar 6 min tussen zat). Het liep allemaal zo'n vaart niet. Oudste is net voor 4 uur 's nachts geboren.