Hallo dames ik ben zwanger van een tweeling vandaag 35 weken en 6 dagen. nu was ik gisteren voor een groei echo en controle op het zh. Tijdens de echo viel de hartslag van een van onze kindjes terug naar 96 dit gebeurde terwijl ik een erge menstruatieachtigekramp had. hij herstelde daarna wel weer maar de schrik zat er wel in na de echo doorgegaan voor een ctg daarop was niks afwijkends meer te zien en allebei de babies deden het goed. wel waren er pieken te zien en had ik harde buiken du het is aan het rommelen... de gyn heeft even gevoeld en zei dat ik een vingertopje ontsluiting had. das niet veel lijkt me ik was zo geschrokken gisteren dat ik verder niet veel meer gevraagd heb. maar ik zit met een aantal vragen dus vandaar dat ik ze hier stel als jullie het niet erg vinden vraag 1 : die onsluiting wil dat zeggen dat de bm al wel verstreken is? die was namelijk op 9 april nog 4 cm en potdicht. Vraag 2 waarom hebben drie gyneacologen bij het zelfde zh andere opvattingen over de tijdstip vn inleiden..2 zeggen maximaal 38 weken en de mijne zegt niet voor de 39 weken. Vraag 3 kan het zijn dat 1 kindje eerder aan geeft geboren te willen worden dan de andere? en dat de andere dan maar mee moet doen? Vraag 4 de overlevingskansen zijn nu toch wel heel erg groot buiten de bm? het jongetje weegt ruim 2500 gram en het meisje ruim 2300 gram. mijn 1e zoontje woog met 38+5 2720 gram en die deed het ook prima. ik hoop dat jullie me antwoord kunnen geven ik lig er al de hele nacht van wakker.... alvast bedankt groetjes silvia
Hoi sylvia, 1) dat je een vingertop ontsluiting hebt zegt niets over de bm. We zien vaak dat als je al een een kindje hebt gebaard de baarmoedermond altijd een beetje open staat dus dit kan al goed 8 wkn zijn bijv. 2)Tja, dat is inderdaad lastig.......vraag het eens aan hen! 3)Ja het kan inderdaad zijn dat de een iets eerder wil dan de ander, die ander moet en gaat dan gewoon mee want het is toch gezelliger met zijn twee! 4)De overlevingskansen zijn heel goed! Geen zorgen! prachtige gewichten ook! Imke