Wat als een ernstig zieke patient niet wil worden opgenomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

hij had het over de gemeente volgens mij :( Hier gaat het ook via de gemeente trouwens. In elk geval is het geweigerd. Ik (en hij ook) weten dat je moet betalen voor vervoer, maar dat is ook het probleem niet.

2. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Je hebt 2 soorten taxi vervoer. De regiotaxi die gaat via de gemeente, daar vul je via de gemeente je aanvraag formulier wmo voor in en dan komt er iemand van de gemeente langs om te praten en eventueel langs de keuringsarts, regiotaxi is tot max 7 ov zones. Dan heb je buiten regionaal vervoer, dit wordt geregeld via valys en kun je online een aanvraagformulier voor aanvragen, hier zitten vaste kilometers aan. En als jij het hebt over ongeveer 500 km dan moet dat bijna valys zijn want regiotaxi heeft geen km grens, en dat gaat echt niet via de gemeente, ook bij jou in G niet hier in A gaat dat ook niet via gemeente want valys is een regeling van de overheid uit en staat de gemeente buiten en als je dan je valys pas hebt dan kun je bij agoniet, zie vorige link, een hoog kilometer budget van 2250 aanvragen dus kijk het nog even goed na, want ergens klopt er iets niet ;). En bij het aan vragen van je hpkb moet je een doktersverklaring mee sturen, doe je dit niet wordt hij direct afgewezen. Dus misschien is het de moeite waard je er even in te verdiepen want ergens worden er 2 dingen door elkaar gehaald want buiten de regio is een andere regeling als binnen de regeling en stap 1 voor buiten de regio is het aanvragen van de valys pas, pas als je die hebt kun je extra kilometers aanvragen

3. mamabri

mamabri Niet meer actief

oke, ik dacht echt dat het (ook hier) via de gemeente ging.

4. pardoes

pardoes VIP lid

15 apr 2009
    7.656
    1.414
    113
    Dat maakt niet uit, wees blij dat je het niet weet ;), maar vandaar dat ik zeg ergens klopt dit niet want valys gata niet via gemeente. Dus even goed kijken bij wie wat en waar is aangevraagd en dan kun je weer verder kijken.

5. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ja, dat is goed, in elk geval bedankt!

Deel Deze Pagina