Wat als een ernstig zieke patient niet wil worden opgenomen?

Discussie in 'De lounge' gestart door mamabri, 17 jan 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mamabri

mamabri Niet meer actief

Dank je wel meid, ik voel me nu zo verdrietig, ik ben eigenlijk niet eens boos, iets in zijn hoofd doet zo, ik weet het niet, hij heeft zulke rare dingen gedaan en gezegd, ik ben er helemaal misselijk van......:(

2. El1983

El1983 Fanatiek lid

19 sep 2012
    3.561
    0
    0
    Verzorgende IG
    My little castle
    Is er verder nog iets anders uit het gesprek gekomen? Kunnen jullie nu stappen gaan ondernemen?

3. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Psychische verandering kan wel bij huntington! Sommige worden ook erg agressief zien dingen die er niet zijn en hebben totaal geen ziekte inzicht en overschatten zichzelf enorm met valpartijen en wat al niet meer tot gevolg. Vreselijk om iemand in je omgevind zo te moeten meemaken. Weet je ook iets over de erfelijkheid.

4. mamabri

mamabri Niet meer actief

Erfelijkheid bij mij en mijn zusje bedoel je? Wij zijn niet getest.

5. Panda1

Panda1 Bekend lid

28 feb 2013
    841
    117
    43
    Overijssel
    Gaat het toppic ook niet over maar was benieuwd idd of jullie ook getest zijn. Desalniettemin een vreselijke situatie waarbij je met de rug tegen de muur staat!

6. mamabri

mamabri Niet meer actief

Zijn huisarts heeft mij nu net gebeld, heb het verhaal in het kort verteld, ook wat ik vandaag te horen gekregen heb.....:(

Bij Huntington hebben ze gedragsverandering doordat de grens weggaat. Daardoor kunnen ze gaan fantaseren en denken dat dingen echt gebeurd zijn, de huisarts gaf aan dat hij mijn vader een paar maanden geleden voor het laatst had gezien, en op basis van mijn/ons verhaal euthenasie aan hem wil voorleggen, al is de vraag of hij nog toerekeningsvatbaar genoeg is.

7. mamabri

mamabri Niet meer actief

De huisarts is er nu naar toe, en om 18.00 uur komen mijn zusje en mijn tante erbij.

8. justme1974

justme1974 Fanatiek lid

20 jan 2009
    3.822
    2.003
    113
    Sterkte zeg. Ik heb mensen in mijn omgeving gehad met deze ziekte. Het is bizar. Maar voor de omstanders nog meer. Ik kan me goed voorstellen dat je boos bent. Maar toch ook verdrietig.

Dus daarom ook gewoon... hou je taai, al is dat niet makkelijk.

9. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik heb er geen ervaring mee, maar wilde je wel heel veel sterkte wensen.

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

just me en lieseleentje: dank jullie wel!

Echt er gaat nu zoveel door mijn hoofd heen, ongelofelijk :(
    Te weten dat de huisarts er nu zit, te weten wat er nu besproken wordt.....

11. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Heel veel sterkte!

12. PenK

PenK VIP lid

20 jan 2006
    6.275
    521
    113
    Meid, heb ontzettend met je te doen!

Ik duim dat er een passende oplossing komt.

Heel veel kracht, liefde en sterkte!

13. angel229

angel229 Niet meer actief

14. Kim11

Kim11 VIP lid

23 mrt 2011
    5.960
    178
    63
    Och jeetje, heel heel heel veel sterkte.

Mijn moeder is uiteindelijk ook gegaan door middel van euthanasie. Het mooie vond ik wel dat ze kon gaan wanneer ze wilde, en dat we een kort maar toch waardig afscheid hebben kunnen neem.

Als je er iets over wilt weten kun je gerust even pm'en

15. ShampooL

ShampooL Niet meer actief

16. Janna

Janna Fanatiek lid

Succes hoor!

17. mamabri

mamabri Niet meer actief

Wat een k*ote-arts :x:x:x Hij is een half uur binnen geweest en heeft mijn zusje opgebeld van: sorry, ik moet naar een spoedgeval, je red je er wel mee he? Ik bel je vanavond nog wel even....

Terwijl de afspraak was dat hij zou gaan praten en bemiddelen met mijn vader, zusje en tante....

18. mimi83

mimi83 Niet meer actief

wat raar.. Snap dat er een spoedgeval kan zijn , maar als je zo"n gesprek hebt staan , heb je toch iemand als vervanger lopen ( hap zoals altijd s avonds) en anders dan zorg je toch dat je terug komt.

19. mamabri

mamabri Niet meer actief

Nou dat niet alleen: als de huisarts zelf begint dat hij over euthenasie wil praten, neem ik ook aan dat dat onder spoed valt.....

20. Loesje86

Loesje86 Niet meer actief

Wat belachelijk! Dt kan hij echt niet maken. Ik zou hier zeker op terug komen en morgen de ha bellen. Dit kan echt niet!!

Deel Deze Pagina