Ik was mijn Aden+Anais hydrofieldoeken meestal op 30 graden met een mild vloeibaar wasmiddel en droog ze aan de lijn (drogen super snel weer op). Echter merk ik dat mijn doeken helemaal niet zachter worden naarmate je ze vaker wast zoals men beweert, integendeel. Ik heb een nieuwe set liggen en die is veel zachter. Wat doe ik fout? Op de was instructies staat max. 40 graden en bij voorkeur aan de lijn drogen, dat doe ik dus. Waarom zijn ze iets stroever geworden? Hard water wellicht, of beter in de droger?
Ik vind alles wat aan de lijn droogt stijver en stugger aanvoelen. Ik doe hydrofielen (ik heb ze van jollein geloof ik) gewoon in de droger
Ik was mijn A&A doeken op 40 graden en daarna gaan ze bij mij gewoon in de droger. Op het labeltje staat dat dit mag, dus dat doe ik ook gewoon (vind het ook wel zo handig). En uit de droger komen ze altijd heerlijk zacht tevoorschijn.
Gewoon in de droger doen, scheelt echt een hele hoop! Edit, ik gebruik ook natuurazijn als wasverzachter
Bij mij hetzelfde verhaal, hoewel ze nog wel zachter zijn dan de hydrofielen van bijv. Kruidvat. Maar ik heb voorlopig ook geen droger, dus ik zal het er even mee moeten doen .
Maar in de droger worden hydrofielen meestal wel wat kleiner toch? En zo'n beetje "fluffier" in tegenstelling tot wanneer je ze nog niet gewassen hebt... Toch eens proberen of dat helpt, dan.
Als ze net van de lijn komen, voelen ze wel wat stug. Maar hier is dat snel over als je ze gebruikt. Ik doe ze nooit in de droger, dacht dat het met die ik heb niet kon..
Ja dit doen wij ook. En die keer dat ze af en toe op de lijn belanden dan zijn ze idd een stuk stugger. De droger maakt ze heerlijk zacht. De A&A hydrofielen gaan nu al 2,5 jaar in de droger, minimaal wekelijks, en ze zijn nog steeds prachtig.
60 graden was, poeder wasmiddel (soms wat vanish als de overige was erg vies is), geen wasverzachter en vervolgens in de droger met de rest. Geen krimp en super zacht!
Maar klopt het dat ze, uit de droger, ietwat inkrimpen en zo die "vierkantjes" in de stof zichtbaarder worden? Dat ze wat "dikker" worden zeg maar? Heb er een in de droger gedaan en die is dus zo geworden; die wat ik aan de lijn droog blijven heel plat, zoals je ze krijgt als je ze net koopt.