Wat als er rode hond optreed voor vaccinatie?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door proudmommy2013, 27 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. proudmommy2013

proudmommy2013 Niet meer actief

Er zijn nog geen vlekjes en andere symptomen bij Siem, maar vriendje van hem 13 maanden oud heeft rode hond.

Kan het kwaad als Siem rode hond krijgt voor vaccinatie?

2. HappyRabbits

HappyRabbits Fanatiek lid

20 jan 2014
    4.891
    4.387
    113
    Het is een milde kinderziekte (zoals ze dat mooi zeggen). In principe voor de kindje niet erg, maar je moet er wel voor zorgen dat Siem niet in contact komt met zwangere vrouwen. Dat is namelijk het risico bij rode hond, aangeboren afwijkingen kunnen dan optreden. Maar ook alleen als de zwangere vrouw het zelf nooit heeft gehad of nooit is ingeënt. Dus eigenlijk weinig risico aangezien de meeste vrouwen in de vruchtbare leeftijd wel zijn ingeënt.

3. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Volgens mij ook een milde kinderziekte. Hier ook geen reden voor enten. Zonodig alleen in de puberteit.

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, kan geen kwaad. Ik zat even naar de leeftijd van je zoontje te kijken, maar hij is wat jonger dan zijn vriendje, dus je zit nog even van de vaccinatie af.
    Stel dat je nou de prik zou hebben staan op een moment dat je nog in de incubatietijd zou zitten en nog niet weet of je zoontje er ziek van wordt of niet, dan is het wel verstandig de prik even uit te stellen. Maar dat is voor jullie niet echt van toepassing :)

Mocht hij het wel krijgen, dan is het wel goed om te weten dat de BMR voor het immuunsysteem een vrij belastende prik is en je best even wacht tot je zoontje goed beter is. BMR zou ik minimaal een maand na ziek-zijn zelf niet geven.

5. proudmommy2013

Nee hij krijgt pas in juli de prikjes, Margriet me juist af.... Nu hij nog niet is ingeënt, kan het dan meer kwaad als hij het krijgt?

6. raspberry

raspberry Niet meer actief

Nee, rode hond is een milde ziekte, dat kan geen kwaad.

7. proudmommy2013

Kregen net bericht dat het geen rode hond is maar grof buikvirus

Deel Deze Pagina